بنیاد تاریخ بازی های ویدیویی، از فرهنگ پنهان صنعت گیم حفاظت می کند

زنده کردن دوباره بازی های ویدیویی با ساخت شبیه سازها، نمایشگاه ها و توسعه نسخه های ریمستر یا کنسول های بازسازی شده کار آسانی است؛ اما فرهنگ صنعت گیم جهان مانند تبلیغات، مجلات و رسانه ها و خود تجربیات بازیکنان در تاریخ چه جایگاهی خواهد داشت؟

اخیراً شرکتی مستقل به نام «بنیاد تاریخچه بازی های ویدیویی» تاسیس شده که قصد دارد تا جای ممکن حقایق و مسائل فرهنگی پیرامون صنعت مورد بحث در تاریخ را جمع آوری و حفظ کند.

به عنوان مثال تمام داده های مربوط به عرضه کنسول NES در ایالات متحده آمریکا، واکنش رسانه ها و کاربران نسبت به آن و آنچه در سال های دور منجر به شکست ناگهانی صنعت گیم شد را ذخیره سازی کرده است.

گفتنی است این سازمان توسط «فرانک سیفالدی» نام آشنا (که موسس سایت Lost Levels در مورد بازی های منتشر نشده بود) مدیریت می شود و جنبه فرهنگی و رسانه ای آن را وب سایت Gamasutra بر عهده دارد.

علاوه بر این «استیو لین» یکی از کارمندان سابق گوگل و گیمر حرفه ای، «سیمون کارلس» رهبر کنفرانس GDC، «مایک میکا» یکی از توسعه دهندگان پلتفرم بازی های مستقل IDARB و «کریس ملیسینوس» یکی از برگزارکنندگان رویدادهای صنعت گیم، اهالی بدون منفعت بنیاد را شکل داده اند.

در حالی که اطمینانی بر موفقیت این گروه وجود ندارد و در حال حاضر از مردم درخواست دارند تا با کمک های مالی خود به فرهنگ جامعه گیمرها کمک کنند؛ نگاه غیرمقرضانه به فرهنگ بازی های ویدیویی حرکت شایسته تحسینی است که در موارد بومی به هیچ وجه دیده نمی شود.

مطالب مرتبط

با چه اینترنتی می‌توان پلتفرم استریم استیدیا را اجرا کرد؟

حدوداً یک هفته پیش بود که گوگل در جریان رویداد GDC 2019 از پلتفرم استریم بازی خود با نام استیدیا (Stadia) رونمایی کرد. سرورهای این پلتفرم آنقدر قدرتمند هستند که توانایی پردازش بازی‌ها را با وضوح تصویر 4K و نرخ فریم 60 دارند. در چنین شرایطی، یک سوال اساسی و مهم مطرح می‌شود: چه اینترنتی... ادامه مطلب

با تغییرات جدید استیم آشنا شوید

شب گذشته کنفرانس کمپانی والو در رویداد GDC برگزار شد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن به تغییر رابط کاربری استیم اختصاص داشت.مهم‌تر از همه باید منتظر یک رابط کاربری کاملا متفاوت برای بخش Library استیم باشیم. از این به بعد شما می‌توانید اطلاعات بیشتری از بازی‌های خود را با دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.... ادامه مطلب

God of War بهترین بازی سال مراسم GDC 2019 شد

در جریان بخش‌های پایانی مراسم GDC 2019 لیست بهترین بازی‌های سال از دید داوران منتشر شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، محصول مشترک استودیو سانتا مونیکا و سونی، یعنی God of War توانست جایزه‌ی بهترین بازی سال را از آن خود کند.بازی God of War توانست با کنار زدن عناوین Return of the Obra Dinn ،Red Dead... ادامه مطلب

سری خاطره‌ انگیز IGI باز خواهد گشت [تماشا کنید]

در حالی که توجه اکثر علاقه مندان به بازی‌های ویدیویی به کنفرانس گوگل در رویداد GDC 2019 جلب شده بود، استودیو تُدمن اینتراکتیو در اقدامی غیرمنتظره از بازی IGI Origins رونمایی کرد. این بازی همانند نسخه‌های پیشین سری با دوربین اول شخص و در سبک تیراندازی تاکتیکی ساخته می‌شود.متاسفانه اطلاعات چندانی از لحاظ داستانی منتشر... ادامه مطلب

سرويس استريم استيديا گوگل معرفى شد؛ قدمى به سوى آينده گیمینگ‌

گوگل معمولاً در رویداد GDC که به طور سالانه برگزار می‌شود شرکت می‌کند اما GDC 2019 با سال‌های گذشته تفاوت بسیاری داشت. در جریان رویداد امسال، گوگل از سرویس استریم خود تحت عنوان استیدیا (Stadia) رونمایی کرد که می‌توان آن را رقیب جدی برای پراجکت ایکس کلاود مایکروسافت دانست.با توجه به سخنرانی که در جریان... ادامه مطلب

بازگشت شودان در نخستین تریلر System Shock 3 [تماشا کنید]

امروز و در جریان رویداد GDC 2019، استودیو آدرساید اینترتینمنت نخستین تریلر از بازی سیستم شاک 3 (System Shock 3) را به نمایش عموم درآورد.اگر از طرفداران قدیمی عناوین سبک ترس و بقا باشید، احتمالا نام سری بازی‌های سیستم شاک را شنیده‌اید که نسخه‌ی اول آن در سال 1994 برای پی سی عرضه شد. نسخه‌ی جدید... ادامه مطلب

نظرات ۳

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

رمزتان را گم کرده‌اید؟