ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جزییات فنی ب ام و M5 2018؛ سدانی قدرتمند تر از فراری 458

کمپانی ب ام و به تازگی، تعدادی ویدیو از نسل جدید M5 منتشر کرده است. اکنون به کمک این ویدیو ها، مهر تایید بر بسیاری از شایعات پیرامون این خودرو زده شده است. نسل جدید ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

کمپانی ب ام و به تازگی، تعدادی ویدیو از نسل جدید M5 منتشر کرده است. اکنون به کمک این ویدیو ها، مهر تایید بر بسیاری از شایعات پیرامون این خودرو زده شده است.

نسل جدید M5 اولین خودروی Mpower خواهد بود که به سامانه چهار چرخ متحرک مجهز است؛ سامانه ای که ب ام و، نام M xDrive را برای آن انتخاب کرده است.

این سیستم به راننده امکان انتخاب بین سه حالت رانندگی  4WD،  4WD اسپرت و در آخر هم 2WD را می دهد که به M5 اجازه می دهند در هر زمانی به خواست راننده به خودرویی کاملاً دیفرانسیل عقب بدل شود.

 به گفته Frank van Meel، مدیر عامل بخش M کمپانی ب ام و، M xDrive به این خودرو قابلیت بهره بری از از سیستم گشتاور متغیر را می دهد؛ قابلیتی که نسل جدید M5 را به خودرویی راننده محور و بسیار دقیق تر از سری های پیشین بدل می کند. این خودرو از دیفرانسیل فعال M نیز بهره می برد. طبق گفته های ب ام و، در زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ای V8 به حجم 4.4 لیتر قرار دارد، و به کمک توربو شارژر قدرتی برابر 600 اسب بخار و 700 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. اما در مورد وزن دقیق خودرو اطلاعات کمی موجود است، چرا که ب ام و از صحبت در مورد آن اجتناب می کند و تنها پاسخ شرکت درباره این مسئله این است که نسل چهار چرخ متحرک M5، از نسل فعلی دیفرانسیل عقب که کمی بیشتر از 2 تن وزن دارد سبک تر خواهد بود.

فاکتور مهم در این کاهش وزن، سقف خودرو است که از پلاستیک فشرده فیبر کربن «CFRP» ساخته شده است.

یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخته شرکت ZF جایگزین نمونه های DCT قبلی شده است و تنها گزینه انتخابی موجود برای ام 5 جدید خواهد بود.

دلیل استفاده از این گیربکس جدید عدم توانایی گیربکس های DCT سابق در تحمل این میزان از گشتاور و هماهنگ شدن با سیستم xDrive جدید M5 است. مصرف ترکیبی نسل جدید 10 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده؛ اگرچه این مقدار تحت شرایط اقلیمی موجود در اروپا است.

نسل جدید M5 در نسخه استیشن می تواند لقب سریعترین استیشن جهان را از آن خود کند.

با توجه به همه این موارد و به گفته ب ام و، M5 جدید در کمتر از 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند. شتابی برابر با لامبورگینی مورسیه لگو مدل 2002 بر آورد می شود و تصور عرضه یک سدان بزرگ خانوادگی با چنین عملکردی بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد.

نسل جدید M5 قبل از پایان سال 2017 میلادی رونمایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی