ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نخبه ای که جهان را یک بازی ویدیویی می داند؛ لیست بازی های مورد علاقه ایلان ماسک

اگر از خواننده های پر و پا قرص دیجیاتو باشید، قطعاً با ایلان ماسک و اقدام های جنجالی وی آشنایی دارید. وی یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های حال حاضر در حوزه علم و تکنولوژی است ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

اگر از خواننده های پر و پا قرص دیجیاتو باشید، قطعاً با ایلان ماسک و اقدام های جنجالی وی آشنایی دارید. وی یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های حال حاضر در حوزه علم و تکنولوژی است که در چندین شرکت معتبر منصب های رده بالا دارد و به داشتن شغل های زیاد معروف است.

اگر شما هم دارایی تان 11.5 میلیارد دلار بود، چنین لبخندی بر لبانتان داشتید.

به عقیده ایلان ماسک، ما شخصیت های یک بازی ویدیویی هستیم که توسط بیگانه ها اداره می شویم.

ریاست کمپانی تسلا، معروف در ساخت وسایل نقلیه با سوخت الکتریکی و شرکت اسپیس اکس، مدعی انقلاب در صنعت فضانوردی که می خواهد زندگی در سیاره های دیگر را برای مردم میسر سازد، بر عهده ایلان ماسک است.

به این دو مقام، ریاست کمپانی SolarCity را نیز اضافه کنید؛ شرکتی که در ساخت انرژی های تجدیدپذیر نقش به سزایی دارد.

یکی از سرگرمی های ایلان ماسک با وجود مشغله کاری بسیار، بازی های ویدیویی است. گویا وی سلیقه خوبی در این زمینه دارد و بازی های خوبی انجام می دهد. در این مطلب سعی شده به عناوین معروفی که ایلان ماسک به آن علاقه دارد پرداخته شود.

Overwatch

اوورواچ تنها یک بازی خوب نیست؛ بلیزارد با اوورواچ اکثر جوایز سال 2016 را درو کرد و با امتیاز متای تقریباً دست نیافتنی توانست یکی از بهترین شوترهای تاریخ را بسازد. ماسک نیز با تجربه این بازی، به جادوی بلیزارد پی برد و اولین توییت خود را درباره ی اوورواچ، یک ماه بعد از عرضه بازی، منتشر کرد.

از آنجایی که ایلان ماسک، ایلان ماسک است اوورواچ را روی رایانه شخصی بازی می کند! نه تنها بازی روی آن از نظر بصری بهتر است، بلکه بازیکن کنترل کامل روی مسائل گرافیکی و گیم پلی بازی دارد.

صد البته همه می دانیم وی عاشق کنترل کردن همه چیز است! دو شرکت بزرگ جهان همزمان توسط این فرد اداره می شود.

گویا شخصیت مورد علاقه وی در اوورواچ، Soldier 76 است. از ایلان ماسک در این زمینه بیشتر انتظار داشتیم؛ Soldier 76 به عنوان شخصیت اصلی بازیکن را کمی خسته می کند!

Bioshock

روی کاغذ، بازی بایوشاک هیچ نکته خاصی ندارد. یک عنوان اول شخص شوتر که اتفاقات یک شهر که در زیر دریا قرار دارد را بازگو می کند. اما در واقعیت این اثر به بازی های اول شخص رنگ و بوی جدیدی بخشید. بایوشاک، همانند یک معلم کانسپت های اساسی طراحی بازی حرفه ای را به دیگران آموزش می دهد.

خلاقیت در جای جای بازی موج می زند و مباحث کاپیتالیسم و عینیت گرایی (Objectivism) به زیبایی هر چه تمام تر پرداخته می شود. تعجب آور نیست که ماسک از طرفداران پر و پا قرص این سری است.

سری بازی های مس افکت

هر چه باشد دنیای بازی مس افکت با اهداف شغلی ایلان ماسک همخوانی زیادی دارد. داستان مس افکت حول محور سفرهای فضایی، آینده بشریت و دیپلماسی مدرن می چرخد.

به عقیده وی، نسخه دوم این سری یکی از بهترین بازی های تاریخ است و ناحق هم نمی گوید؛ این بازی از نظر منتقدان بهترین نسخه از فرنچایز مس افکت و یکی از بهترین بازی های منتشر شده در زمان خود بود.

ایلان ماسک برای بازی مس افکت آندرومدا، آخرین نسخه از سری مس افکت که ماه مارس امسال منتشر می شود، به شدت هیجان زده است.

سری بازی های فال آوت

سری بازی های فالوت از دیرباز به دنیای عظیم و گسترده، اتمسفر تاریک و پسا-آخرالزمانی و خیلی از ویژگی های مخصوص ساخته های بتسدا، همچون باگ های متعدد و اذیت کننده خود معروف است.

همه می دانیم ایلان ماسک عاشق کنترل کردن همه چیز است! دو شرکت بزرگ جهان همزمان توسط این فرد اداره می شود.

زیبایی فالوت از آزادی عمل فوق العاده بالای آن نشات می گیرد؛ می خواهید کلیدی ترین شخصیت داستان بازی را بکشید؟ هیچ اشکالی ندارد. فقط باید بدانید که دیگر بعد از آن، بازی کمکی به شما نمی کند.

