ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کره جنوبی با پشت کردن به زغال سنگ و انرژی هسته ای، به سراغ منابع پاک می رود

بر هیچکس پوشیده نیست که کره جنوبی، یکی از سردمداران حوزه تکنولوژی به حساب می آید و کمپانی هایی مانند سامسونگ و ال جی هم گواهی بر این مسئله هستند. اما احتمالاً نمی دانید که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

بر هیچکس پوشیده نیست که کره جنوبی، یکی از سردمداران حوزه تکنولوژی به حساب می آید و کمپانی هایی مانند سامسونگ و ال جی هم گواهی بر این مسئله هستند. اما احتمالاً نمی دانید که این کشور برای تامین انرژی، اتکای فراوانی بر زغال سنگ و راکتورهای هسته ای دارد و 70 درصد از انرژی مورد نیازش با استفاده از این منابع تامین می شود.

با این همه، حالا رییس جمهور جدیدی این کشور را رهبری می کند که در صدد اعمال تغییراتی در این زمینه برآمده است. مون جائه-این، رییس جمهور تازه کره جنوبی در حال ارائه استراتژی جدیدی برای تامین انرژی است که سبب استفاده کمتر از زغال سنگ و راکتورهای هسته ای و جایگزینی بیش از پیش آنها با انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی آبی و خورشیدی می شود.

دولت آقای مون می خواهد رویکرد فعلی کره جنوبی در زمینه اعمال مالیات های زیست محیطی بر زغال سنگ و انرژی هسته ای را تغییر دهد و تعرفه واردات گاز طبیعی را نیز حذف کند. وی همچنین خروجی کارخانه های قدیمی زغال سنگ را به حالت تعلیق در می آورد و ساخت و ساز تاسیسات تازه زغال سنگ و هسته ای را مورد بازبینی قرار می دهد.

در طولانی مدت، امید است که منابع تجدیدپذیر بخش بیشتری از تولیدات انرژی را به خود اختصاص دهند. مون می خواهد سهم گاز طبیعی از 18 درصد فعلی به 27 درصد تا سال 2030 میلادی برسد و انرژی های تجدید پذیر هم شاهد افزایش چشمگیر 15 درصدی نسبت به 5 درصد فعلی باشند. اگر این برنامه به درستی محقق شود، نشان می دهد کشورهایی که از منابع «کثیف» انرژی استفاده می کنند هم می توانند به استفاده از منابع پاک روی آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • high end
    high end | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶

    از یه طرف تعرفه گازطبیعی رو حذف میکنه از یه طرف میخواد استفاده از اونو افزایش بده!!!!!!

  • amir
    amir | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶

    اینم یه کشور دیگ ک انرژی هسته داره.میذاره کنار تا کی میخوان مردمو چیز فرض کنن بخود نیس امریکا این همه تحریم میکنه فشار.میاره.دلیل داره دیگه اخه انرژی هسته کاربرد دیگم داره برا بعضیا...

مطالب پیشنهادی