ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از اپل واچ برای تشخیص علائم مربوط به حملات قلبی

براساس پژوهشی که اخیرا توسط شرکت Cardiogram (سازنده اپلیکیشن اندازه گیری ضربان قلب) و آزمایشگاه سلامت دانشگاه کالیفرنیا انجام گرفته، انتظار می رود که در آینده از اپل واچ به عنوان ابزاری برای تشخیص ضربان غیرعادی قلب استفاده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

براساس پژوهشی که اخیرا توسط شرکت Cardiogram (سازنده اپلیکیشن اندازه گیری ضربان قلب) و آزمایشگاه سلامت دانشگاه کالیفرنیا انجام گرفته، انتظار می رود که در آینده از اپل واچ به عنوان ابزاری برای تشخیص ضربان غیرعادی قلب استفاده گردد.

طبق تشخیص این دو نهاد، پوشیدنی مورد بحث در مواردی که با الگوریتم های شبکه عصبی جفت گردد، می تواند تا 97 درصد فیبریلاسیون دهلیزی (به اختصار AF) را که رایج ترین نوع مشکل در ریتم قلب است به درستی تشخیص دهد.

لذا پژوهشگران ابراز امیدواری کرده اند که با انجام تحقیقات بیشتر بتوانند از اپل واچ و دیگر پوشیدنی های هوشمند برای جلوگیری از برو حملات قلبی در بیماران استفاده نمایند.

گفتنی است که اپل همواره این ساعت هوشمند را در کنار نرم افزار ResearchKit به عنوان یک ابزار سلامت فوق العاده به پزشکان و پرستاران معرفی کرده است.

شرکت Cardiogram تحقیقات خود در رابطه با سودمندی اپل واچ را حدودا از یک سال پیش شروع کرد تا مشخص نماید که آیا این گجت توانایی تشخیص علائم مربوط به حمله قلبی را دارد یا خیر چراکه حدود یک چهارم حملات قلبی به دنبال بروز رفتار غیرطبیعی در ضربان قلب رخ می دهند.

در این پژوهش 6158 کاربر اپل واچ از طریق اپلیکیشن Cardiogram انتخاب شدند که از این میان اغلب شان نوار قلبی طبیعی داشتند و حدود دویست نفر نیز پیشر فیبریلاسیون دهلیزی را تجربه کرده بودند و ضربان قلب شان غیر طبیعی بود.

مهندسان در ادامه از این دواطلبان برای آموزش دادن به سیستم یادگیری عمیق و در نتیجه تفکیک بیماران از افراد سالم استفاده کردند.

آنها در مرحله بعد، سیستم خود را روی 51 بیماری که قرار بود برای عادی سازی ضربان قلب شان تحت درمان قرار بگیرند، آزمایش کردند. تمامی این افراد هم کاربر اپل واچ بودند و قبل و بعد از این بررسی از آنها نوار قلب دوازده لید تهیه شده بود. در ادامه هوش مصنوعی آموزش دیده آنها با کمک اپل واچ توانست فیبریلاسیون دهلیزی را با 97 درصد دقت و حساسیت 98 درصد تشخیص دهد.

بیش از دو سوم حملات قلبی با استفاده از دارو قابل پیشگیری هستند

این تحقیق قطعا نوید آینده ای امیدوار کننده را می دهد چراکه الگوریتم مورد استفاده صرفا در فاز نخست طراحی قرار دارد و در نتیجه به راحتی می توان دقت آن را بالا برد.

گفتنی است در حال حاضر بیش از دو سوم حملات قلبی با استفاده از دارو قابل پیشگیری هستند اما شروع این حملات را به راحتی نمی توان شناسایی کرد. لذا امید می رود که پزشکان با استفاده از پوشیدنی هایی نظیر اپل واچ بتوانند به این مهم نایل آیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

    خيلى از حملات قلبى موقع خواب رخ ميدن و زمانيه كه ساعت دست فرد نيست متاسفانه ولى همينم خيلى عاليه/m\

مطالب پیشنهادی