ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا روسیه در فکر استرداد ادوارد اسنودن به آمریکاست؟

براساس گزارشی که توسط NBC News پخش شده، مقامات روسیه برای بهبود روابط این کشور با دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا، احتمالا در حال مذاکره برای استرداد ادوارد اسنودن افشاکننده مشهور آمریکایی به خاک این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

براساس گزارشی که توسط NBC News پخش شده، مقامات روسیه برای بهبود روابط این کشور با دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا، احتمالا در حال مذاکره برای استرداد ادوارد اسنودن افشاکننده مشهور آمریکایی به خاک این کشور هستند.

در این گزارش به نقل از یک مقام مسئول آمریکایی که گزارشات امنیتی اخیر را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده به برنامه های روسیه به منظور «جلب توجه» دولت جدید در آمریکا اشاره شده است.

ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی خود اسنودن را «خائن» خطاب و آشکارا اعلام کرد که اگر پایش را در خاک آمریکا بگذارد باید به خاطر خیانت اعدام شود.

البته اضافه کنیم که هنوز مشخص نشده آیا برنامه دولت روسیه برای استرداد اسنودن فراتر از مرحله شور رفته است یا خیر. در هر صورت اگر خاطرتان باشد یک ماه بعد از آنکه روزنامه نگاری به نام Glenn Greenwald و همچنین نشریات معتبر جهانی شروع به انتشار اسناد محرمانه دولت آمریکا کردند، اسنودن که از کارکنان سازمان امنیت این کشور بود از هنگ کنگ به روسیه پناهنده شد و از سال 2013 میلادی در این کشور اقامت دارد.

در آن زمان روسیه برای مدت یک سال به او پناهندگی داد و سپس این مجوز را برای مدت سه سال دیگر تمدید کرد. در حال حاضر اسنودن تلاش دارد که از کشور دیگری اجازه اقامت دریافت نماید اما نمی تواند این تفاضا را تسلیم دولت هایی نماید که آمریکا با آنها معاهده استرداد مجرمین را به امضا رسانده.

طبق گفته Ben Wizner، وکیل اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا که با نشریه NBC News مصاحبه کرده، وی تاکنون هیچگونه نشانه ای دال بر خطر استردادش دریافت نکرده و جای هیچگونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز احتمال بازگرداندن اسنودن به آمریکا را «غیرعقلانی» خواند. با این همه وزارت دادگستری آمریکا در مصاحبه با خبرنگار NBC News تایید کرده است که در صورت بازگشت اسنودن به خاک آمریکا تمایل دارد به اتهامات مطرح شده در سال 2013 علیه وی رسیدگی کند.

اتهامات مطرح شده علیه او نیز مواردی نظیر سرقت اسناد دولتی و همچنین دو مورد نقض قانون سال 1917 در مورد جاسوسی را شامل می شوند. گفتنی است که اسنودن در صورت محکومیت باید سی سال از عمر خود را پشت میله های زندان سپری کند.

اما همزمان با انتشار این خبر، گفته می شود که مجوز اقامت اسنودن در روسیه برای مدت دو سال دیگر تمدید شده است. نیویورک تایمز ماه گذشته خبر داد که ماریا زاخاروا، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه روسیه این خبر را تایید کرده است.

این سخنگوی دولتی در صحبت های خود اعلام کرده بود که درخواست ها برای بازگرداندن اسنودن به عنوان هدیه ای برای ترامپ از سوی Michal Morell مطرح شده که پیشتر از مدیران CIA بوده است. اضافه نماییم که اسنودن هم در واکنش به انتشار این خبر اعلام کرده اجازه اقامتش در روسیه تمدید شده است، هرچند که این مساله نمی تواند به معنای از بین رفتن احتمال استرداد وی قلمداد شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • H@med
    H@med | ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

    کافیه امریکا یک امیتاز بزرگ بده به روسیه تا پشت ایران هم چنان خالی کنه که ...در اینده ای نزدیک حتما اتفاق میفته

  • hamidreza
    hamidreza | ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

    اقا ماجرا زندگی این یارو فیلمشو ساختن توصیه میکنم ببینین:
    snowden.2016

    • mj
      mj | ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

      این فیلم تخیلی هست،همچنین نگاهی به سابقه کارگردانش بندازید

  • bagher
    bagher | ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

    نه شرقی نه غربی یکی از یکی پست تر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی