ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترانوس از سال 2019 می تواند آزمایشگاه های پزشکی اش را بازگشایی کند

کمپانی ترانوس (Theranos) از سال 2019 می تواند دوباره آزمایشگاه های تخصصی خود را راه اندازی کند. این شرکت به تازگی اعلام کرده که با نهاد ناظر بر مراکز خدمات درمانی و پزشکی (CMS) در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

کمپانی ترانوس (Theranos) از سال 2019 می تواند دوباره آزمایشگاه های تخصصی خود را راه اندازی کند. این شرکت به تازگی اعلام کرده که با نهاد ناظر بر مراکز خدمات درمانی و پزشکی (CMS) در مورد فعالیت های آزمایشگاهی اش به توافق رسیده است.

با پرداخت جریمه 30 هزار دلاری، مجوز آزمایشگاه های ترانوس لغو نخواهد شد.

طی این توافق، ترانوس باید 30 هزار دلار جریمه را بپردازد و برای بازگشایی آزمایشگاه هایش، دو سال منتظر بماند. در مقابل، CMS جواز CLIA ترانوس را که برای انجام آزمایش خون مورد نیاز است، لغو نخواهد کرد. در بیانیه این کمپانی آمده است: «ما آمادگی کامل برای همکاری با مقامات رگولاتوری را داریم تا بتوانیم مجوز استفاده از فناوری های جدیدمان را به دست آوریم».

شکایت تازه از ترانوس

گفتنیست چندی قبل، آزمایشگاه ترانوس در ایالت آریزونا نتوانست از بازرسی CMS سربلند بیرون بیاید و چند روز بعد از آن تمامی آزمایشگاه های این کمپانی به حالت تعطیل درآمدند. سال گذشته نیز آزمایشگاه این شرکت در کالیفرنیای شمالی به سرنوشت مشابهی دچار شد.

به هر حال خبر توافق ترانوس و CMS بدین معنا نیست که آنها به طور کامل از بحران بیرون آمده اند. این شرکت هنوز زیر ذره بین نهادهای نظارتی و بازرسی قرار دارد و حتی اگر بتواند تمامی مشکلات رگولاتوری را پشت سر بگذارد، باز هم جلب دوباره اعتماد سرمایه گذاران و مشتریان بالقوه برای استفاده از فناوری های آنها بسیار دشوار به نظر می رسد.

لازم به ذکر است ترانوس چند ماه قبل دستگاه کوچک و قابل حملی به نام miniLab را برای آزمایش خون معرفی کرد که می تواند جایگزین آزمایشگاه های بزرگ شود، و سپس اعلام نمود دیگر نیازی به آزمایشگاه هایش ندارد. با این حال تحقیقات انجام شده، صحت نتایج این دستگاه را زیر سؤال بردند و به همین دلیل احتمالاً پس از پایان بازه دو ساله، در سال 2019 دوباره شاهد بازگشایی آزمایشگاه های مرکزی ترانوس باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • erfanioon
    erfanioon | ۲۹ فروردین ۱۳۹۶

    دوستان این مقاله راجع به یکی از جالبترین استارت آپای دنیاست که یهو به موفقیت رسید و بعد دچار مشکل شد. جدا از اینکه تکنولوژی یه موضوع جهانیه این خودش میتونه تجربه ای باشه واسه استارتاپای پزشکی ما که اشتباهش رو تکرار نکنن. بعضی از افراد که تاحالا نه فوتبال بازی کردن و نه دیدن. اومدن وسط زمین فوتبال میگن چرا شوت میزنین !!!

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۲۹ فروردین ۱۳۹۶

    این مقاله ها چیه میذارین؟! حداقل کامل توضیح بدین! ببخشید که بچه‌ی نافِ آریزونا نیستیم!!

    • امیر حسین
      امیر حسین | ۲۹ فروردین ۱۳۹۶

      آقا چرا اینجوری میکنی؟مقاله به این خوبی عه... ای بابا

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۶

    ببخشید ما تو آمریکا زندگی می کنیم یاشما فکر نکنم به ما ربطی داشته باشه

    • heydar hejazi
      heydar hejazi | ۲۹ فروردین ۱۳۹۶

      بی خردیشون رو ببخشید

مطالب پیشنهادی