ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

افتتاح موزه مزدا در آلمان؛ نفوذ به قلب اروپا

شرکت خودروسازی مزدا یک شرکت سهامی خاص تحت عنوان ماتسودا است که با نام تجاری مزدا شناخته می‌شود این شرکت به­ عنوان یک تولید کننده  موفق ژاپنی از سال ۱۹۲۰ در حوزه خودروسازی فعالیت می‌کند. ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

شرکت خودروسازی مزدا یک شرکت سهامی خاص تحت عنوان ماتسودا است که با نام تجاری مزدا شناخته می‌شود این شرکت به­ عنوان یک تولید کننده  موفق ژاپنی از سال ۱۹۲۰ در حوزه خودروسازی فعالیت می‌کند.

با توجه به نزدیک شدن به یک صدمین سالگرد تولد مزدا شاهد افزایش فعالیت این شرکت در زمینه تبلیغات و تمرکز بر تاریخچه و سابقه این شرکت هستیم.باید در نظر داشت که اکثر کمپانی­ های بزرگ خودروسازی برای آشنا کردن مردم با تاریخچه فعالیت شرکتشان موزه­ های بزرگی در شهر یا کشور خود دایر می‌کنند تا محصولات تولیدی و سیر تکامل خود را به نمایش درآوردند.

مزدا با درنظر گرفتن این نکته و داشتن موزه­ های اختصاصی متعدد در کشور ژاپن هفته گذشته یک موزه خودرو شناسی در شهر آگسبورگ آلمان افتتاح کرد این موزه حاصل تلاش و همکاری عمده فروش خودروی فِری و نمایندگی این کمپانی در آلمان است.

معاون اجرایی مزدا، آکیرا موروموتو در این خصوص بیان کرد که :

" افتتاح اولین موزه مزدا در خارج از کشور ژاپن و در قلب اروپا یعنی آلمان یک رویداد منحصر به فرد و شگفت انگیز است. در این موزه مجموعه از بهترین خودروهای کلاسیک و جذاب مزدا که از سراسر جهان گردآوری شده اند قرار دارد."

مجموعه اولیه خودروهای این موزه شامل ۴۵ مدل از خودروها ست که بعضاً یا در اروپا فروخته شده یا در قاره کهن آسیا عرضه می شدند و سیر تکامل ۱۰۰ ساله مزدا را نشان می‌دهند.

در حال حاضر در این موزه خودروهای فوق العاده­ای مثل کاسکمو اسپرت مدل سال ۱۹۶۷، Luce RX87 مدل سال ۱۹۶۹ و بهترین و پرفروش ترین محصول این کمپانی در زمینه موتورهای دوار در اروپا یعنی RX-7 مدل سال ۱۹۹۲در معرض دید عموم قرار دارند.

همچنین به بازدیدکنندگان این موزه امکان داده شده تا خودروهای قدیمی مثل مدل R360 مربوط به سال ۱۹۶۰ را رویت کنند. این نمونه در واقع اولین خودرو تولید انبوه این کمپانی محسوب می‌شود.

در این موزه علاوه بر خودرو فامیلا کوپه سال ۱۹۶۶ و کامیون سبک سه چرخه سال ۱۹۶۲ و خودرو اسپرت موتور وسط AZ-1 سال ۱۹۹۲ شاهد نمایش خودروی ۶۱۶ مزدا هستیم.

این خودرو به ­عنوان اولین محصول رسمی مزدا و آغازی برای حضور شرکت در بازار آلمان از سال ۱۹۷۳ شناخته می‌شود.

بنا بر گفته های مسئولین این موزه تعداد خودروها به نمایش در آمده قرار است از ۴۵ به ۱۲۰ افزایش ‌یابد چراکه مجموعه خودروهای فِری شامل ۱۲۰ خودرو مزدا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی