ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

100 نکته جالب در Zelda: Breath of the Wild که هوش از سرتان خواهند پراند [قسمت دوم]

The Legend of Zelda: Breath of the Wild در زمینه طراحی دنیا و دقت به جزئیات، بی شک شاهکار است. دنیای وسیع و با شکوه Breath of the Wild، قوانین ساده خودش را دارد. اما ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۳:۳۰

The Legend of Zelda: Breath of the Wild در زمینه طراحی دنیا و دقت به جزئیات، بی شک شاهکار است. دنیای وسیع و با شکوه Breath of the Wild، قوانین ساده خودش را دارد. اما بازیکنان می توانند با استقاده از گیم پلی فیزیک محور این بازی و به کار بردن خلاقیت شان، از این قوانین به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.

سازدگان این بازی به ریز ترین جزئیات هم توجه کرده اند. در بازی چیز هایی خواهید دید که هوش از سرتان خواهد پراند و باور نمی کنید که سازندگان به این مسائل و نکته های ریز دقت کرده باشند. Breath of the Wild پر از لحظه های فوق العاده جذاب و منحصر به فرد است، لحظه هایی که باعث می شوند جذابیت این بازی دو چندان شود.

در این مقاله 100 نکته کوچک اما متحیر کننده را جمع آوری کرده ایم که باعث شده اند تجربه Breath of the Wild بسیار شیرین، سرگرم کننده و جذاب باشد. بسیاری از این نکات را بازیکنان با به کار بردن هوش و خلاقیت شان پیدا کرده اند و آن ها را در کامیونیتی ها و فروم های مختلف به اشتراک گذاشته اند.

51. می توانید Plain Chu Jelly ها را به Jelly های قرمز و یا سفید تبدیل کنید. برای این کار، کافی است آن ها را داخل آتش و یا برف بیاندازید و یا با سلاح های آتشی و یخی به آن ها ضربه بزنید. اگر که دل تان بخواهد، می تواند با سلاح های الکتریکی، آن ها را برق زده کنید.

52. Cucco ها یا مرغ ها، حیوانات صلح طلبی هستند که در دسته های کوچک در نزدیکی روستا ها پیدا می شوند. اگر Cucco ای را در دست بگیرید و دشمنی را به ضربه زدن به آن ترغیب کنید، سایر Cucco ها وحشی می شوند و به آن دشمن حمله می کنند.

53. می دانید که می توانید Hylian Rune ها را ترجمه کنید؟ این Rune ها اغلب در شراین ها پیدا می شوند و به زبان باستانی دنیای زلدا نوشته شده اند. با ترجمه کردن این Rune ها، پیام های مخفی جالبی خواهید دید.

54. دانه های korok در سرتاسر بازی پیدا می شوند. لینک می تواند با جمع آوری آن ها، ظرفیت اینونتوری خود را افزایش دهد. اگر که «اشتباها» سنگی را روی دانه های Korok بیاندازید، دیالوگ جالبی خواهند گفت و صدای عجیبی از خود در میاورند.

55. خیلی از شخصیت ها انتظار ندارند که شما جلو شان شمشیر بکشید. بسیاری شان از ترس فریاد می زنند و وحشت زده رفتار می کنند.

56. اگر که اسب تان را در روستا رها کنید و نظراتی رویش نداشته باشید، ممکن است که سیب بدزدد.

57. Hinox ها درخت های اطراف را از ریشه می کنند و از آن ها به عنوان سلاح بر ضد شما استفاده می کنند. اگر که می خواهید مبارزه با آن ها راحت تر شود، قبل از بیدار کردن شان تمامی درخت های اطراف را با سلاح تان قطع کنید.

58. Fire Keese ها دشمنانی پرنده هستند که غرق در شعله های آتش اند. اگر که این ها بیش از حد به زمین نزدیک شوند، ممکن است که چمن ها و درختان را به آتش بکشند.

59. زمان را حول جسمی متوقف کنید و به آن جسم ضربه بزنید، سپس روی آن بایستید. پس از این که زمان به روند عادی خود برگشت، خواهید دید که آن جسم به هوا پرتاب می شود و شما هم با آن پرت می شوید. با این تکنیک می توانید خیلی از معما ها را دور بزنید.

60. وقتی که با چتر در حال پرواز کردن بر فراز جنگل هستید، می توانید با تیر های آتشین چمن ها را به آتش بکشید. وقتی که از بالای آتش ایجاد شده عبور کنید، به بالا رانده می شوید و در نتیجه می توانید مسافت بیشتری را پرواز کنید.

61. Death Mountain بسیار داغ است. تیری یخی به سمت یکی از موجودات ساکن در این کوه پرتاب کنید، خواهید دید که تیر بخار می شود!

62. اگر پشت گاری معدن بمب کار بگذارید، خواهید دید که انرژی ناشی از انفجار این بمب، گاری را به جلو می راند.

63. Breath of the Wild پر است از اشارات گوناگون به بازی های قبلی سری زلدا. برای مثال بقایا و خرابه های بسیاری از سرزمین ها و عمارات بازی های قبلی را می توانید در این عنوان پیدا کنید. یکی از این اشارات جالب اما ناراحت کننده، ویرانه های مزرعه Lon Lon، یکی از لوکیشن های اصلی Ocarina of Time است.

64. اگر که روی لبه پل بایستید، انگار که قصد لینک قصد خودکشی دارد، شخصیتی به نام Brigo ظاهر خواهد شد و لینک را از خودکشی منصرف می کند. در واقع این شخصیت به افرادی چون Kevin Briggs اشاره می کند که صد ها نفر را که قصد خودکشی از طریق پایین انداختن خودشان از پل ها را داشته اند را نجات داده اند.

65. اگر که سلاحی فلزی در دست داشته باشید، ممکن است که صاعقه به شما اصابت کند. البته فقط لینک نیست که متوجه این خطر است، آن دسته از دشمنان تان هم که سلاح فلزی در دست دارند از دست صاعقه در امان نیستند.

66. اگر که Cucco ها را بترسانید، مثلا به دشمنی در نزدیکی آن ها ضربه بزنید، گاهی آن قدر می ترسند که بی مهبا تخم می گذارند.

67. پازل های مدار های الکتریکی را اصولا باید حرکت دادن جعبه های فلزی حل کرد. اما این پازل ها را هم می توان دور زد. برای مثال می توانید روی بخشی از مدار سلاحی آهنی بیاندازید تا اتصال در آن بخش از مدار بر قرار شود.

68. می توانید آیتم هایی مانند سیب و یا بلوط را داخل Campfire بیاندازید تا درجا پخته شوند.

69. هنگام گرفتن سلفی، با نگه داشتن ZL و حرکت دادن آنالوگ چپ، می توانید ژست لینک را تغییر دهید.

70. می توانید به اشیا و آیتم های مختلف، Octo Baloon متصل کنید تا به پرواز درایند. سپس قادر خواهید بود که با برگ این بالون ها را به سمت خاصی سوق دهید و در نهایت بالن را با کمان تان بترکانید. مثلا می توانید این فرایند را روی ماده ای منفجره انجام دهید و آن را بر سر دشمنان تان فرود بیاورید.

71. اگر غذایی را بیش از حد بپزید، خراب می شود.

72. برای درست کردن غذا های یخ زده، می توانید غذا هایی که در اختیار دارید را در مناطق سردسیر رها کنید و دوباره برشان دارید. با مصرف غذا های یخ زده، مقاوت تان در برابر گرما برای یک دقیقه افزایش می یابد.

73. می توانید کیک هم بپزید. مواد لازم برای پخت کیک، سیب یا تمشک وحشی، میوه، گندم، نیشکر و شکر است.

74. بعضی وقت ها، Lynel ها بلافاصله به شما حمله نمی کنند. در عوض برای مدتی به لینک خیره می شوند.

75. اگر که در نزدیکی Lynel شمشیر بکشید، وی هم شمشیرش را آماده می کند و مبارزه را شروع می کند..

76. گاهی هم Lynel حمله نمی کند. در حالی که شمشیرش در دستانش است، فقط می ایستد و به شما زل می زند. باید تجربه ترسناکی باشد، مگر نه؟

77. Lynel ای که در Coliseum سکونت گزیده، می توانید به شکل قوسی تیر پرتاب کند. یعنی حتی در پشت دیوار ها هم از تیر های این موجود چهار پا در امان نخواهید بود!

78. لینک می تواند ماسکی به شکل صورت Lynel ها بر سر بگذارد. اما Lynel ها سریع متوجه می شوند و فریب نمی خورند، زیرا که نسبت به سایر هیولا ها موجودات باهوش تری اند.

79. اگر که هیولا و یا دشمنی را زیاد بکشید، نوع قوی تر آن هیولا در محیط بازی ظاهر می شود تا همواره چالشی برای غلبه بر آن وجود داشته باشد.

80. در جریان هر Bloood Moon، هیولا ها دوباره به زندگی باز می گردند و Guardian Scout هم باری دیگر در شراین ها ظاهر می شود. اگر دنبال سلاح های قدرتمند هستید، می توانید دوباره به سراغ این چالش ها در شراین ها بروید.

81. برخی از اصطبل ها کارمندانی دارند که می توانند رنگ و استایل افسار، خورچین و یال اسب تان را تغییر دهند.

82. اگر که به کوه های شمالی Hebra سفر کنید، در بعضی از شب ها می توانید شفق قطبی را نظاره کنید.

83. Kass، نوازنده آواره در مورد معما های شراین ها شعر می سراید. موسیقی این شعر بی شباهت به تم اصلی بازی نیست و معمای هر یک از شراین ها هم در بخشی از آن شنیده می شود.

84. هر غذایی، برای مدتی روی لینک اثر می گذارد. اگر هنگام پختن غذا از برخی مواد بسیار کمیاب و گران بها استفاده کنید، مدت زمان این اثرات به طرز قابل توجه افزایش می یابد.

85. لینک می تواند مالک خانه شود و دیوار خانه اش را به شمشیر، سپر و آیتم های دیگر مزین کند.

86. می توانید با کمان تان از فاصله دور به Chucho ها و Jelly شان شلیک کنید تا منفجر شوند و به دیگر دشمنان اطراف شان هم آسیب برسانند.

87. برخی از حشرات، حیوانات و هیولا ها شب زی هستند و فقط در هنگام تاریکی هوا دیده می شوند.

88. نام بسیاری از مناطق بازی، برگرفته از نام شخصیت های کلیدی عناوین قبلی این سری است.

89. می دانید که هنگام مبارزه با Guardian Stalker ها، می توانید پای شان را قطع کنید تا برای مدتی متوقف شوند؟ اگر که تمامی پا ها شان را قطع کنید، به طور کامل زمین گیر می شوند و دیگر قادر به حرکت نخواهند بود.

90. می توانید با کمان تان ملخ های Guardian Skywatcher ها را هدف بگیرید. در صورتی که موفق به نابود کردن ملخ های این هیولا ها شوید، آن ها بر زمین سقوط خواهند کرد.

91. با زمان بندی درست، حتی به وسیله سپر های ضعیفی چون در قابلمه! هم می توانید لیزر Guardian ها را پری کرده و به سمت خودش برگردانید.

92. بسیاری از پازل هایی که راه حل شان بهره بردن از کنترلر های حرکتی است را می توان دور زد. برای مثال می توانید کنترلر تان را کاملا برعکس کنید و یا آن را در جهتی دیگر نگه دارید. بازی این حرکت شما را تشخیص خواهد داد و دنیای بازی را هم به همان جهت در می آورد.

93. نقاشی های پیکانوجوی نقاش آن قدر ها هم خوب نیستند، فقط کافی است که از زاویه دیگری به آثار او نگاه کنید.

94. اگر در دایره کوچکی حرکت کنید، ضربه لینک هم از نوع چرخشی خواهد بود، یعنی که لینک شمشیرش را به دور خود می چرخاند. در حالت عادی، برای زدن ضربه های چرخشی باید کلید حمله را نگه دارید.

95. Moblin ها و Bokolin ها نمی توانند شنا کنند. اگر آن ها را به داخل آب های پر عمق هل بدید، درجا کشته می شوند.

96. Moblin ها در کنار آب انیمیشن مخصوص و جالبی دارند. آن ها هر از گاهی خود را می شویند و یا از آب می نوشند.

97.به حالت ایستادن راهب های معابد دقت کنید. حالات ایستادن این ها اغلب نامتعارف و جالب است.

98. به جای این که از برگ برای باد زدن بادبان قایق ها و راندن آن ها استفاده کنید،، یک سلاح آهنی بین بادبان و تیرک بادبان قرار دهید. حالا با Magnesis این سلاح آهنی را به هر جهتی که می خواهید قایق حرکت کند بکشید. انگار که روی قایق موتور نصب کرده اید.

99. انیمیشن سنگ و صخره نوردی لینک، بسته به زاویه صخره، سختی بالا رفتن و استامینا مصرفی او دارد. در نتیجه لینک با انیمیشن خاصی از هر صخره ای بالا می رود.

100. Moblin ها عادت دارند که به سمت شما سلاح بیاندازند. البته سلاح تنها چیزی نیست که آن ها از روی زمین بر می دارند تا علیه شما به کار گیرند. گاهی اوقات، آن ها به سراغ Bokolin های بیچاره می روند و این هیولا های کوچک را به سمت شما پرت می کنند.

این هم 100 تا از جالب ترین نکته های Breath of the Wild. اگر نکته ای مد نظر دارید که در این لیست نیست، خوشحال می شویم که آن را با ما و دیگر کاربران دیجیاتو در میان بگذارید. شاید چیزی می دانید که از موارد این لیست بسیار جالب تر باشد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۲۰ فروردین ۱۳۹۶

    همیشه برام سوال بود چرا The Legend of Zeldaبه عنوان برترین بازی(از نظر متا) تلقی میشه
    الان دلیلش را فهمیدم
    ممنونم

مطالب پیشنهادی