ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله هکرها به کمپین نامزد ریاست جمهوری فرانسه و سرقت ایمیل ها و اسناد محرمانه

یک گروه ناشناس اخیراً نه گیگابایت ایمیل و داده های محرمانه را در وبسایت Pastebin منتشر کرده اند که ادعا می شود از کمپین امانوئل مکرون، نامزد ریاست جمهوری فرانسه به سرقت رفته اند. بر ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

یک گروه ناشناس اخیراً نه گیگابایت ایمیل و داده های محرمانه را در وبسایت Pastebin منتشر کرده اند که ادعا می شود از کمپین امانوئل مکرون، نامزد ریاست جمهوری فرانسه به سرقت رفته اند. بر اساس اطلاعاتی که نمایندگان کمپین مذکور در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرده اند، آنها قربانی «حملات هکری گسترده ای» واقع شده و همچنین تأیید کرده اند که برخی اسناد از آرشیو مقامات رسمی دزدیده شده اند.

گفتنی است این طور که به نظر می رسد، حمله مورد اشاره همانند حملات هکری است که پیشتر بر ضد کلینتون و در طی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفته بود. پیش از این محققان مستقل مدعی شده بودند که یک سری حملات فیشینگ بر علیه کمپین مکرون را شناسایی کرده اند اما در آن زمان نمایندگان کمپین مذکور اظهار داشتند که هیچ گونه اطلاعاتی به سرقت نرفته است.

تکنیک های به کار رفته در این حملات هکری احتمال نقش داشتن روسیه در آن را قوت می بخشند

لازم به ذکر است تکنیک های استفاده شده در این حملات هکری شباهت های قابل توجهی با حوادث گزارش شده پیرامون نفوذ به کامپیوترهای کمیته ملی دموکرات آمریکا دارند که احتمال نقش داشتن روسیه در این اقدام را قوت می بخشد.

ناگفته نماند قوانین فرانسه منابع خبری محلی را از انتشار مسائل و مشکلات پیرامون انتخابات و پیش از اتمام آن منع می کنند اما این گزارش ها به سرعت توسط طرفداران نامزد رقیب یعنی مارین لی پن در حال گسترش هستند تا شاید بتوانند کفه ترازو را به سمت او سنگین تر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    الا یه سری پیدا میشن میگن: هکرهای قدرتمند ایرانی بودن!

مطالب پیشنهادی