ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مأموریت جنجال برانگیز EM-1 ناسا در نهایت بدون سرنشین انجام خواهد گرفت

ناسا که پیشتر توسعه و پرتاب موشکی همراه با خدمه در اواخر سال 2018 را در پیش بینی کرده بود حالا گزارش می دهد که نخستین سفر راکت غول پیکر بعدی خود را بدون سرنشین ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

ناسا که پیشتر توسعه و پرتاب موشکی همراه با خدمه در اواخر سال 2018 را در پیش بینی کرده بود حالا گزارش می دهد که نخستین سفر راکت غول پیکر بعدی خود را بدون سرنشین انجام خواهد داد.

طبق اطلاعات منتشر شده سازمان فضایی از دو ماه پیش تاکنون در حال مطالعه امکان حضور سرنشین در دو مأموریت راکت SLS به سوی ماه و مریخ بوده تا متوجه شود که آیا سفر خدمه با موشک به اعماق آسمان در سال 2019 ایمن خواهد بود یا خیر. اما پس از در نظر گرفتن هزینه ها و چالش های پیش روی مأموریت EM-1 در نهایت عنوان کرد که نخستین سفر فضاپیمای مورد اشاره همراه با سرنشین نخواهد بود.

گفتنی است «رابرت لایتفوت» یکی از مدیران ناسا در قالب ایمیلی برای کارمندانش عنوان کرد:

مبنای این تصمیم گیری هزینه ها و چالش های فنی پیش رو عنوان شده است

پس از بررسی هزینه، ریسک و چالش های فنی پیش روی مأموریتی در این سطح، به نظر می رسد که مهیا کردن تغییرات لازم برای مأموریت دارای سرنشین EM-1 در این مدت کم، بسیار مشکل است.

بنابراین به نظر می رسد که ناسا همان برنامه ای را پیش خواهد گرفت که در زمان معرفی SLS بیان کرده بود؛ یعنی ابتدا یک مأموریت بدون سرنشین و در صورت موفقیت پرتاب موشک همراه با خدمه. طبق برنامه مورد اشاره ناسا قصد داشت تا اولین مأموریت SLS را در اوایل آذر 97 با پرتاب فضاپیمای بدون سرنشین آغاز کند که آن هم به دلیل چالش های فنی و محدودیت های بودجه تا سال 2019 به تعویق افتاد.

«لایتفوت» همچنین عنوان کرده است که قرار دادن سرنشین درون نخستین پرتاب SLS از لحاظ فنی امکان پذیر است اما برای این کار بسیاری از فناوری های لازم می بایست با سرعت بیشتری توسعه یابند و علاوه بر آن، مأموریت همراه با سرنشین مبلغی در حدود 600 تا 900 میلیون دلار را هم به سرمایه مورد نیاز خواهد افزود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اینجاست که امریکا با هزینه کردن از جیب کشور خودشون برای همه انسان های سیاره زمین داره راه را دوباره و دوباره اسان و راهی جدید باز میکنه واقعا هیچ کشوری نداریم همچین کاری برای بشریت بکنه تو این زمام جز امریکا اختراعات مثل اینترنت و وب جی پی اس. فرود روی ماه و همین مسافرت های فضایی هر جایی نگاه میکنم هزینه کرده و برای همه انسانها داره تلاش میکنه این کشور

مطالب پیشنهادی