ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

برن اوت الکترونیکی با موستانگ؛ قابلیتی مهیج برای موتور ECOBOOST فورد

Line-lock قابلیتی است که عملکرد ترمز های عقب و جلو را با استفاده از سوییچ کردن از یکدیگر مجزا کرده و به ترمز های جلو اجازه می دهد که به شکل مستقل از چرخ های ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

Line-lock قابلیتی است که عملکرد ترمز های عقب و جلو را با استفاده از سوییچ کردن از یکدیگر مجزا کرده و به ترمز های جلو اجازه می دهد که به شکل مستقل از چرخ های عقب قفل شوند.

در حقیقت Line-lock دستگاه الکترونیکی است که سوپاپ های مرتبط با ترمز های خودرو را کنترل می کند و اجازه می دهد هم زمان ترمز مربوط به چرخ های جلویی خودرو قفل شده و ترمز های عقب آزاد باشند.

از این قابلیت اغلب برای گرم کردن تایرهای عقب قبل از مسابقه درگ و یا به منظور انجام حرکت نمایشی استفاده می شود.

به این طریق که با فشردن پدال گاز و رها کردن کلاچ چرخ های عقب خودرو شروع به حرکت می کند و پروسه هرزگردی آن ها به همراه انبوهی از دود آغاز می شود.

البته استفاده از این قابلیت به صورت مکرر و بدون در نظر گرفته شرایط اعلام شده توسط فورد، سبب باطل شدن گارانتی خودروها می شود. کمپانی فورد پیش از این خودروی موستانگ جی تی را به قابلیت Line-lock مجهز کرده بود.

اما این شرکت تصمیم گرفته است که تمامی خودروهای پونی خود را که به وسیله موتورهای V6 و Eco Boost نیرو میگیرند با این قابلیت تجهیز کند.

خودروهای پونی کلاسی از خودروهای امریکایی اسپرت و نسبتا ارزان قیمت هستند که موتور آنها از قدرت چشمگیری برخوردار است.

مدیران فورد می گویند که این قابلیت را برای مسابقات درگ ریس طراحی کرده اند و با توجه به شرایط اعلامی فورد راننده می تواند با قفل کردن ترمز های جلو چرخ های عقب را به مدت ۱۵ ثانیه به هرزگردی وا دارد، ظاهرا ادامه دادن این حرکت بیش از 15 ثانیه می تواند به ابطال گارانتی منجر شود.

این ویژگی احتمالا در برنامه نرم افزاری گیربکس های جدید ۱۰ سرعته اتوماتیک یا ۶ سرعته دستی استاندارد فورد نیز تعریف خواهد شد و به منظور فعال کردن آن کاربر باید به منوی Track  Apps موجود بر روی مدل های مجهز به صفحه نمایش 12 اینچی دیجیتال، مراجعه کرده و با فعال کردن دکمه مناسب و طی پروسه مربوطه، می تواند از این قابلیت بهره ببرد.

وان جیتن قهرمان مسابقات فرمولا دریفت ضمن استقبال از این خبر مطرح کرد که چنین قابلیت هایی که دریفت های جذاب را با خودشان به ارمغان می آورند، هرگز قدیمی و خسته کننده نمی شوند.

او همچین اضافه کرد که استفاده از این قابلیت در خودروهای فورد غیرمنتظره است و هیچکس تصور نمیکرد که روزی برسد که موتور Eco Boost یک موستانگ بتواند یک چنین قدرت نمایی سنگینی را برای ۱۵ ثانیه به نمایش بگذارد.

موستانگ ۲۰۱۸ در اواخر همین سال میلادی در نمایندگی های شرکت خودروسازی فورد در دسترس خواهد بود و این کمپانی به هواداران خود وعده داده است که در موستانگ جدید از موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری قبلی به صورت بازنگری شده استفاده خواهد شد و قطعا قدرت آن از تمامی موستانگ جی تی های قبلی بیشتر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی