ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سریال «سیاره اپلیکیشن ها» به زودی از «اپل موزیک» پخش می شود

چند ماه قبل مطلع شدید اپل قصد دارد سریالی را به نام «سیاره اپلیکیشن ها» (Planet of the Apps) تولید کند. دیروز در جریان Code Conference، «ادی کیو» معاون ارشد خدمات اینترنتی اپل و «بن ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

چند ماه قبل مطلع شدید اپل قصد دارد سریالی را به نام «سیاره اپلیکیشن ها» (Planet of the Apps) تولید کند. دیروز در جریان Code Conference، «ادی کیو» معاون ارشد خدمات اینترنتی اپل و «بن سیلورمن» تهیه کننده این سریال به صحبت در مورد این برنامه پرداختند و جنبه های متمایز آن، از جمله اپلیکیشن اختصاصی برای تماشای آن در زمان دلخواه را معرفی کردند.

قالب اصلی این سریال با دیگر برنامه های استعدادیابی کنونی شبکه های تلویزیونی آمریکا از جمله The Voice شباهت زیادی دارد. توسعه دهندگان اپلیکیشن در مقابل چهار داور معروف به توضیح ایده خود می پردازند و اگر بتوانند حداقل یکی از داوران را قانع نمایند، به تیم آنها ملحق خواهند شد.

پس از تشکیل تیم های مختلف، دوره آموزش و توسعه شروع می شود و راه یافتگان به این مرحله از توسعه دهندگان کمپانی های بزرگی همچون اوبرو یلپ کمک می گیرند تا بتوانند پروژه خود را برای دور نهایی و سرنوشت ساز آماده کنند.

در حیاتی ترین بخش مسابقه، هر داور در کنار شرکت کننده منتخبش در مقابل تیمی از مؤسسه سرمایه گذاری بزرگ «لایت اسپید» قرار می گیرند تا سرمایه هنگفت 10 میلیون دلاری را برای راه اندازی و توسعه استارتاپ خود به دست آورند.

تهیه کننده برنامه می گوید با شروع از فصل بهار، هر هفته اپیزود جدیدی از این برنامه پخش خواهد شد و قرار نیست همچون دیگر سرویس های مشابه از جمله نتفلیکس، تمام اپیزودهای یک فصل سریال به صورت همزمان منتشر گردد. همچنین اپلیکیشن اختصاصی Planet of the Apps امکان دسترسی به بخش های مستند حذف شده از نسخه نهایی و تدوین شده را در اختیار کاربران قرار می دهد.

گفتنیست تهیه کنندگان و سرمایه گذاران این پروژه در ابتدا قصد نداشتند اپل را به عنوان مجرای رسانه ای نهایی انتخاب کنند، اما با قانع شدن «سیلورمن» و دیگر افراد، بالاخره اپل توانست حق امتیاز انحصاری را در رقابت با شبکه های تلویزیونی بزرگ آمریکا برای Apple Music به چنگ آورد.

در نهایت حتی اگر تشابه نام سریال با مجموعه پرطرفدار «سیاره میمون ها» (Planet of the Apes) را کنار بگذاریم، اپل باید چاره ای برای برند Apple Music بیندیشد، زیرا این سریال هیچ ارتباطی به موزیک ندارد و اگرچه «کیو» این اقدام را به نحوی توجیه کرد، اما کنار آمدن با موضوع کمی سخت است، به خصوص اینکه اهالی کوپرتینو عزم خود را برای تولید انبوه محتوای اوریجینال در حوزه های مختلف و تبدیل شدن به رسانه تصویری قدرتمند، جزم کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی