ارتش باز هم بازی ویدیویی می سازد
مدتیست که نیروهای نظامی ایران به حوزه بازی سازی ورود کرده و سعی دارند با توسعه بازی های ویدیویی، داستان های بیشتر و عمیق تری را از هشت سال دفاع مقدس بازگو کنند. خصوصا نیروی ...
مدتیست که نیروهای نظامی ایران به حوزه بازی سازی ورود کرده و سعی دارند با توسعه بازی های ویدیویی، داستان های بیشتر و عمیق تری را از هشت سال دفاع مقدس بازگو کنند. خصوصا نیروی هوایی در این حوزه فعالیت های گسترده ای داشته و می خواهد مرزهای این امور را روز به روز به لطف نیروی های سرباز جوان و با استعداد بزرگتر بکند.
این نیروی نظامی که تا کنون دو بازی «شکارچی» و «صاعقه» را در کارنامه اش دارد، حالا کمی از فعالیت های جدید خود سخن به میان آورده و در این میان از سختی های پیش روی این مرکز بازی سازی صحبت کرده است. سروان حمید جندقی که به عنوان موسس این مرکز بازی سازی در قلب ارتش نیروی هوایی شناخته می شود، امروز در گفته های خود به این موضوعات اشاره کرده:
مرکز بازی سازی نیروی هوایی ارتش برای فائق آمدن بر این چالش ابتدا اقدام به شناسایی نیروهای متخصص از میان سربازان و نیروهای در اختیار خود کرده بود. در حال حاضر اما این مرکز به شناسایی نیروها قبل از جذب آنها میپردازد و با برنامهریزی انجام شده افراد مستعد در زمینههای مختلف مورد نیاز از جمله برنامهنویسی، طراحی، آهنگسازی و غیره به عنوان سرباز به این مرکز ملحق میشوند.
علاوه بر این، سروان جندقی از نحوه توسعه بازی های ویدیویی توسط ارتش نیروی هوایی نیز صحبت کرده است. او درباره این موضوع چنین گفته است:
در حال حاضر یک تیم ۱۰ نفره داریم و همزمان روی سه پروژه کار میکنیم. بچهها هر کدام در تخصص خودشان از خوبهای این حرفه و این صنعت هستند و تجربههای خوبی در بازی سازی دارند. ...کار ما امروز به این صورت است که هر کدام از بچهها که خدمتشان تمام میشود (و کسر میشوند از خدمت-حذف میشوند) ما نفر بعدی را در همان تخصص جایگزین میکنیم. یعنی تیم امروز به شکلی بسته شده که مشخص است چند نفر باید در تیم باشد. تعداد بچههای فنی کار، برنامهنویس، آرتیست، آهنگساز و طراح مشخص است و در صورت کسر هر جایگاه از خدمت، نفر بعدی با همان شرایط و تخصص به تم اضافه می شود.
خوشبختانه ارتش نیروی هوایی ایران تا به اینجای کار سعی داشته قدم های درست و محکمی را در این حوزه بردارد. اما به دلیل شرایط خاص این مرکز و دلایلی که سروان جندقی به آن ها اشاره کرده، تا کنون ساخت بازی های بزرگ برای این استودیو ممکن نبوده و دستآورد هایشان به دو اثر اندرویدی خلاصه شده است.
اما با توجه به دیدگاه نیروی هوایی نسبت به توسعه بازی های ویدیویی، ساخت بازی های کلان بودجه و کنسولی توسط این نهاد دور از ذهن به نظر نمی رسد. در حال حاضر هم ۱۰ جایگاه تعریف شده در این مرکز وجود دارند که در صورت خالی شدنشان نیروی جدید جایگزین آن ها می شود.
به همین منظور افراد مشمولی که موعد سربازی آن ها فرا رسیده، می توانند به صورت داوطلبانه با مرکز بازی سازی نیروی هوایی تماس حاصل کنند و از مهارت های خود بگویند. در صورت موافقت اولیه، مصاحبه های فنی و حضوری در مرکز بازی سازی انجام خواهد شد و در نهایت افراد منتخب، باید به پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه و فرم های اعزام به خدمت نظام وظیفه را پر کنند.
سروان جندقی هم در ارتباط با این موضوع می گوید:
پتانسیلی در نیروهای مسلح وجود دارد به نام سرباز، امتیاز بزرگ سربازان این است که همیشه در حال به روز شدن هستند و به دانش روز مجهز هستند. هنر نیروی هوایی در این اقدام این بود که این پتانسیل را شناسایی کرد، به رسمیت شناخت و تصمیم گرفت از آن استفاده کند و خوشبختانه به لطف خدا جواب مثبتی هم از این تصمیم گرفت.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اعزام مجید جان دالبندم
اسمش سروان جندقیه،
یاد فیلم مرد هزار چهره افتادم،
هر نهادی وظیفه مشخصی داره وظیفه ارتش هم بازی ساختن نیست اینجا هر نهادی تو کار بقیه دخالت میکنه ارتش بازی میسازه سپاه واردات کالا
شما فقط بلدین بگین هیچ کس هیچ کاری نکنه.
شما بلند شو برو بازی بساز تا ارتش در این زمینه ورود پیدا نکنه.
کدوم ارگان و نهاد الان داره توی کشور ما بازی میسازه عین آدم با داستان و محتوای خوب تنها بازی خوبی که دیدم ارتش های فرازمینی بود که اونم با داستانش گند زد به امید هامون
بازی سازی عرصه مهمیه وقتی هیچ کس توش ورود نمیکنه نمیشه واستی نگاه کنی باید ورود پیدا کنی