ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر برخی حساب های کاربری دولت ونزوئلا را مسدود کرد

چنانچه پیگیر اخبار بوده باشید حتماً مطلع هستید که اخیراً حساب کاربری توییتر متعلق به شبکه الجزیره برای لحظاتی به حالت تعلیق در آمده و سپس تعداد دنبال کنندگان آن با کاهشی قابل توجه رو به ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

چنانچه پیگیر اخبار بوده باشید حتماً مطلع هستید که اخیراً حساب کاربری توییتر متعلق به شبکه الجزیره برای لحظاتی به حالت تعلیق در آمده و سپس تعداد دنبال کنندگان آن با کاهشی قابل توجه رو به رو شده است. هم اکنون خبرهای تازه نشان می دهند که این شبکه اجتماعی در ونزوئلا هم دست به اقدامی مشابه زده و برخی حساب های کاربری مرتبط با دولت را مسدود کرده که همین امر خشم مادورو، رئیس جمهور این کشور را در پی داشته است.

گفتنی است مادورو در سخنرانی اش اذعان داشته که «توییتر 180 اکانت مرتبط با دولت را بلاک کرده که از جمله آنها می توان به حساب کاربری ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی واقع در کاخ ریاست جمهوری اشاره کرد.»

توییتر حدود 180 حساب کاربری مرتبط با دولت ونزوئلا را بلاک کرده است

اما باید گفت با وجود اقدامات صورت گرفته توسط توییتر، رئیس جمهور ونزوئلا خواهان تحریم توییتر نبوده و عنوان کرده که «مبارزه بر سر رسانه اجتماعی» بسیار مهم است. او تأکید کرده که دولت ونزوئلا با ایجاد ده هزار یا حتی تعداد بیشتری اکانت جدید، اقدام  کمپانی آمریکایی برای مسدود کردن هزاران اکانت توییتر در این کشور را جبران خواهد کرد.

لازم به ذکر است شبکه اجتماعی مورد بحث معمولاً حساب های کاربری را به دلایل مختلفی اعم از ترویج خشونت، هرزنامه ها یا مسائل امنیتی مسدود می کند اما هنوز مشخص نیست که دلیل بلاک کردن اکانت های دولت ونزوئلا توسط توییتر چه بوده و آیا این مسئله همیشگی است یا موقتی خواهد بود.

اما لازم است اشاره شود که بدون شک مسدود ساختن تعداد زیادی اکانت های مرتبط با مقامات و رسانه های دولتی، امری معمول نبوده و احتمالاً نقضی آشکار در قوانین توییتر به دست این حساب های کاربری صورت گرفته است. با این حال مشخص نیست که هدف شبکه اجتماعی مذکور از این اقدامات چه بوده و در نهایت به کجا ختم خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • AliGh
    AliGh | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

    اونوقت تو ایران apkmirror رو فیلتر میکنن!
    آخه apkmirror ؟!!!!! چرا واقعا!؟
    البته الان رفع فیلتر شده خوشبختانه

  • حسین معصومی
    حسین معصومی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

    هیچ نقضی صورت نگرفته فقط قدرت رسانه ای امریکا رو نشون میده هر کی هم قبول نداره بره راجب اسناد ویکی لیس تحقیق کنه

    • A_A_2
      A_A_2 | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

      ویکی لیسو خوب اومدی برادر. ویکیلیکس و اسنودن مامورای خودشونن که مثلا با کلی اطلاعات فرار کردن ! دوتا بچه اداری که مثلا با شعبده بازی تونستن تمام اطلاعات محرمانه آمریکا رو که همانا اطلاعات جاسوسیه سیا و ام ای سیکس هست رو به دست بیارن !! جالب اینه که اگه بیست سال دیگه هم بگذره بازم میتونن اطلاعات فوق سری مربوط به شرایط دنیا در اون لحظه رو مثلا درز بدن !!! مثلا آمریکا میدونسته ۲۰ ۳۰ سال دیگه چه خبره و کدوم سیاست مدار چی میخواد بگه و چیکار کنه.. واسه همه مسائل روز دنیا اطلاعات محرمانه دارن در هر برهه از زمان که باشه ! اما اینکه رسانه های آمریکا تحت اختیار دولتن تا حدودی درسته اما در واقع اکثرن چون تحت اختیار یهودی هستن بنابراین اکثرن طرفدار حزب پرچم الاغی یا همون لیبرال دموکرات های کثیف هستن، اما توییتر جریانش فرق میکنه،، توییتر فعلا تحت کنترل ترامپه و سیاست های ترامپو پیش میبره.. بقیه رسانه های آمریکا چه تصویری چه اینترنتی هم ونجاشون حسابی سوخت به خاطر اینکه جناب ترامپ حسابی جبران کرد کارهای قبل از انتخاباتشون رو و فقط با اونایی کار میکنه که راجبش دروغ پراکنی نکردن.

مطالب پیشنهادی