ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انفجار هدفون در هواپیما؛ اپل مسئولیت حادثه را به عهده نمی گیرد

این روزها انفجار باتری به امری عادی در دنیای تکنولوژی تبدیل شده و هر روز از گوشه و کنار جهان، اخبار تازه ای در این زمینه به گوش می رسد. بهمن ماه سال گذشته یک ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

این روزها انفجار باتری به امری عادی در دنیای تکنولوژی تبدیل شده و هر روز از گوشه و کنار جهان، اخبار تازه ای در این زمینه به گوش می رسد.

بهمن ماه سال گذشته یک زن استرالیایی زمانی که در پرواز پکن-ملبورن به خواب فرو رفته بود، به دلیل انفجار باتری در هدفون خود دچار جراحت شد. دستگاه مذکور ساخت اپل و از سری «Beats» این شرکت بوده اما گویا حالا پس از کشمکش های قضایی، کمپانی سازنده علاقه مند نیست مسئولیت این حادثه را به عهده بگیرد.

اپل استفاده از باتری های متفرقه را دلیل بروز حادثه می داند

بر اساس گزارشات، علی رغم اینکه هدفون مورد بحث ساخت اپل است، این شرکت از پرداخت غرامت به زن استرالیایی سر باز می زند. کمپانی ساکن کوپرتینو به صورت رسمی در این باره اظهار نظر نکرده اما طبق گزارش سرویس های خبری استرالیا، در بیانیه ای که وکیل فرد مصدوم منتشر کرده بخشی از دفاعیات اپل نیز ذکر شده است: «بنا بر تحقیقاتی که انجام دادیم، مشکل مورد نظر به دلیل استفاده از باتری های شخص ثالث اتفاق افتاده است.»

البته مشخص نیست باتری های مذکور از چه برندی بوده و چرا مورد تایید اپل نیستند. زن استرالیایی مدعی است هدفون مورد نظر را از سال 2014 میلادی در اختیار داشته و باتری های آن را نیز از کشور استرالیا خریداری کرده است. او می گوید: «هدفون بدون باتری کار نمی کند و با این حال، هیچ کجا روی بدنه یا جعبه آن حرفی از برند باتری مخصوص زده نشده است.»

پس از رسانه ای شدن این حادثه ، اداره امنیت پرواز استرالیا یک هشدار ایمنی مبنی بر «نگه داری از باتری ها در محفظه امن، در صورت عدم استفاده» صادر کرد که بعید به نظر می رسد در مورد حادثه ای که برای زن استرالیایی رخ داده، کاربردی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • محمد امینی
    محمد امینی | ۱ خرداد ۱۳۹۶

    تو هواپیما چه خبره که هکه چیژ منفجر می شه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی