ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و آمازون برای خرید کسب و کار حافظه توشیبا به فاکسکان کمک می کنند

«تری گو» رئیس هیئت مدیره فاکسکان امروز فاش ساخت اپل و آمازون در پیشنهاد خرید کسب و کار حافظه توشیبا، آنها را از نظر مالی کمک خواهند کرد. «گو» در مصاحبه با خبرگزاری ژاپنی Nikkei این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

«تری گو» رئیس هیئت مدیره فاکسکان امروز فاش ساخت اپل و آمازون در پیشنهاد خرید کسب و کار حافظه توشیبا، آنها را از نظر مالی کمک خواهند کرد. «گو» در مصاحبه با خبرگزاری ژاپنی Nikkei این موضوع را بیان کرد، اما در اعلان رسمی آنها فقط به بیان «تعدادی شریک راهبردی» اشاره شده که در زمان مقتضی، جزئیات بیشتری در موردشان فاش خواهد شد.

با این وجود، مدتهاست که از اپل به عنوان یکی از سرمایه گذاران بالقوه در کسب و کار حافظه توشیبا نام برده شده، و طبیعیست که آنها با فاکسکان به عنوان یکی از شرکای اصلی خود در این زمینه همکاری کنند. گزارش ها در ماه آوریل حکایت از آن داشت که اپل چندین میلیارد دلار در پیشنهاد خرید ارائه شده از سوی فاکسکان مشارکت خواهد داشت.

دولت ژاپن اجازه نمی دهد فناوری تولید چیپ حافظه از این کشور خارج شود

یکی از اهداف مشترک اپل و فاکسکان، سر پا نگه داشتن واحد تولید حافظه توشیبا عنوان شده، چون دولت ژاپن می گوید هرگونه قراردادی که باعث خروج فناوری های بنیادین تولید چیپ حافظه از این کشور بشود را نخواهد پذیرفت. فاکسکان یکی از چندین مشتری بالقوه توشیبا محسوب می شود، اما کارشناسان معتقدند به خاطر مشکلات مالکیت معنوی، شانس چندانی برای پیروزی در این قرارداد ندارد.

گفتنیست در صورتی که اپل و آمازون بتوانند با تزریق سرمایه، فاکسکان را به سوی عقد قرارداد نهایی با توشیبا هدایت کنند، به منبع ارزشمندی از محصولات مبتنی بر چیپ های حافظه با قیمت فوق العاده مناسب دست خواهند یافت، موضوعی که برای اپل بسیار حیاتیست و تأمین قطعات محصولات جدید را برای آنها بسیار ساده تر می سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی