ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپ قیمت گذار؛ راهی جدید برای آگاهی از قیمت خودروهای نو و کار کرده

تیم سرندیپ که تا حالا آن را با اپلیکیشن فوق العاده کاربردی خودرویار می شناختیم، در آخرین محصول نرم افزاری خود یک بار دیگر به سراغ حوزه خودرو رفته، اما این بار روی سوژه مهمی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

تیم سرندیپ که تا حالا آن را با اپلیکیشن فوق العاده کاربردی خودرویار می شناختیم، در آخرین محصول نرم افزاری خود یک بار دیگر به سراغ حوزه خودرو رفته، اما این بار روی سوژه مهمی دست گذاشته که شاید خیل انبوهی از مردم به آن احتیاج داشته باشند.

«قیمت گذار» تلاش کرده که تخمین نسبتا دقیقی از قیمت خودروی کار کرده را ارائه بدهد.

این سوژه چیزی نیست جز قیمت گذاری خودرو؛ مهارتی که اولا هر کسی به آن مسلط نیست و کار دقیق کارشناسی را می طلبد، و از سوی دیگر نیازی بسیار ضروری در معاملات خودروست که متأسفانه در آن ها به وفور شاهد کلاهبرداری هستیم.

اپلیکیشن «قیمت گذار» تلاش کرده که با استناد به قیمت روز خودرو، قطعات و هزینه های تعمیر، تخمین نسبتا دقیقی از قیمت خودروهای نو یا کارکرده را در اختیار شما قرار بدهد. تیم سرندیپ برای این قیمت گذاری فاکتورهای زیادی را مد نظر قرار داده و قیمت روز بازار را هم در این فرآیند لحاظ می کند.

ارائه لیست قیمت روز خودروهای صفر کیلومتر از امکانات خوب قیمت گذار محسوب می شود. البته این لیست و دیگر امکانات اپ می توانستند در قالب شکیل تر و پرداخته شده تری به کاربر ارائه شوند.

کار با قیمت گذار بسیار ساده است. هر چه بخواهید در صفحه اصلی پیش رویتان قرار گرفته و می توانید تجربه راحتی از کار با آن داشته باشید. هر چند که رابط کاربری اپ به خوبی تجربه کاربری اش نیست و چینش ابتدایی منوها و استفاده از فونت های نه چندان دلچسب باعث شده که درست مثل خودرویار، قیمت گذار هم از نظر بصری محصول چندان جذابی نباشد.

خوشبختانه گزینه ها برای رسیدن به قیمت گذاری صحیح بسیار متنوع هستند

برای فروش یک خودروی دست دوم، شکی نیست که باید آن را مطابق قیمت دستگاه صفر کیلومتر ارزش گذاری کنید. قیمت گذار برای این کار لیست قیمت روز انواع خودروهای موجود در بازار ایران را برایتان جمع آوری کرده که خوشبختانه به خاطر ماهیت آنلاین اپلیکیشن، با هر گونه نوسان قیمتی بلافاصله به روز رسانی می شوند.

با در نظر گرفتن قیمت های این بخش، می توانید وارد قسمت قیمت گذاری خودروهای کار کرده شوید. خوشبختانه گزینه ها برای رسیدن به قیمت گذاری صحیح بسیار متنوع هستند؛ از سال ساخت و کیلومتر کارکرد و بیمه بگیرید تا فاکتورهای دیگری مثل رنگ خوردگی و صافکاری و تعویض قطعات و تعمیرات در قسمت های مختلف که روی قیمت نهایی اثر می گذارند.

گزینه های متعدد اپلیکیشن برای قیمت گذاری دقیق.

همانطور که در اسکرین شات بالا می بینید گزینه ها به قدر کافی شفاف هستند، اما فقط یک جا ممکن است به مشکل بخورید و آن هم تعیین درصد خرابی یا سلامت قطعات مختلف خودروست. مثلا برای گیربکس ماشین باید درصد سلامت آن را تخمین بزنید. تعیین میزان سلامت به صورت درصدی کار چندان راحتی نیست، و ممکن است وارد کردن اطلاعات غلط در این بخش روی تخمین قیمت خودرو اثر منفی بگذارد.

این که قیمت تخمینی چقدر دقیق باشد مستقیما وابسته به اطلاعاتی است که قبلا وارد کرده اید.

البته تیم سرندیپ در کنار هر گزینه توضیحاتی ارائه کرده تا اولا بدانید که خودرویتان در یک قطعه به خصوص «مشکل دار هست یا خیر»، و بعدا به سراغ تخمین درصدی بروید. اما تصور می کنیم که همین بخش برای کسانی که سررشته ای از مسائل خودرو ندارند، چالش برانگیز شده و بتواند آن ها را به اشتباه بیندازد. بنابراین شاید بهتر باشد که سرندیپ راهنمایی های بهتری برای این قسمت در نظر بگیرد.

وقتی که اطلاعات کافی را وارد کردید، قیمت تخمینی اپلیکیشن به شما اعلام می شود. این که قیمت تخمینی چقدر درست و دقیق باشد مستقیما وابسته به اطلاعاتی است که قبلا وارد کرده اید. اما با مقایسه قیمت های ارائه شده توسط اپ با قیمت بازار، و رضایت نسبی کاربران می توان گفت که اپلیکیشن کارش را با دقت قابل قبولی انجام می دهد، و ضمنا طبیعی است که برای این کار از شما هزینه هم بگیرد.

قیمت گذاری های این اپلیکیشن را می توان نسبتا قابل قبول توصیف کرد.

خوشبختانه هزینه کار خیلی زیاد نیست. برای هر قیمت گذاری باید در اپلیکیشن یک «سکه» خرج کنید، که در بسته های مختلف به صورت درون برنامه ای به فروش می رسند. اما نکته مثبت اینجاست که از ابتدای کار دو سکه رایگان در اختیار دارید، ضمن این که با تماشای تبلیغات هوشمند (که هم اختیاری هستند و هم از بنرهای چشمک زن مزاحم به مراتب مفیدتر) هم می توانید سکه های بیشتری دریافت کنید.

بد نیست بدانید که تیم سرندیپ برای ارتقای کار اپلیکیشن از کارشناسان خودرو هم دعوت به همکاری کرده، که البته مشخص نیست در آینده چه برنامه ای برای استفاده از این پتانسیل بزرگ داشته باشد.

برای هر قیمت گذاری باید در اپلیکیشن یک «سکه» خرج کنید

با تمام این اوصاف، در انتها و برای جمع بندی باید بگوییم که شاید قیمت گذار هرگز نتواند به جایگزین کاملی برای کارشناسان قیمت گذاری خودرو تبدیل شود اما تا بدین جای کار تخمین های قیمتی اش را با دقت قابل قبولی انجام می دهد و تا حد زیادی می توان به آن ها استناد کرد.

البته این احتمال را هم می توان در نظر داشت که تیم سرندیپ با پیشرفت اپلیکیشن امکان ارسال کارشناسان قیمت گذاری به طور حضوری در محل یا حداقل امکان تماس تلفنی با این افراد را برای کاربرانش ممکن سازد. در این صورت شکی نیست که هم قیمت گذاری ها دقیق تر می شوند و هم کاربران استقبال بیشتری از اپلیکیشن خواهند کرد. قیمت گذار را می توانید همین حالا از کافه بازار دریافت کنید.

قیمت گذار (خودرو کارکرده و نو)

قیمت گذار (خودرو کارکرده و نو)

سازنده: سرندیپ قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی