ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

همزمان با عرضه پژو 508 در ایران؛ نسل آینده این خودرو در حال تست دیده شد

خودروسازان امروزه اغلب از اصطلاح "تماما جدید" استفاده می کنند اما در بسیاری از موارد اتومبیل هایی که در مورد آن ها بحث میکنیم در مقایسه با مدل های قبلی خود 100 درصد جدید نیستند. ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

خودروسازان امروزه اغلب از اصطلاح "تماما جدید" استفاده می کنند اما در بسیاری از موارد اتومبیل هایی که در مورد آن ها بحث میکنیم در مقایسه با مدل های قبلی خود 100 درصد جدید نیستند.

با در نظر گرفتن این اطلاعات، این اطمینان خاطر را به شما می دهیم که خودرویی که در اینجا قصد معرفی آن را داریم در مقایسه با مدل های قبلی خود "تماما جدید" خواهد بود. نسل دوم پژو 508 تماما متفاوت از مدل فعلی که در سال 2011 طراحی شده و شباهت چندانی به نسل فعلی این خودرو ندارد.

طرفداران این کمپانی شیر نشان، بی صبرانه منتظر نسل بعدی یکی از قدیمی ترین خودروها در سگمنت سایز متوسطه هستند تا جایگزین نمونه های قدیمی خود و مدل سیتروئن C5 شود.

سیتروئن C5 که تقریبا یک دهه از عمر آن می گذرد از نمونه قبلی پژو 508 مسن تر بوده و به عنوان خواهر این پژو شناخته می شود. بعید به نظر می رسد که C5 بتواند روزگار عرضه نسل جدید 508 را ببیند و احتمالا تولید این خودرو در اروپا قبل از تولید نسل جدید 508 متوقف خواهد شد.

تولید محصول جدید پژو در این قاره سبز ادامه خواهد یافت و قرار است نسل جدید این خودرو به یک ماشین شکیل و زیبا تبدیل شود و خودروهایی مثل رنو تالیسمان، اوپل اینسیگنیا گرند اسپورت و پاسات فولکس واگن را به چالش بکشد.

نمای بیرون این خودرو از قبل معرفی شده است، بنابراین عکس های جاسوسی جدید از آن هیچ اطلاعات تازه ای را در اختیار ما  قرار نمی گذارد.

به نظر می رسد که انحنای قسمت عقبی سقف این سدان به همراه تغییر شکل پنجره پشتی آن سعی دارد که نشان دهد 508 جدید به میزان کمتری به استایل سنتی سدان ها شباهت دارد. درست شبیه مسیری که آرتیون فولکس‌واگن در پیش گرفته است.

ظاهر این کوپه نسبت به مدل قبلی خود بسیار تغییر کرده و ارتفاع آن به صورت قابل ملاحظه ای کاهش یافته که این تغییرات ظاهری باعث می شود تا موقعیت این 508 جدید در بین تمامی خودروهایی که آن ها را به چالش می کشد، بسیار خاص باشد و بازار فروش آن را هیجان انگیز تر شود.

عکاس های جاسوسی سایت MOTOR1 زیرچشمی نگاهی به داخل یک کابین اصلاح شده پژو انداخته اند و موفق شده اند تعدادی عکس نیز آن بگیرند.

این کابین هیچ ارتباطی با نسل جدید 508 ندارد و به احتمال بسیار زیاد مدل خروجی این خودرو از این کاببین بهره نخواهد برد. با دیدن این تصاویر اولین چیزی که به چشم می آید فناوری  i-Cockpit است.

پژو دومین نسل از این فناوری فوق العاده را در خودروهای 3008 و 5008 بکار برده است. همانطور که در تصاویر زیر مشخص است شما به راحتی می توانید تشخیص دهید که در این مدل نسبت به نسخه قبلی فرمان کوچکتر شده و صفحه نمایشگر کیلومتر پشت فرمان نیز از خواهر کراس اور (نیمه شاسی بلند) این مدل قرض گرفته شده است.

در این تصاویر همچنین صندلی های جلو با کناره های مناسب که بدنه صندلی را دربر میگیرد به وضوح مشخص است و یک کنسول براق نیز در بین دو صندلی جلویی به چشم می خورد که در کناره ها با چرم تزیین شده است و از شیشه مشکی رنگ روی آن میتوان نتیجه گرفت که این خودرو به سنسور اثر انگشت نیز مجهز است.

به احتمال زیاد خودرو تماما جدید ۵۰۸ در ماه سپتامبر در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد شد مگر آنکه پژو تصمیم بگیرد این خودرو را دیرتر معرفی کند که در این صورت باید تا ماه مارس سال ۲۰۱۸ منتظر ماند.

در زمان عرضه، این خودرو بر روی پلت فرم EMP2 قرار خواهد داشت. این پلت فرم در مدل های پژو ۵۰۰۸ مورد استفاده قرار گرفته است و به نظر می رسد که ۵۰۸ جدید بسیاری از سخت افزار های خود را از شاسی بلند هفت نفره ۵۰۰۸ پژو به ارث خواهد برد.

مدل هیبریدی این خودرو نیز احتمالا عرضه می شود ولی بعید به نظر می رسد که از همان ابتدا فروش در دسترس باشد. با توجه به تحولات نسبتا زیادی که در 508 جدید رخ داده، استفاده از یک اسم جدید به این خودرو خیلی هم دور از انتظار نیست و شاید پژو بتواند تاکید و توجه بیشتری را به سمت این محصول جلب کند. اسم 2014 Exalt  و کانسپت 2017 Instinct به نظر مناسب می آیند، نظر شما چیست؟

اما با توجه به سر رسیدن عمر مدل فعلی 508 باید منتظر ماند و دید که سرنوشت این خودرو در خطوط تولید پژو چه می شود و آیا مشتریان ایرانی که قرار است نسل کنونی 508 را به عنوان یک خودرو تازه وارد در بازار تجربه کنند، پس از توقف احتمالی خط تولید این خودرو دچار مشکل در زمینه قطعات یدکی می شوند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • .
    . | ۲۳ تیر ۱۳۹۶

    اره دیگه ملت عموم ملت بیشتر از ۴۰۵ و ۲۰۶ چیز درست حسابی و کارا ندیدن که اینا واسه ما انگار سفینه فضایی باید باشه اونجا تو فرانسه یارو به طراحش میگه ببین این اشغالو کی می خره اونم میگه مگه از ۴۰۵ و ۲۰۶ بهتر نیست؟

  • high end
    high end | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

    برا این که نتونی بفهمی چه شکلین

  • Amin DragonSlayer
    Amin DragonSlayer | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

    چرا ماشین های تست رنگشون اینجوریه؟

  • Reza
    Reza | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

    چقدر خوبیم ماااا ماشینی که از رده خارج میشه تو ایران بعنوان مدل جدید معرفی میشه میندازن به مردم??

مطالب پیشنهادی