ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

لوکسژن به ایران آمد؛ ساخت تایوان با تکنولوژی ژاپن

تایوان از منظر صنعتی و اقتصادی کشوری فوق العاده محسوب می شود، چرا که مردمان این کشور علیرغم عدم وجود معادن طبیعی و شرایط نه چندان مساعد جغرافیایی، ظرف چند دهه گذشته پیشرفتی غیر قابل ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

تایوان از منظر صنعتی و اقتصادی کشوری فوق العاده محسوب می شود، چرا که مردمان این کشور علیرغم عدم وجود معادن طبیعی و شرایط نه چندان مساعد جغرافیایی، ظرف چند دهه گذشته پیشرفتی غیر قابل انکار را در تمامی زمینه های فنی و اقتصادی و مدیریتی تجربه کرده اند و حالا در زمره پیشرفته ترین کشورهای آسیایی قرار می گیرند.

صنایع الکترونیک و کامپیوتر عمده فعالیت تایوانی ها را در بازارهای بین المللی شامل می شوند اما حالا یکی از هولدینگ های صنعتی این کشور که در زمینه مونتاژ خودروهای نیسان و میتسوبیشی فعالیت داشته دست به کار ساخت خودرو با برند اختصاصی خود شده است.

لوکسژن یا لاکسژن نام این شرکت تایوانی است که از سال 2009 فعالیت خود را بر مبنای ساخت خودروهای با کیفیت مبنتی بر ویژگی های شاخص صنعت IT آغاز کرده است و در این راستا همکاری هایی با کمپانی HTC را در پیش گرفته که شامل استفاده از مانیتورهای سایز بزرگ و سامانه های ارتباطی چند رسانه ای و تکنولوژی های پیشرفته ای مانند پارک خودکار هوشمند و ..می شود.

لوکسژن با توجه به تجربه کمپانی سازنده در عرضه خودروهای نیسان و میتسوبیشی، دوام معروف خودروهای ژاپنی را مد نظر دارد و مدعی ساخت خودرویی بهتر از نام های قدیمی صنعت ژاپن است.

طراحی پلت فرم و و موتور در همین راستا توسط تایوانی های انجام شده و برخلاف بسیاری خودروسازان جدید التاسیس دیگر، از استفاده از تکنولوژی های دست چندم در خودروهای لوکسژن اثری دیده نمی شود.

در موارد تخصصی و پیچیده نظیر طراحی و ساخت گیربکس یا سیستم های الکترونیکی کنترلی نیز متخصصان لوکسژن از همکاری کمپانی های ژاپنی و اروپایی بهره گرفته اند، برای مثال گیربکس یکی از محصولات از برند JATCO انتخاب شده و نام شرکت های بزرگ قطعه سازی نظیر بوش، زیمنس، دلفی و ...نیز در فهرست همکاران به چشم می خورد.

البته بلند پروازی تایوانی ها به همین موارد محدود نمی شود و آن ها در راستای توسعه محصولاتی نام آور و قابل عرضه در بازار های غربی حتی به سراغ سر مهندس قدیمی نیسان و طراحی اصلی سری خودروهای نیسان GT-R و اسکای لاین Kazutoshi Mizuno رفته اند و با استخدام او در تلاشند تا نسلی جدید از خودروهای اسپرت و های تکنولوژی را ظرف سال های آینده راهی بازار کنند.

در ایران نیز شرکت جدید آرمان موتور کویر که عضوی از هولدینگ صنعتی MIG محسوب می شود، نمایندگی انحصاری لوکسژن را به عهده گرفته است و قرار است در ابتدای امر با دو محصول کراس اوور U6 و سدان سایز متوسط S3 در رده قیمتی 100 الی 150 میلیون تومان وارد بازار شود.

در واقع کراس اوور U6 مجهز به موتور توربو 2 لیتری با قدرت 177 اسب بخار از نظر ابعادی در رده خودروهایی سایز متوسطی چون توسان و اسپرتیج خواهد بود و با قیمت احتمالی 140 الی 150 میلیونی خود می تواند حد فاصله قیمتی بین خودروهای چینی و کره ای را پر کند.

مدل سدان S3 نیز به گفته مهندس عقیل مصطفایی مدیر بازاریابی آرمان موتور کویر، اندکی از هیوندای اکسنت بزرگتر و از هیوندای النترا کوچک تر بوده و با موتور 1.6 لیتری 115 اسب بخاری و گیربکس CVT ساخت JATCO در محدوده قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

با توجه به زمان بندی های صورت گرفته به نظر می رسد که پیش فروش این خودروها از فصل پاییز آغاز شود و تا آن زمان آرمان موتور کویر قصد دارد تا زیر ساخت های لازم را برای عرضه متفاوت محصولات و خدمات دهی مناسب به آن ها به وجود آورد.

به گفته مهندس فرزین ترکی پور، مدیرعامل شرکت آرمان موتور کویر؛ شرایط فعلی بازار خودرو ایران از نظر جلب رضایت مشتریان، تحویل به موقع خودروها و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش به هیچ عنوان مناسب نیست و این شرکت قصد دارد تا فارغ از مباحث فروش، منطبق بر اصول کلی هولدینگ MIG در راستای تغییر این رویه گام بردارد.

با این حساب باید منتظر ماند و دید که نحوه فعالیت این شرکت نوپا در زمینه عرضه و معرفی برند لوکسژن در بازار ایران چگونه پیش خواهد رفت و آیا این شرکت می تواند در بازار شلوغ و پر رقابت خودروهای وارداتی عرض اندام کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    چه فایده همینطوری وارد میکنن و پشتیبانی قطعات کمه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی