ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیدار دولتی های دبی با پیشتازان نوآوری در سیلیکون ولی

در هفته ای که گذشت هیئتی متشکل از مقامات ارشد بیش از 30 نهاد دولتی دبی در چهارچوب برنامه ای تحت عنوان Dubai 10X به سیلیکون ولی آمریکا سفر کردند. این هیئت در جریان سفر خود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

در هفته ای که گذشت هیئتی متشکل از مقامات ارشد بیش از 30 نهاد دولتی دبی در چهارچوب برنامه ای تحت عنوان Dubai 10X به سیلیکون ولی آمریکا سفر کردند.

این هیئت در جریان سفر خود با شرکت های مطرح فناوری در سیلیکون ولی دیدار خواهند کرد و قرار است که علاوه بر تبادل اطلاعات و ایده ها با آنها، به چشم اندازهای خوبی هم در مورد تجربیات موفق کمپانی های آمریکایی در پیاده سازی تکنولوژی های نوین دست پیدا کنند.

اما در مورد Dubai 10X باید بگوییم که یکی از طرح های برنامه ای بنیادی به نام آینده دبی است که مستقیما تحت نظر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی و همچنین حمدان بن محمد آل مکتوم ولیعهد شهر دبی قرار دارد که پیشتر خواستا یکپارچه سازی فناوری با کسب و کارها و فعالیت های کاری در دبی شده بود. هدف از اجرای برنامه 10X آنطور که مقامات اماراتی گفته اند تقویت دولت و نهادهای دولتی این شهر است تا 10 برابر سریع تر، 10 برابر جسورتر و 10 برابر خلاق تر از گذشته فعالیت کند.

طبق این برنامه، هر کدام از نهادهای دولتی امارات آزمایشگاهی به نام X Lab خواهد داشت تا دبی را به لحاظ تکنولوژیکی، خدمات دولتی، خدمات درمانی، آموزش و غیره ده سال جلوتر از هر شهر پیشرفته دیگری در دنیا قرار دهند.

اما تکنولوژی و به طور مشخص نوآوری در این زمینه از آن دست موضوعاتی است که کلیه مقامات دولتی در دبی به آن علاقه نشان داده اند و بودجه های هنگفتی را هم به آن اختصاص داده اند که البته بخش اعظم یا همه این بودجه از محل فروش نفت و ذخایر عظیم نفتی این کشور حاصل می شود.

حالا ظاهرا اماراتی ها بر آن شده اند تا تمرکز و توجه روی این منابع مالی را کمرنگ تر نموده و به راهکارهای دیگری برای تامین بودجه پروژه های عمرانی خود بیاندیشند. برای نمونه، شیخ محمد بن زاید آل نهیان حاکم ابوظبی چندی پیش در جریان سخنرانی خود در مجلس موسوم به نسل های آینده گفت: جوانان اماراتی باید برای دوران بعد از نفت آماده شوند.

یکی دیگر از مقامات دولتی امارت در جریان پنجمین نشست جهانی دولت (5th World Government Summit) که چندی قبل برگزار گردید اعلام نمود: کار دولت رمزگشایی از قابلیت های انسان است و در همین راستا ما توانسته ایم ارتباطات خوبی با شرکت های فعال در عرضه تکنولوژی سیلیکون ولی ایجاد کنیم.

گفتنی است که دبی برنامه ای 12 هفته ای تحت عنوان شتاب دهنده های آینده دارد که مدیریتش بر عهده بنیاد آینده آن است. شرکت ها و نهادهای دولتی در چهارچوب این برنامه به دبی می آیند تا تکنولوژی های آینده را با یکدیگری تبادل نمایند و با بکارگیری آنها راهکارهای دراز مدت و عملی برای چالش های هر روزه خود بیابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Gemini May
    Gemini May | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    افسوس

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    از دوستان گرامی عذر خواهی میکنم که با اسمشون کامنت گذاشتم. خواستم به شکل عملی نشون بدم سیستم کامنت دیجیاتو دچار مشکله و هر کدوم از ما هر وقت دلمون خواست میتونیم به هر اسمی کامنت بزاریم.

    اخیرا یه کاربر جدید به جمع دیجیاتو اضافه شده که هم نام من هستن اما نظرات کاملا متفاوتی داریم. برای پروفایلم آواتار گذاشتم که امکان تفکیک نظراتمون وجود داشته باشه اما متاسفانه دیجایتو تا حالا آواتار من رو اعمال نکرده.

  • | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اونوقت ما؟؟

مطالب پیشنهادی