ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تولد اولین خودرو اسپرت هندی؛ طوفان 187 اسب بخاری تاتا موتورز

کمپانی هندی تاتا موتورز از یک خودروی اسپورت دو نفره در نمایشگاه ژنو 2017 رونمایی کرد. این خودرو که تحت برند تازه تاسیس تامو ارایه شده، برخلاف اکثر هموطنان خود از طراحی مدرن و جذابی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

کمپانی هندی تاتا موتورز از یک خودروی اسپورت دو نفره در نمایشگاه ژنو 2017 رونمایی کرد. این خودرو که تحت برند تازه تاسیس تامو ارایه شده، برخلاف اکثر هموطنان خود از طراحی مدرن و جذابی برخوردار است.

برند تامو (Tamo) با هدف دستیابی به تکنولوژی های نوین، مدل های تجاری و همکاری با سایر برندها به منظور ترسیم راهکارهایی برای حمل و نقل در آینده شکل گرفته است. اولین نوآوری این برند در قالب خودروی Racemo نمود پیدا کرده؛ خودرویی دو نفره که به گفته مقامات کمپانی اولین خودروی فیجیتال (ترکیبی از دنیای فیزیکی و دیجیتال) است.

به لطف مایکروسافت، Racemo همچنین اولین خودروی هندی لقب می گیرد که به انواع قابلیت های ارتباطی و اتصالی مجهز شده و امکاناتی مثل رایانش ابری، تبادل داده، نقشه برداری و رابط کاربری انسان-ماشین را در خود دارد.

در کنار نسخه استاندارد، این اتومبیل دو نفره نسخه مسابقه ای نیز دارد که Racemo+ نامگذاری شده و اولین خودروی هندی است که در بازی فورزا Horizon 3 حضور پیدا می کند.

نسخه مسابقه ای یا همان پلاس تفاوت هایی را با نسخه استاندارد دارد که عبارتند از: اسپلیتر قابل تنظیم جلو، ورودی های هوای بیشتر، اسپویلر بزرگ عقب، صندلی های ریس، مهار کننده ها و فرمان بدون ایربگ.

متاسفانه تاکنون اطلاعات زیادی از جزییات فنی Racemo در اختیار رسانه ها قرار نگرفته، اما استفاده از یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر در قسمت میانی خودرو تایید شده است. این موتور علی رغم حجم کم توانایی تولید 187 اسب بخار قدرت و 155 پوند فیت (210 نیوتن متر) گشتاور را دارد.

وظیفه انتقال نیرو نیز بر عهده یک گیربکس 6 سرعته نیمه خودکار با پدال های تعویض دنده گذاشته شده است. با این مشخصات خودروی هندی Racemo می تواند در عرض 6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

بر اساس برنامه ریزی های تاتا موتورز، 250 دستگاه از این اتومبیل اسپورت تولید خواهد شد. چنانچه بر روی کامپیوتر یا Xbox One خود بازی فورزا Horizon 3 را نصب کرده اید، می توانید به طور رایگان خودروی Racemo را دانلود کرده و به صورت مجازی قابلیت های فنی آن را آزمایش کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۲۰ اسفند ۱۳۹۵

    در حده هندم نیستیم افسوس

  • roman
    roman | ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

    ?????
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    سایپا مطمئن ????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی