ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن سپهر 360؛ راهی آسان برای رزرو بلیت های ارزان لحظه آخری

انتخاب بهترین وسیله برای سفر، همیشه یکی از چالش هایی بوده که مردم در سفرهای تابستانی با آن مواجه هستند. طبیعتا دم دستی ترین و ارزان ترین گزینه ها سفر با خودروی شخصی یا اتوبوس و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

انتخاب بهترین وسیله برای سفر، همیشه یکی از چالش هایی بوده که مردم در سفرهای تابستانی با آن مواجه هستند. طبیعتا دم دستی ترین و ارزان ترین گزینه ها سفر با خودروی شخصی یا اتوبوس و قطار هستند، اما برای سفرهای طولانی (خصوصا در گرمای کلافه کننده تابستان) شاید سفر با هواپیما گزینه عاقلانه تری باشد.

با این وجود شاید بسیاری از مردم به خاطر هزینه بالای سفرهای هوایی ترجیح دهند که از راه های زمینی به مقصدشان برسند. اما واقعیت اینجاست که «همه» سفرهای هوایی هزینه بر نیستند؛ خرید بلیت چارتر یا به اصطلاح فارسی «بلیت های ارزان لحظه آخری» روش مقرون به صرفه ای است تا بتوانید با کمترین هزینه ممکن، راحت ترین و سریع ترین سفر ممکن را تجربه کنید.

واقعیت این است که همه سفرهای هوایی هزینه بالایی ندارند

سپهر 360 به عنوان یک سرویس واسط میان مردم و آژانس های هواپیمایی کشور، تمام پروازهای سیستمی و چارتری را در خود جای داده تا بتوانید برای مقصد سفرتان ارزان ترین و بهترین بلیت هواپیمای ممکن را پیدا کنید. به جز این سپهر 360 مرجعی برای آژانس های هواپیمایی کشور هم هست، به طوری که کارمندان آژانس ها با توجه به اطلاعات نمایش داده شده در این سایت (و البته وبسایت های مشابه) نرخ بلیت های خود را قیمت گذاری می کنند.

سادگی مکانیزم جستجوی سپهر 360 باعث شده که برای یافتن بلیت مناسب خیلی معطل نشوید.

سپهر 360 هیچ دخالتی در امر فروش بلیت ندارد، بلکه فقط از طریق ابزار جستجوی پیشرفته بستری فراهم کرده که بتوانید مناسب ترین بلیت از آژانس هواپیمایی مد نظرتان را پیدا کنید. خوشبختانه برای این منظور سه راه پیش پایتان قرار گرفته: استفاده از وبسایت، اپلیکیشن اندروید یا اپلیکیشن iOS سپهر 360.

سپهر 360 دخالتی در فروش بلیت ندارد، بلکه فقط بستری فراهم کرده که بتوانید مناسب ترین بلیت را پیدا کنید.

تفاوتی ندارد که از کدام استفاده کنید، در هر صورت اولین اقدام شما تعیین مبدأ، مقصد و زمان سفر خواهد بود. سپهر 360 ساختار جستجویش را به گونه پی ریزی کرده تا جستجوی شما برای یافتن بلیت مناسب 5 دقیقه هم به طول نینجامد.در صفحه اول سپهر 360 کافیست سه فیلد خالی را پر کنید: از کجا؟ به کجا؟ و چه تاریخی؟ جستجوی شهرها به طور دستی انجام می گیرد، ولی از آنجا که پروازهایی مثل تهران-مشهد یا تهران-کیش  مسافرین بیشتری دارند تیم سپهر 360 این موارد را بالاتر از سایر پروازها به نمایش در می آورد که خیلی بابت پیدا کردن آن ها معطل نشوید.

با وارد کردن این موارد، نتایج مد نظر شما همراه با اطلاعات کامل به نمایش در می آیند: قیمت بلیت هر پرواز، تاریخ سفر، مدت زمان سفر، میزان توقف بین مسیر (برای پروازهای خارجی)، مدل هواپیما، شماره پرواز و آژانس هواپیمایی مربوطه اطلاعاتی هستند که در صفحه نمایش جستجوها می بینید.

نمایش جزئیات کامل هر پرواز در نتایج جستجو را باید یکی از خصوصیات خوب سپهر 360 بدانیم.

تعدد نتایج جستجو در سپهر 360 ممکن است کمی گیج تان کند، ولی خوشبختانه برای کم کردن از نتایج می توانید از فیلترها کمک بگیرید. فیلترهای اپلیکیشن شامل وقت پرواز و آژانس های هواپیمایی به تفکیک می شوند. تیم سپهر 360 برای آنکه نیازی به وارد کردن ساعت دقیق سفر نداشته باشید، فیلتر وقت های پرواز را به شش دسته ساده صبح زود، صبح، ظهر، بعد از ظهر، عصر و شب تقسیم بندی کرده اند که نتایج را به خوبی برایتان محدود و مختصر می کند.

کاربران سپهر 360 بعد از سفر با هر کدام از آژانس ها می توانند به آن ها امتیاز دهند

اما کیفیت پرواز هم به اندازه وقت آن برای مسافر اهمیت دارد. به خاطر همین سپهر 360 دو فیلتر «آژانس های هواپیمایی» و «کلاس پروازی» را هم در موتور جستجویش گنجانده و با رتبه بندی و امتیازدهی به هر آژانس هواپیمایی فرصتی فراهم کرده که در عین رزرو ارزان ترین بلیت، امکان انتخاب بهترین آژانس ممکن را هم داشته باشید.

سپهر 360 بسته به عملکرد هر آژانس هواپیمایی، به آن ها امتیاز می دهد و این امتیازها در فهرست نتایج اپلیکیشن به نمایش در می آیند. بنابراین می توانید بسته به مدت زمانی که در سفر هستید، بین پرواز خوب، متوسط و بد یکی را انتخاب کنید. فیلتر کلاس پروازی هم بلیت های اقتصادی و ارزان قیمت را از بلیت های بیزنس و فرست کلس تفکیک می کند.

تمام جستجوهای بلیت شما در صفحه «تاریخچه اتصال» ذخیره می شوند تا بدانید که از کدام آژانس ها بلیت رزرو کرده اید.

در هر صورت وقتی که با کمک این فیلترها پرواز مناسب را پیدا کردید، سپهر 360 شما را به وبسایت آژانس فروشنده بلیت متصل می کند تا پروسه خرید را تکمیل کنید. بنابراین همانطور که در مقدمه مطلب هم گفتیم، سپهر 360 هیچ گونه دخالتی در فرآیند رزرو بلیت ندارد و فقط پروازها را برایتان گردآوری می کند. سپهر 360 یک قابلیت کاربردی به نام «تاریخچه اتصال» هم دارد که محل ذخیره جستجوهاست.

به لطف این قسمت می توانید ببینید که از کدام آژانس ها بلیت رزرو کرده اید، و این که در صورت ناقص ماندن پروسه خرید از همین قسمت آن را ادامه بدهید تا دیگر نیازی به جستجوی مجدد پروازها نداشته باشید. متأسفانه فقط کاربران اندروید و وبسایت سپهر 360 به این قابلیت دسترسی دارند و چنین چیزی را در نسخه iOS اپلیکیشن شاهد نیستید.

به لطف بخش تاریخچه اتصال می توانید ببینید که تا کنون از کدام آژانس ها بلیت رزرو کرده اید

تیم سپهر 360 احتمالا به خاطر مخاطبین کمتر نسخه iOS خیلی برای به روز رسانی آن مایه نگذاشته اند و به خاطر همین رابط کاربری قدیمی تری نسبت به نسخه اندروید را در آن شاهد هستید. نسخه iOS در نمایش اطلاعات پروازها هم با همتای اندرویدی اش قابل مقایسه نیست، طوری که با یک کلیک روی نتایج بلافاصله وارد وبسایت فروشنده بلیت می شوید. بنابراین امیدواریم که تیم سپهر 360 هر چه سریع تر برای به روز رسانی نسخه iOS و یکپارچه کردن آن با دیگر نسخه ها اقدام کند.

اما در مجموع سپهر 360 در مقایسه با اکثر سرویس های رقیب امکانات بیشتری برای جستجوی پروازها ارائه کرده و البته تیم پشتیبانی قدرتمندی هم دارد که از طریق تلفن و تلگرام پاسخ سوالات و مشکلات کاربران را در لحظه می دهند. این موارد دست به دست هم داده اند تا بتوانیم سپهر 360 را یکی از ایده آل ترین سرویس های اینترنتی موجود برای جستجوی بلیت های ارزان لحظه آخری بدانیم.

برای استفاده از سپهر 360 به غیر از دانلود اپلیکیشن های iOS و اندروید می توانید به وبسایت آن هم سری بزنید.

سپهر 360

سپهر 360

سازنده: سپهر ۳۶۰ قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 6.7 / 4.2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۳ خرداد ۱۳۹۶

    عالی

مطالب پیشنهادی