ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت DJI از پهپادهای سری M200 برای مصارف صنعتی و تجاری پرده برداشت

بخش عمده ی پهپادهایی که تاکنون تولید شده اند، برای کاربران علاقه مند و تصویربرداران کاربرد خواهند داشت، اما پهپادی که DJI آن را در نمایشگاه موبایل بارسلون معرفی کرد بیشتر برای استفاده های صنعتی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۱:۳۰

بخش عمده ی پهپادهایی که تاکنون تولید شده اند، برای کاربران علاقه مند و تصویربرداران کاربرد خواهند داشت، اما پهپادی که DJI آن را در نمایشگاه موبایل بارسلون معرفی کرد بیشتر برای استفاده های صنعتی و تجاری در نظر گرفته شده است.

پهپاد جدید البته در حقیقت 3 نسخه ی متفاوت دارد، Matrice 200 مجهز به یک mount حلقوی به سمت پایین، M210 که چند mount در بالا و پایین دارد و در نهایت M210 RTK که مجهز ترین مدل به حساب می آید. این مدل علاوه بر mount های مدل پیشین، دو ماژول RTK هم دارد که کنترل و ناوبری دستگاه با دقت میلی متری را امکان پذیر می کند.

برخی از ویژگی های پهپهادهای سری جدید M200 با نسل های قبلی مثل UAV یکسان هستند، از جمله امکان کنترل دستگاه از طریق اپلیکیشن DJI Pilot روی ابزارهای موبایل، قابلیت های هوشمند پرواز مثل دنبال کردن سوژه، پرواز دایره شکل روی نقطه ی مورد نظر و ActiveTrack.

پهپادهای جدید ضمناً از Flighthub هم پشتیبانی می کنند، قابلیتی که خلبان با استفاده از آن می تواند تصویر دوربین را به شکل زنده از راه دور مشاهده نماید.

از دیگر امکانات دستگاه هم می توان به الگوریتم های Flightsense سازنده اشاره کرد که به شکل خودکار جلوی برخورد پهپاد در حال پرواز با اشیای محیطی را خواهند گرفت.

پهپادهای جدید خوشبختانه به لطف گواهی IP43 در برابر آب مقاوم هستند، در نتیجه امکان پرواز آنها زیر باران یا برف نه چندان شدید هم وجود دارد.

باتری دوگانه ی دستگاه با هر شارژ امکان 35 دقیقه پرواز را فراهم می کند و قابلیت تصویربرداری سه بعدی مثل مدل Inspire 2 برای محصولات جدید در نظر گرفته شده است.

نکته ی جذاب دیگر اینکه دو نفر به شکل همزمان می توانند هدایت پهپادهای جدید را بر عهده داشته باشند، به این شکل که یکی کنترل پرواز را در دست بگیرد و دیگری تصویربرداری با دوربین را در دست داشته باشد.

پهپادهای سری M200 از امکان حمل تجهیزات و لنزهای متنوع هم پشتیبانی می کنند، از جمله Zenmuse X4S یا X5S و حتی XT یا Z30 که این آخری 30 برابر زوم اپتیکال و 6 برابر زوم دیجیتال دارد.

سازنده همچنین پهپادهای جدید را به گیرنده های ABS-B مجهز کرده است. با وجود این سیستم، اگر یک وسیله ی نقلیه ی دیگر در حال پرواز در مسیر محصولات سری M200 باشد، دستگاه به خلبان اطلاع می دهد تا از برخورد جلوگیری کند.

در پایان گفتنی است که فروش پهپادهای جدید در نیمه ی نخست سال 2017 آغاز می شود اما سازنده هنوز قیمت آنها را اعلام نکرده است. البته بار دیگر اشاره می کنیم که نباید انتظار داشته باشید محصولات جدید DJI را در کوچه و خیابان مشاهده کنید، چرا که کارکرد اصلی آنها برای مصارف صنعتی و تجاری مثل بازرسی ساختمان ها و نقشه برداری از کارگاه های ساخت و ساز خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۹ اسفند ۱۳۹۵

    با کمک اون همه سنسور و رادار که روی این پهباد نصب شده، قطعاً یکی از هوشمندترین نمونه‌های موجود در بازار خواهد بود...

    • ahmad ba kelas
      ahmad ba kelas | ۱۰ اسفند ۱۳۹۵

      دادا تو اصلا میدونی شرکت دی جی آی چه شرکتیه؟ نکنه فک کردی جی تی آی هست؟یا آی جی آی؟ شما اول برو تحقیق کن بعد نظر بده، هه ? ? ?

مطالب پیشنهادی