ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی آشوب در مزرعه؛ تحت تعقیب

گرایش توسعه دهندگان داخلی به تلفن های هوشمند و ساخت اپلیکیشن های مختلف یکی از بهترین اتفاقاتی بوده که صنعت گیمینگ ایران تا حالا تجربه نموده است. طبیعتا خیلی از ماها دوست داریم تا همین ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

گرایش توسعه دهندگان داخلی به تلفن های هوشمند و ساخت اپلیکیشن های مختلف یکی از بهترین اتفاقاتی بوده که صنعت گیمینگ ایران تا حالا تجربه نموده است. طبیعتا خیلی از ماها دوست داریم تا همین عناوین را روی پی سی یا بقیه پلتفرم ها و با کیفیت جهانی ببینیم ولی همانگونه که می دانید، همچنان به دلایلی گوناگون خیلی از سازندگان به آن مرحله از توانایی نرسیده اند.

اما اسمارت فون ها همان پله هایی هستند که می توانند صنعت سرگرمی را به این درجه برسانند. خوشبختانه طی یک ماه گذشته هم بازی های ایرانی خوبی انجام دادیم که پیشرفت نسبت به گذشته با آن ها کاملا مشهود است. برای مطلب پیش رو تصمیم گرفتیم روی یکی از همین عناوین دست گذاشته و با بررسی آن می خواهیم بگوییم چگونه این اپلیکیشن توانسته خودش را از بازی های مشابه ایرانی جدا کند.

پیش از پرداخت به المان های «آشوب در مزرعه»، بد نیست بدانید نمونه های داخلی و همانند این بازی خیلی کم هستند. جالب اینجاست پیش از ساخته استودیوی «ققنوس» هم معمولا برای داشتن یک تجربه مشابه باید دست به دامان عناوین خارجی می شدید. چون با مشکلات عجیب آن ها، نمی توانستید طعم واقعی این سبک را بچشید. ولی خوب با آشوب در مزرعه خیلی از آن نقطه ضعف ها را نمی بینید و با عنوانی همگام با کیفیت جهانی رو به رو هستید.

خوب بیایید از این حرف ها فاصله بگیریم و از بخش های مختلف ساخته استودیوی ققنوس بگوییم. ابتدا داستان؛ اتفاقات آشوب در مزرعه از آنجا استارت می خورند که بچه شخصیت اصلی را بیگانگان ربوده و حالا شما باید برای نجات او به یک ماجراجویی خطرناک بروید. گفتیم خطرناک، چون این بیگانگان حیواناتی که داشتید را جهش یافته نموده و آن ها بزرگترین سد کنونی این ماجراجویی هستند.

آشوب در مزرعه عنوانی رکوردی است.

داستان آشوب در مزرعه شاید خیلی کودکانه یا حتی احمقانه [از گونه خوبش] باشد اما نکته مهم آنجاست که وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد؛ شما برای جنگ با دشمنان یک هدف دارید و سعی می کنید با تلاش های فراوان به آن برسید. جدا از آنکه روایت کمیک گونه ابتدایی هم موجب شده تا جذابیت این بخش افزایش یافته و نقشی کوچک روی زیبایی ساخته استودیوی ققنوس ایفا کند.

از داستان که بگذریم به گیم پلی می رسیم؛ جایی که سادگی را بین تمام قسمت هایش می توانید ببینید. شخصیت داستان خودش طی محیط حرکت می کند و مهمترین وظیفه شما تغییرات جهت او یا پرش از روی دشمنان است. برای کشتن حیوانات هم کافیست با وسیله خود به یکی از آن ها اصابت کنید تا آن ها را بکشید. فقط فراموش نکنید تنها یک لمس این موجودات با شما کفایت می کند تا سلامتی تان کاهش یابد. بنابراین با دقت حرکت نمایید.

بابای داستان شما را یاد چه شخصیتی می اندازد؟ درست حدس زدید؛ ماریو!

حالا پرسش اینجاست که با این محدودیت ها، توسعه دهنده چگونه توانسته جذابیت عنوانش را حفظ کند؟ یکی از این المان های مثبت را باید به نام گرافیک و گستردگی خیلی خوب این قسمت بزنیم. شما بعد از کشتن تعدادی دشمن و نهایت باس نهایی به یک منطقه متفاوت رفته و آنجا همین روند را ادامه خواهید داد. استودیوی ققنوس به کمک طراحی محیط های مختلف و حیوانات گوناگون که قابلیت های متفاوتی دارند توانسته رنگ تازگی به عنوانش ببخشید.

جدا از آنکه هوش مصنوعی خوب دشمنان، تعداد درست آن ها طی یک صحنه، انیمیشن های حرکت و واکنش درست به فعالیت های شما [مثلا همان لحظه که به یکی از دشمنان ضربه می زنید، کشته خواهد شد] هم باعث گشته تا طعم چالشی که می چشید بیش از پیش لذت بخش باشد. شاید این ویژگی ها برای بعضی ها اهمیت چندانی نداشته نباشد ولی به واسطه محدودیت های گیم پلی اینگونه عناوین، توجه به همین جزییات خیلی مهم است.

دومین المانی که گیم پلی آشوب در مزرعه را جذاب نموده، آیتم های مختلف آن است. با سکه هایی که به دست می آورید قابلیت خرید وسیله هایی را داشته و آن ها می توانند کمک شایانی به شما برای کسب بیشترین امتیازات بکنند. البته اینجا بزرگترین یا شاید تنها نقطه ضعف ساخته استودیوی ققنوس خودش را نشان می دهد؛ وسیله هایی که می توانید بخرید خیلی خیلی کم هستند.

عجیب اینجاست بین قیمت های این آیتم ها و سکه هایی که به دست می آورید هم رابطه مناسبی را شاهد نیستید. به خصوص وقتی که بعد از چندین دفعه آن ها را می گیرید. چون پس از خرید، قیمت وسیله هایی که گرفته اید افزایش خواهد یافت. البته با وجود این مشکلات، عجیب ترین قسمت آنجاست که برای استفاده از بعضی آیتم ها تنها باید از الماس ها که خیلی سخت به دست می آیند استفاده کنید.

توسعه دهنده می توانست به کمک توجه به این بخش ها یا حتی قابلیت انتخاب قدرت هایی بعد از افزایش Level شخصیت داستان [همانند عناوین نقش آفرینی] گیم پلی ساخته خود را به مراتب جذاب کند. پیش از اتمام حرف هایمان بیابید نگاهی هم به بخش موسیقی بیاندازیم. از دیدگاه موزیک ها با عنوانی نسبتا خوب مواجه هستیم و قطعه هایی که می شنوید با وجود تعداد کم آن ها شنیدنی هستند.

ولی دوست داشتیم تا سازنده برای تک تک محیط ها، یک موسیقی متفاوت و متناسب آن بگذارد که نشد. صحبت هایمان را اینگونه به پایان می رسانیم که شاید آشوب در مزرعه مشکلاتی نابخشودنی داشته باشد اما خوب به واسطه المان های مثبت آن، به سادگی و با اختلاف می توانیم ساخته استودیوی ققنوس را بهترین اپلیکیشن ایرانی سبکش بنامیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

آشوب در مزرعه

آشوب در مزرعه

سازنده: فن افزار قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 49.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی