ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدرک افتخاری زاکربرگ 12 سال پس از ترک هاروارد؛ علم بهتر است یا ثروت؟

مارک زاکربرگ که از دانشگاه هاروارد ترک تحصیل کرده، هم اکنون مدیر عامل اجرایی کمپانی فیسبوک است که در حال حاضر ارزشی بالغ بر 400 میلیارد دلار دارد. حال خبر می رسد که او قرار ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

مارک زاکربرگ که از دانشگاه هاروارد ترک تحصیل کرده، هم اکنون مدیر عامل اجرایی کمپانی فیسبوک است که در حال حاضر ارزشی بالغ بر 400 میلیارد دلار دارد. حال خبر می رسد که او قرار است پس از بیش از ده سال از ترک کلاس ها، مدرک دانشگاهی خود را تحویل بگیرد.

زاکربرگ که در مقطع لیسانس علوم کامپیوتر در دانشگاه هاروارد مشغول به تحصیل بود، در پاییز سال 2005 با کلاس های این دانشگاه وداع گفت تا بتواند به صورت تمام وقت روی شبکه اجتماعی نوساز خود کار کند. اکنون پس از گذشت 12 سال او در مراسم فارغ التحصیلی سال جاری شرکت کرده و طی آن مدرک افتخاری خود را دریافت می کند.

گفتنی است این خبر در قالب پستی داخل سایت هاروارد منتشر شده و «درو فاوست» ریاست دانشگاه در این باره گفت:

مارک زاکربرگ موفق شد عمیقاً تعامل اجتماعی در سرتاسر جهان را دگرگون کند. ابداعات انگشت شماری در حال حاضر وجود دارند که می توانند با فیسبوک در نحوه تعامل انسان ها با یکدیگر رقابت کنند.

اشخاص بسیار محدودی توانایی رقابت با مارک زاکربرگ در راه رسیدن به هدفش را دارند. او می خواهد دنیا را با استفاده نوین از فناوری متحول کند.

لازم به ذکر است زاکربرگ اولین نام بزرگ در سیلیکون ولی نیست که دانشگاه را برای نیل به موفقیت ترک کرده است. استیو جابز نیز پیش از آنکه در سال 1976 با همکاری «استیو ووزنیاک» کمپانی خود را تأسیس کند، از تحصیل در کالج Reed انصراف داده بود. علاوه بر او، بیل گیتس نیز تنها پس از گذشت دو سال از حضور خود در هاروارد، دانشگاه را برای تأسیس مایکروسافت ترک کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • سیدمحمد غزنوی
    سیدمحمد غزنوی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

    وقت گذاشت تا علمش عملی شه و با عملی شدن علمش ثروت نصیبش شد. علم بدون عمل معنی نداره. خوبه که میدونید دانشگاه هاروارد قبول شده و برای پیشرفت و تمرکز بیشتر دانشگاه رو ول کرده نه از روی تنبلی.

  • محمد امین
    محمد امین | ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

    کسی که ضعیف باشه این فکر رو میکنه ثروت بهتره ولی کسی که پشتکار داشته باشه و باهوش باشه می دونه علم بهتره این افراد معمولا ادم های ثروتمندی هستند مثل پزشکا یا مهندس های واقعا کار خودشونو بلد باشند

  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

    ثروت چون الان دانشگاه ها همشون پولی هستن نداشته باشی علمم نداری... پس نتیجه میگیریم ثروت بهتر است چون همه چیز با ثروت فراهم میشه ...

  • javad ahmadi
    javad ahmadi | ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

    اگر کسی تو ایران به دنبال موفقیت و پولدار شدن هست..در حال حاضر بهتر دنشگاه رو ول کنه بره و به چسبه به چیزی که استعدادشو داره...مثلا میتونه یه ورزشکار بزرگ بشه یا یه بازیگر محبوب یا بره تو کار سایت و شبکه ها ی اجتماعی و پول زیاددی در بیاره..چون ته ته مدریک که دکترا یا فوق لیسانس باشه میشی استاد دانشگاه...چون برای رفتن تو شرکت ها همه پارتی بازی و رشوه خواریه..متاسفانه.چون خودم به شخصه تجربشو دارم..??

    • محمد امین
      محمد امین | ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

      اون کسایی که درس می خونند مثل من . اخرش هم بیکارنند یا دنبال پارتی هستتد کارشونو بلد نیستند اگه واقعا درس خون باشی و دانشگاه دولتی درس بخونی این مشکلات برات خیلی کمتره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی