ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محمود واعظی: «ویز» یک نرم افزار اسرائیلی بود و به دستور قوه قضائیه فیلتر شد

همانطور که قبلا در خبرها خواندید اپلیکیشن ویز چندی قبل به دستور مقامات قضایی از روی کافه بازار حذف شد و جمعیت 50 هزار نفری رانندگانی که با اسنپ همکاری می کردند را به دردسر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۲۰

همانطور که قبلا در خبرها خواندید اپلیکیشن ویز چندی قبل به دستور مقامات قضایی از روی کافه بازار حذف شد و جمعیت 50 هزار نفری رانندگانی که با اسنپ همکاری می کردند را به دردسر انداخت.

در مورد ویز باید بگوییم که یک اپلیکیشن مسیریاب با قابلیت راهنمایی لحظه به لحظه است که در ابتدای امر در سرزمین های اشغالی فلسطین توسعه یافته و چندی بعد به خاطر پتانسیل های بالایش گوگل آن را خریداری کرد.

حالا وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات به این اتفاق واکنش نشاده داده و اظهار نموده که این نرم افزار به حکم قضایی و به دلیل آنکه اسرائیلی بوده فیلتر شده و شرکت ها میتوانند در صورت نیاز از جایگزین های دیگر برای آن استفاده نمایند.

آقای واعظی که از میهمانان همایش اقتصاد مقاوتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود اظهار داشت: این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ مطرح نشده و مورد بررسی قرار نگرفته بلکه علت حکم قضایی بوده است. وی در ادامه از مردم و شرکت ها خواست که از جایگزین داخلی ویز برای رفع نیاز خود استفاده نمایند.

«زمانی که حکم قوه قضائیه وجود دارد موافقت من مهم نیست»

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی که پیرامون نظر شخصی اش در رابطه با این حکم مطرح گردید اعلام داشت: زمانی که حکم قوه قضائیه وجود دارد موافقت من مهم نیست و نباید خلاف این حکم عمل شود. از سوی دیگر اگر این نرم افزار نمونه جایگزین نداشت و کسب و کارهای داخلی مجبور به استفاده از آن بودند می توانستیم در مورد آن مقاومت کنیم اما نمونه داخلی ویز وجود دارد و فیلترینگ آن مشکلی برای کسب و کارها ایجاد نمی کند.

به گفته واعظی، این نرم‌افزار به دلیل شکایت دادستان یکی از استان‌ها و با حکم قضایی فیلتر شده است.

شکایت کاربران از حجم خوری اینترنت به کجا رسید؟

وزیر ارتباطات در رابطه با اعلام نتیجه کارگروه بررسی وضعیت کیفیت اینترنت کاربران موبایل و ادعایشان مبنی بر اتمام زودهنگام بسته های اینترنتی گفت: کمیته‌ای که سه روز گذشته تشکیل دادیم، گزارش عملکرد خود را در مورد این موضوع به ما اعلام کرد و بررسی‌های آن از سوی اپراتور تلفن همراه حاکی از آن است که هیچ‌گونه حجم‌ خوری و عملکرد غیرمجاز از سوی اپراتورها انجام نشده است.

«هیچ‌گونه حجم‌ خوری و عملکرد غیرمجاز از سوی اپراتورها انجام نشده است»

او در ادامه گفت: حتی ممکن بود که در سیستم صورت‌ حساب‌ گیری‌ اپراتورهای موبایل مشکلی وجود داشته باشد که از این حیث نیز ما سیستم را بررسی کرده و هیچ‌گونه مشکلی دیده نشد.

واعظی گفت: نرم‌افزاری را در رگولاتوری راه‌اندازی کرده‌ایم که کاربران می‌توانند با دانلود آن به صورت مرتب، میزان استفاده از حجم بسته‌های اینترنتی خود را مشاهده کنند.

اعلام تعرفه استفاده از شبکه ملی اطلاعات

آقای واعظی در مورد تعرفه شبکه ملی اطلاعات گفت: این مصوبه توسط شرکت‌های اینترنتی اجرایی شده است؛ به نحوی که هم‌اکنون بیش از چهار شرکت اسامی سایت‌ های داخلی را که نرخ استفاده از آنها نصف قیمت اینترنت است اطلاع‌رسانی کرده‌ اند.

واعظی در مورد تفکیک ترافیک اینترنت داخلی از خارجی گفت: در این زمینه کاربران باید مانند استفاده از تلفن داخلی و بین‌ الملل عمل کنند؛ به گونه‌ای که بر اساس نیازشان می‌ توانند از محتوای داخلی با قیمت کمتر و یا از پهنای باند بین‌ الملل با قیمت بیشتر استفاده کنند؛ این امکان با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ایجاد ۷ مرکز تبادل اطلاعات اجرایی شده است و کسب و کارهای نوپایی که در خصوص ارائه محتوای داخلی شکل گرفته‌ اند، خدمات کاربردی بسیاری را به کاربران ارائه می‌ دهند تا آنها از استفاده از اینترنت بین‌ الملل بی‌ نیاز باشند.

موضع وزیر ارتباطات در خصوص کسب و کارهای اینترنتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد تشکیل اتحادیه‌ های کسب و کارهای اینترنتی و نارضایتی سازمان نظام صنفی رایانه‌ ای از این بابت گفت: ما دخالتی در نحوه ایجاد تشکل کسب و کارهای اینترنتی نمی‌ کنیم و نمی‌ خواهیم برای این مجموعه تعیین تکلیف کنیم، تنها توقع‌ مان این است که آنها به صورت یک تشکل و با یک صدا و توان یکپارچه، مشکلات خود را با ما در میان بگذارند تا راهکارهای حمایتی برای آنها در نظر گرفته شود.

شاید به خواندن این مطالب نیز علاقمند باشید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • Ali Ghaedi
    Ali Ghaedi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

    دیگه از واعظی بدم میاد لاقل قبل انتخابات وجهتونو حفظ می کردین.

  • علی محمد یعقوبی
    علی محمد یعقوبی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

    فیلترش کردین چون دوربین های پلیس نشون میداد مردم چی فرض کردین اینطوری مثل ریگ دروغ میگین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی