ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ های حافظه 64 لایه ای V-NAND سامسونگ به موبایل ها هم راه می یابند

سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد فناوری چیپ های 64 لایه ای V-NAND را علاوه بر درایوهای SSD تجاری، به محصولات مرتبط با کامپیوترهای شخصی و موبایل ها نیز می آورد. به گفته مقامات این شرکت، نسل چهارم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد فناوری چیپ های 64 لایه ای V-NAND را علاوه بر درایوهای SSD تجاری، به محصولات مرتبط با کامپیوترهای شخصی و موبایل ها نیز می آورد. به گفته مقامات این شرکت، نسل چهارم تراشه های حافظه V-NAND طی سال جاری نیمی از کل تولیدات چیپ های NAND هر ماه را به خود اختصاص خواهد داد.

غول تکنولوژی کره جنوبی از ابتدای سال جاری چیپ های حافظه 64 لایه ای و 256 گیگابیتی V-NAND را در SSD های تجاری به کار گرفت. حال چنین محصولاتی برای مصرف کنندگان خانگی، کارت های حافظه و ذخیره ساز های فلش در موبایل ها نیز عرضه می شود.

SK Hynix تا پایان سال جاری چیپ های حافظه 72 لایه ای را عرضه می کند

دیگر شرکت های فعال در این حوزه از جمله توشیبا نیز در حال آماده سازی چیپ های 64 لایه ای V-NAND هستند، ضمن اینکه SK Hynix تا پایان سال جاری محصولاتی با فناوری 72 لایه ای را وارد بازار خواهد کرد. به گفته سامسونگ، حافظه های 64 لایه ای در مقایسه با نمونه های 48 لایه ای تا 30 درصد افزایش سرعت انتقال داده و کاهش مصرف انرژی را به همراه خواهند داشت. این کمپانی فناوری مورد نیاز برای افزایش تعداد لایه ها را نیز به دست آورده است.

گفتنیست حافظه های NAND سه بعدی عمودی به استاندارد کنونی این صنعت بدل شده اند، چون روی هم قرار دادن سلول های حافظه به افزایش ظرفیت در کنار کاهش ابعاد می انجامد. سامسونگ نخستین شرکتی بود که تولید چیپ های 24 لایه ای 128 گیگابیتی را در سال 2013 آغاز کرد.

جالب است بدانید این کمپانی کره ای طی 15 سال فعالیت در این حوزه، بیش از 500 پتنت مرتبط با فناوری حافظه را به ثبت رسانده و در حال حاضر بزرگ ترین تولید کننده چیپ های NAND در جهان به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی