ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه بتای کروم 60 منتشر شد؛ افزوده شدن ویجت جستجو برای کاربران اندرویدی

هفته گذشته بود که گوگل نسخه پایدار مرورگر کروم 59 را برای سیستم عامل های مختلف عرضه کرد. پس با این حساب دور از انتظار نیست که توسعه نسخه بعدی آن را هم شروع کرده ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۱۵

هفته گذشته بود که گوگل نسخه پایدار مرورگر کروم 59 را برای سیستم عامل های مختلف عرضه کرد. پس با این حساب دور از انتظار نیست که توسعه نسخه بعدی آن را هم شروع کرده باشد. از این رو امروز غول جستجوی آنلاین، کروم 60 را با تغییرات و بهبودهایی فراوان به صورت آزمایشی در اختیار علاقه مندان قرار داد.

شاید مهم ترین قابلیت نسخه بتای کروم 60 برای کاربران اندرویدی، افزوده شدن ویجتی تازه به صفحه هوم اسکرین است که با کلیک روی آن به سرعت پنجره ای برای جستجو از طریق کروم نمایان خواهد شد. همچنین باید عنوان کرد که گوگل دکمه میانبری را هم برای جستجوی صوتی تعبیه کرده است.

نسخه 60 کروم متون را سریع تر رندر کرده و شامل APIهایی جدید برای پرداخت ها و رمز عبورهاست

اما از جمله تغییرات به وجود آمده در باطن تازه ترین نسخه بتای کروم باید اشاره کرد که هم اکنون مرورگر گوگل به واسطه پشتیبانی از قابلیت «CSS font-display» و «CSS @font-face»، فونت های وبسایت ها را سریع تر بارگذاری می کند. گفتنی است پیشتر مرورگر کروم عملیات رندر کردن متون را تا زمان دانلود فونت های مربوطه به تعویق می انداخت که هم اکنون دیگر شاهد این تأخیرها نخواهیم بود.

از دیگر قابلیت های تازه نسخه 60 کروم هم تغییراتی است که در رابط برنامه نویسی کاربردی پرداخت ها و رمز عبورها صورت گرفته که سبب می شود امنیت و سرعت مرورگر به شکل محسوسی بهبود یابند. به عنوان مثال هم اکنون وبسایت ها قادر خواهند بود تا به واسطه API تازه «درخواست پرداخت» (Payment Request)، پرداخت ها را از طریق اپلیکیشن های متناسب موجود در اندروید درخواست دهند.

ناگفته نماند که این تنها بخش کوچکی از تغییرات نسخه آزمایشی کروم 60 بوده و انتظار می رود تا پنج هفته دیگر شاهد انتشار نمونه پایدار آن از طرف گوگل باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد امینی
    محمد امینی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    اگه تصویر زمینه گوگل کروم اندروید مثل دسکتاپ بشه عوض کرد خیلی خوب میشه

مطالب پیشنهادی