آخرین ساخته استودیو بتسدا یعنی فالوت 4 در شهر پسا-آخرالزمانی بوستون رخ می دهد. روایت داستانی بازی نسبت به قبل پیشرفت بسیاری کرده و آزادی عمل گسترده این سری به این ویژگی کمک شایانی کرده است.

دیالوگ های رد و بدل شده بین شخصیت ها و ماموریت های فرعی، باعث شده تا ضعف داستان پردازی ماموریت های اصلی پوشیده شود و سازندگان در این راه موفق عمل کرده اند.

سری بازی های Civilization

کاملاً واضح و بدیهی است که ایلان ماسک طرفدار سری Civilization است! همانطور که از نام بازی بر می آید، بازیکن وظیفه هدایت و رهبری گروهی کوچ نشین بدوی و تبدیل آن به یک تمدن مدرن و پیشرو علم فضانوردی را برعهده دارد.

با توجه به دیدگاه ایلان ماسک نسبت به تمدن بشریت و علاقه وصف ناپذیر وی به این موضوع، نباید تعجب کرد که این بازی از منابع الهام وی در زمینه کاری و شغلی است.

برخلاف بسیاری از بازی های این لیست، سری Civilization از دهه ها پیش وجود داشته است. هر نسخه از این سری استانداردهای جدیدی در ژانر استراتژی نوبتی ایجاد می کند.

ناگفته نماند که به دلیل سبک بازی کردن این نوع عناوین، ممکن است خیلی ها با آن ارتباط برقرار نکنند؛ به همین دلیل قشر کمی از بازیکنان که افرادی باهوش، صبور و باوفا هستند جزو طرفداران این سری هستند.

سری بازی های Saints Row

سری Saints Row را می توان به یک اثر کمدی تاریک با درون مایه اغراق آمیز و مبتذل تشبیه کرد که شوخی ترین مسائل را با جدیت روایت می کند.

در اولین مرحله نسخه سوم Saints Row باید با چتر نجات روی یک پنت هاوس فرود بیایید و هنگامی که آهنگ Power از Kanye West پخش می شود، با مسلسل میهمانی آنان را به جشنی خونین تبدیل کنید!

نسخه چهارم این سری نیز دنباله رو سنت های عجیب غریب Saints Row است؛ شخصیت اصلی بازی یک گنگستر خیابانی در آمریکا است که به مرور زمان رئیس جمهور آمریکا می شود! دیگر شخصیت ها نیز دست کمی از قهرمان بازی ندارند.

یک بازی سوم شخص شوتر با حجم عظیمی از کمدی که یک داستان مسخره دارد، به اندازه کافی برای بازیکنان جذاب است. با توجه به این که ایلان ماسک به بازی های شوتر داستان محور علاقه دارد، بعید نبود که از سری Saints Row خوشش بیاید.

Kerbal Space Program

در بین تمام بازی هایی که ایلان ماسک به آن ها علاقه نشان داده است، عنوان Kerbal Space Program به جنبه کاری زندگی وی بسیار نزدیک تر است. در این بازی به ساخت فضاپیماها می پردازید؛ همانند کاری که ایلان ماسک در شرکت اسپیس اکس انجام می دهد.

بعد از ساختن فضاپیما، باید برنامه چگونگی پرتاب کردن آن در فضا را نیز خودتان پیاده سازی کنید که گویا بخش سخت بازی است.

Warcraft

اگر کمی اخبار بازی های ویدیویی را دنبال کرده باشید حتماً با نام World of Warcraft آشنایی دارید. در واقع دنیا، شخصیت ها و داستان هایی که در این عنوان MMO روایت می شود از بازی Warcraft که سال 1994 توسط بلیزارد ساخته شده بود، گرفته شده است.

بعد از انتشار بازی وارکرافت دنباله ها و اسپین آف های بسیاری از آن منتشر شد که هر کدام موفقیت های زیادی کسب کردند. وارکرافت از بهترین بازی های سبک استراتژی همزمان شناخته می شود که زمینه ساز ساخت بازی های بسیاری در این ژانر شد.

وارکرافت از نظر گیم پلی و گرافیک با استانداردهای امروزی فرسخ ها فاصله دارد، اما هنوز هم عنوان لذت بخشی است. وجود این بازی در لیست عناوین مورد علاقه ایلان ماسک به ما نشان می دهد که بازی کردن از قدیمی ترین سرگرمی های وی است.

دنیای واقعی!

ایلان ماسک را به جای کیانو ریوز در سری ماتریکس تصور کنید!

با وجود کارنامه درخشان ایلان ماسک و دستاوردهای فراوان، او اعتقاد دارد که واقعیت امکان دارد یک بازی ویدیویی بسیار پیچیده باشد! به عقیده ایلان ماسک، ما شخصیت های یک بازی ویدیویی هستیم که توسط بیگانه ها اداره می شویم.

با این وجود او تلاش های بسیاری برای بهتر شدن زندگی بشریت انجام می دهد. آیا این تلاش، باعث می شود که او بازیکن خوبی باشد یا یک بازیکن ضعیف؟ شاید هم هیچ کدام؛ به هر حال هنوز مطمئن نیستیم که آیا دنیای واقعی یک بازی ویدیویی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alireza rasoli
    alireza rasoli | ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

    چقد تفاهم

  • amir
    amir | ۲۲ بهمن ۱۳۹۵

    دمش گرم!

مطالب پیشنهادی