ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایرفون های مفهومی سونی همراه با دستیار دیجیتالی جدید آن معرفی شدند

سونی چشم انداز اغوا کننده ای در رابطه با آینده کامپیوتر و رایانش دارد اما در اغلب موارد، این دیدگاه را سرلوحه فعالیت خود قرار نمی دهد. شاهدی بر این مثال را می توان اکسپریا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۳

سونی چشم انداز اغوا کننده ای در رابطه با آینده کامپیوتر و رایانش دارد اما در اغلب موارد، این دیدگاه را سرلوحه فعالیت خود قرار نمی دهد. شاهدی بر این مثال را می توان اکسپریا ایر (Xperia Ear) یا همان ایرفون های مفهومی این شرکت دانست که چندی قبل در جریان MWC 2017 رونمایی شدند.

اصلی ترین مشخصه این هدفون ها دستیار دیجیتالی داخلی شان به نام سونی ایجنت است که آنها را از سایر نمونه های ارائه شده از سوی رقبا متمایز می کند.

شرکت ژاپنی اعلام کرده که این تکنولوژی هندز فری (بدون نیاز به استفاده با دست)، و همچنین ایرز فری (بدون نیاز به گوش) است؛ حال می خواهید بدانید که منظور از عبارت Ears -free چیست باید بگوییم که شرکت سازنده از نوعی تکنولوژی اختصاصی به نام گوش-باز در این محصول بهره گرفته که صدا را مستقیما به داخل کانال گوش ارسال می کند.

این تکنولوژی را میتوان مشابه بهچیزی دانست که پیشتر درون برخی ایرفون های وایرلس به خدمت گرفته شده اند. در واقع کاربران می توانند با استفاده  از این ایرفون ها به موزیک دلخواهشان گوش داده و با دستیار دیجیتالی آن تعامل داشته باشند اما همچنان نویز محیطی را نیز بشنوند.

اضافه کنیم که سونی پیشتر نیز وعده ارائه محصولاتی مشابه به این را به کاربرانش داده بود که البته در نهایت نیز این وعده را عملی کرد. نخستین نسل از هدفون اکسپریا ایر سونی در قالب یک محصول مفهومی معرفی شد و عاقبت در پایان همان سال نیز به فروش رفت. اما نقدهایی که در ادامه از آن به دست آمد چندان مثبت نبودند و همگی به کارایی ضعیف و محدود و البته عمر باتری پایین آن اشاره داشتند.

حالا امید می رود که اکسپریا ایر جدید این کاستی ها را تا حدودی رفع کند. سونی اعلام کرده که همچنان در حال بهبود دادن دستیار دیجیتالی اش است و حتی قابلیتی به نام Anytime Talk یا «هر زمان خواستی حرف بزن» را معرفی کرده که به لطف آن می توانید هر زمان که خواستید بدون شماره گیری یا جستجو در دفترچه تلفن همراه خود یک مکالمه گروهی را آغاز نمایید. گفته شده که در آینده نزدیک این قابلیت به مجموعه توانمندی های اکسپریا ایر افزوده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rivekan
    Rivekan | ۹ اسفند ۱۳۹۵

    شکل سمعک شده!

مطالب پیشنهادی