ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین تصاویر و اطلاعات از نیسان کیکس؛ جایگزین احتمالی مدل پر فروش جوک [شایعه]

یکی از تولیدات بی نظیر کمپانی نیسان خودرو جوک است این خودرو ژاپنی با داشتن طراحی متفاوت و جسورانه از اقبال عمومی خوبی برخوردار شده و خریداران زیادی را جذب خود کرده است. اما حالا ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

یکی از تولیدات بی نظیر کمپانی نیسان خودرو جوک است این خودرو ژاپنی با داشتن طراحی متفاوت و جسورانه از اقبال عمومی خوبی برخوردار شده و خریداران زیادی را جذب خود کرده است.

اما حالا به نظر می‌رسد که مأموریت این خودرو به پایان رسیده و خودروی دیگری جایگزین آن خواهد شد. بنابر گفته‌های منابع نزدیک به نیسان این شرکت قصد دارد به جای فروش جوک در بازار امریکا کراس­ اور کیکس را جایگزین آن کند و حتی بازار عرضه آن را تا خاورمیانه گسترش دهد.

مدیران نیسان مدعی اند مراحل ساخت و مونتاژ قطعات خودرو کیکس تقریبا به صورت کامل در محل تولید آن صورت میگیرد بنابراین به منظور آماده‌ سازی خط تولید احتمالا ساخت و فروش آن برای مدل های سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به بعد رخ خواهد داد.

 

با توجه به برخورداری کیکس از یک ظاهر معمولی و طراحی معقولانه­ تر احتمالا نیسان این خودرو را مخصوص مشتریانی تولید می­ کند که  به اتوموبیل­ هایی به سبک جوک ولی با طراحی کلاسیک تر علاقه­ مندند.

علاوه بر این از حیث مقایسه ابعاد این کراس ­اورها فاصله دو محور و طول کیکس به تر تیب حدود ۸ و ۱۷ سانتی متر افزایش یافته است که این به معنی یک کابین بزرگتر و راحتی بیشتر برای سرنشینان صندلی های عقب می‌باشد.

انتخاب نیسان برای سیستم انتقال قدرت در این دو خودرو متفاوت است. کیکس های تولیدی از سیستم انتقال قدرت 4WD بهره خواهد برد درحالی که سیستم انتقال قدرت در کراس­ اور کوچک جوک AWD می‌باشد.

انتقال قدرت در 4WD به صورت یک اندازه بین چرخ های عقب و جلو و در AWD به مقدار نیاز (به شکل متغییر) بین تمامی چرخها رخ خواهد داد.

4WD مناسب برای خودروهای شاسی بلند، صخره نوردی و جاده­های ناهموار است درحالی که AWD بیشتر برای خودروهای استاندارد و مسیرهای ملایم و هموار کاربرد دارد.

در اینجا این سوال مطرح می‌شود که آیا خریداران خودروهای نیسان به این تغییر سیستم به عنوان یک مزیت نگاه میکنند و به استقبال آن خواهند رفت یا این موضوع بر روی ذهنیت آنها تأثیری نخواهد داشت؟

هنوز اطلاعات موثقی در مورد موتور کراس­ اور کیکس در دسترس نیست اما با توجه به اینکه مدل برزیلی آن از یک موتور بنزین تنفس طبیعی با حجم 1.6لیتر و قدرت 112 اسب بخار استفاده می‌کند و احتمالاً نسخه آمریکایی از یک موتور توربوشارژ با حجم 1.6 لیتر و قدرت 188 اسب بخار بهره خواهد برد.

معرفی این خودرو در تابستان سال ۲۰۱۶ در برزیل و عرضه آن در مابقی بازارهای آمریکای لاتین تا پایان همان سال صورت گرفت ولی هرگز پای این خودرو به خارج از بازارهای آمریکای لاتین باز نشد.

اما در طی چند ماه گذشته با پخش تصاویر جاسوسی از نمونه اولیه استتار یافته کیکس احتمال فروش این خودرو در آینده ای نزدیک در امریکا افزایش یافته است و با توجه به هدف نیسان در مورد این کراس اور و برنامه‌ریزی برای فروش آن در ۸۰ کشور دنیا دور از انتظار نیست که شاهد حرکت این خودرو در خیابان های آمریکای شمالی باشیم.

اما حالا باید دید که جایگزینی خودروی جوک به واسطه کراس ­اور کیکس و قیمت کمتر این کراس­اور کوچک چه تاثیری بر روی بازار فروش نیسان خواهد داشت.

البته یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که هدف نیسان از ساخت جوک تولید نسل دوم خودروهای این کمپانی با ظاهر و موتوری متفاوت بود و باید گفت که جوک در این راه بسیار موفق عمل کرده است، از این رو بعید نیست که در آینده علاوه بر مدل کیکس، شاهد عرضه نسلی تازه از جوک نیز باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ostadi
    Ostadi | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

    لطفا از ماشین های هوندا هم پست بزارین

  • high end
    high end | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

    این ماشین جدیده هم خوبه ولی چرا جایگزین جوک ، امیدوارم منظورشون از جایگزین جوک یعنی این که تو بعضی بازار ها تو سایز و کلاس جوک این رو عرضه کنند نه این که کلا جوک رو از خط تولید خارج کنند.

  • Rivekan
    Rivekan | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

    خیلی معمولی و ساده
    جوک خیلی خاص و اسپرت بود، حیفه! نیسان باید طراحیشو اپدیت کنه خیلی پتانسیل داره.

مطالب پیشنهادی