ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار هوشمند اینتل بدون جنسیت مشخص توسعه می یابد

دیروز به اطلاعتان رساندیم که کمپانی مطرح سوئیسی «تگ هویر» (Tag Heuer) پیش از برگزاری نمایشگاه بزرگ ساعت و جواهرات یعنی BaselWorld از ساعت هوشمند جدیدش رونمایی کرد. این محصول با نام Connected Modular 45 جایگزین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

دیروز به اطلاعتان رساندیم که کمپانی مطرح سوئیسی «تگ هویر» (Tag Heuer) پیش از برگزاری نمایشگاه بزرگ ساعت و جواهرات یعنی BaselWorld از ساعت هوشمند جدیدش رونمایی کرد. این محصول با نام Connected Modular 45 جایگزین اسمارت واچ 1500 دلاری سال گذشته آنها می شود.

این ساعت به لطف سیستم عامل اندروید وِر 2.0 از سامانه هوش مصنوعی گوگل برخوردار است، اما توان پردازشی اصلی خود را از پردازنده Z34XX اینتل می گیرد. به گفته «جری باتیستا» معاون بخش فناوری های نوین اینتل، ساعت هوشمند مورد بحث توانایی اجرای دستیار مجازی اینتل را در آینده خواهد داشت.

البته باتیستا جزئیات زیادی در مورد این سامانه AI فاش نساخت و ظاهراً مکاتبات الکترونیک پایگاه های خبری برای کسب اطلاعات از روابط عمومی اینتل نیز نتیجه ای در بر نداشته. با این حال، می دانیم که حداقل توانایی ارائه پاسخ های ضمنی همچون سیری و دستیار گوگل را دارد، و می تواند داده های جمع آوری شده توسط ساعت هوشمند را برون یابی کرده و از آنها نتیجه گیری نماید.

یکی از ویژگی های برجسته هوش مصنوعی اینتل، فقدان نام و جنسیت است. همان طور که می دانید اعطای شخصیت زنانه به دستیار دیجیتال توسط کمپانی های اپل، آمازون و غیره مورد انتقاد فراوان قرار گرفته. حتی گوگل نیز با اینکه جنسیت و نام خاصی را برای سامانه AI خود تعیین نکرده، اما به صورت پیش فرض از صدای زنانه استفاده می کند.

نکته جالب این است که زنان و اکثر مردان، صدای زنانه را هنگام تعامل با ربات یا عامل هوشمند غیرانسانی ترجیح می دهند و این موضوع باعث سردرگمی محققین شده، چون دانشمندان معتقدند صدای زنانه از نظر شنیداری و قابلیت درک، هیچگونه برتری نسبت به صدای مردانه ندارد.

تصمیم اینتل برای جنسیت زدایی از سامانه هوش مصنوعی، با وجود رقبایی که از این منظر وضعیت مشخصی دارند، و در جوامعی که جنسیت هر موجودی را به صورت صریح تعیین می کنند و عملکرد فراجنسیتی را بر نمی تابند، کمی جسورانه به نظر می رسد. با این حال نمی دانیم AI اینتل چگونه و با چه صدایی با مخاطب ارتباط برقرار می کند. برای درک این موضوع باید تا زمان عرضه Connected Modular 45 و سپس آپدیت آن برای دریافت دستیار هوشمند اینتل صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی