ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قرارداد دو ساله اپل با سامسونگ دیسپلی برای تامین چند ده میلیون پنل OLED

بر کسی پوشیده نیست که اپل در حال امضای قراردادهایی با کمپانی های مختلف است تا قطعات مورد نیاز برای آیفون های جدید خود را تامین کند. حالا بنابر گزارشی از سوی خبرگزاری DigiTimes، اپل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

بر کسی پوشیده نیست که اپل در حال امضای قراردادهایی با کمپانی های مختلف است تا قطعات مورد نیاز برای آیفون های جدید خود را تامین کند. حالا بنابر گزارشی از سوی خبرگزاری DigiTimes، اپل به توافقی دو ساله برای تولید پنل های OLED آیفون از سوی سامسونگ دیسپلی رسیده است.

با توجه به گزارش های قبلی، سامسونگ می خواهد ظرفیت تولیدات پنل های OLED خود را طی سال جاری میلادی تا 92 میلیون واحد افزایش دهد و مسلماً تقاضای اپل نیز بر اتخاذ این تصمیم بی تاثیر نبوده. اپل همین حالا به استفاده از پنل های OLED در اپل واچ و تاچ بار مک بوک پرو روی آورده و آیفون 8 هم برای اولین بار در میان اسمارت فون های این کمپانی، به چنین پنلی تجهیز می شود.

اوایل هفته جاری وب سایت Nikkei خبر داد که اپل به توافقی برای خرید 70 میلیون پنل OLED طی سال جاری رسیده است. با این همه، کمپانی مورد اشاره انتظار دارد که نسل بعدی آیفون هایش با استقبالی گسترده روبرو شود و به همین جهت، به دنبال واحدهایی به مراتب بیشتر نیز هست.

تحلیلگران تا به این لحظه، فروش 60 میلیون واحدی آیفون های مجهز به نمایشگر OLED را پیش بینی کرده اند و این در حالی است که آیفون 8 تا پیش از ماه سپتامبر روانه بازار نخواهد شد. البته اپل معمولاً طی هفته آغازین عرضه آیفون های جدیدش، به فروش 10 میلیون واحدی دست پیدا می کند.

گفته می شود که قرارداد میان سامسونگ دیسپلی و اپل، ارزشی 9 میلیارد دلاری دارد و کمپانی زیرمجموعه سامسونگ موظف به تولید 70 الی 92 میلیون پنل کوچک OLED و ارائه آنها به اپل خواهد بود. با توجه به اینکه اپل در حال حاضر طی هر سال، 200 میلیون دستگاه آیفون روانه بازار می کند، به این نتیجه می رسیم که تنها 30 درصد از آیفون های عرضه شده در سال 2017 از پنل OLED بهره خواهند برد.

در نهایت گفتنی است که آیفون 8 یکی از مورد انتظارترین دیوایس های اپل به شمار رفته و بنابر شایعات، تغییرات شگرفی نسبت به قبل خواهد یافت. شنیده ها حاکی از آن است که آیفون 8 اپل به همراه نمایشگر OLED و 5.8 اینچی لبه تا لبه، حاشیه بسیار کم، دوربین جلوی حساس به عمق سه بعدی، شارژ وایرلس و دکمه هوم مجازی به دست مشتریان خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • army-epicur
    army-epicur | ۱۸ فروردین ۱۳۹۶

    پول شو کامل ندید این شرکت مافیا خیلی زبله

  • فاميل دور
    فاميل دور | ۱۸ فروردین ۱۳۹۶

    فقط اميدوارم اپل آقاي تيم كوك بيش از اين پا روي اصول اساسي اپل نذاره. اپل هميشه برندي بوده كه به بهترين شكل ممكن از ويژگي هاي كاربردي در يك محصول استفاده مي كرده؛ نه صرفاً امكاناتي براي گول زدن مشتري و بزرگ جلوه دادن محصول.

  • Aureliano
    Aureliano | ۱۸ فروردین ۱۳۹۶

    سامسونگ محتاج سونی

  • omidsh
    omidsh | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

    چرا ايفون الانا نميده اخه نامرد?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی