ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جریمه فیسبوک برای خریداری واتس اپ
تکنولوژی

اتحادیه اروپا فیسبوک را 122 میلیون دلار جریمه کرد

کمیسیون اتحادیه اروپا به تازگی کمپانی بزرگ فیسبوک را به دلیل عدم صداقت و ارائه اطلاعات نادرست در خصوص شرایط تصاحب پیام رسان واتس اپ به پرداخت ۱۱۰ میلیون یورو (معادل ۱۲۲ میلیون دلار) محکوم کرد. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

کمیسیون اتحادیه اروپا به تازگی کمپانی بزرگ فیسبوک را به دلیل عدم صداقت و ارائه اطلاعات نادرست در خصوص شرایط تصاحب پیام رسان واتس اپ به پرداخت ۱۱۰ میلیون یورو (معادل ۱۲۲ میلیون دلار) محکوم کرد.

وضع جریمه مذکور به معنی رد روند قانونی واگذاری مورد بحث نیست

بر اساس گزارش منتشر شده، ظاهراً مقامات فیسبوک در گزارش خود به رگولاتوری های عضو این اتحادیه اعلام کرده بودند که امکان اتصال میان حساب های کاربری در پیام رسان واتس اپ و شبکه اجتماعی فیسبوک وجود ندارد، در حالی که این مسئله صحت نداشته. در سال ۲۰۱۶ بود که مقامات واتس اپ اعلام کردند قصد دارند برخی اطلاعات کاربری همچون شماره تماس کاربرانشان را در اختیار پایگاه داده فیسبوک قرار دهند.

البته وضع جریمه فوق به هیچ وجه به معنی رد روند قانونی واگذاری مورد بحث نیست و نیز ارتباطی با تحقیق دیگری در خصوص حفظ اطلاعات شخصی کاربران توسط بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا ندارد.

سال گذشته کمپانی تحت مدیریت زاکربرگ پذیرفته بود که اشتراک گذاری اطلاعات میان دو سرویس واتس اپ و فیسبوک را در دو کشور انگلیس و آلمان متوقف سازد. ضمن این که همین چند هفته پیش بود که این غول اینترنتی متحمل جریمه ای ۳ میلیون دلاری در دادگاهی در کشور ایتالیا به جرم ترغیب غیر مجاز کاربران به اشتراک گذاری محتوا شد.

فیسبوک در بیانیه ای ارائه اطلاعات غلط در سال های گذشته را غیر عمدی دانسته و تاکید دارد که این مسئله تاثیری ملموس در نتیجه کلی گزارش های ارسالی به کمیسیون اروپا نداشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی