ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عجیب اما واقعی؛ فورد جی تی کدهای نرم افزاری بیشتری نسبت به یک جت جنگنده دارد

کمپانی آمریکایی فورد کماکان به انتشار برخی جزییات سوپر اتومبیل 647 اسب بخاری خود ادامه می دهد. در یکی از جدیدترین موارد این کمپانی اشاره کرده که جی تی دارای بیش از 50 سنسور مختلف بوده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

کمپانی آمریکایی فورد کماکان به انتشار برخی جزییات سوپر اتومبیل 647 اسب بخاری خود ادامه می دهد. در یکی از جدیدترین موارد این کمپانی اشاره کرده که جی تی دارای بیش از 50 سنسور مختلف بوده و به واسطه آنها هر ساعت 100 گیگابایت داده تولید می شود.

تمامی این داده ها از طریق 25 سیستم کامپیوتری پردازش می شوند که نتیجه آن تولید بیش از 10 میلیون سطر کد نرم افزاری است. این حجم از کد در نوع خود بی نظیر بوده و حتی بیشتر از جت جنگنده F35 برآورد می شود.

به گفته فورد این سیستم ها می توانند در هر ثانیه 300 مگابایت داده را تحلیل و پردازش کنند. آقای دِیو پریاک (Dave Pericak) مدیر بخش پرفورمنس فورد در این باره افزوده:

سیستم های پیچیده فورد جی تی ارتباط مداومی با معماری مسابقه ای خودرو دارند تا ضمن ارتقای عملکرد، تطبیق پذیری و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند.

با کنترل پیوسته داده های ورودی، شرایط خودرو و محیط اطراف، این اتومبیل بدنه و پاسخ دهی خود را برای بهترین حالت تنظیم می کند، به همین علت فورد جی تی در سرعت 180 مایل در ساعت همانند سرعت 18 مایل در ساعت قابل اتکا و پایدار است.

کمپانی فورد با طراحی این سیستم های پیشرفته می خواهد رانندگان جی تی با هر سطحی از مهارت تجربه ای راحت و لذت بخش کسب کنند.

جهت رفاه مالکین، سیستم اینفوتینمنت (اطلاع رسانی - سرگرمی) SYNC3 و تهویه مطبوع خودکار در این ابر اتومبیل بصورت استاندارد ارایه شده اند؛ همچنین در زیر صندلی راننده یک محفظه ذخیره سازی مخفی طراحی گردیده تا در صورت نیاز از آن استفاده کرد.

اما یکی از جالب ترین نکات در داخل کابین به نگهدارنده های لیوان تاشو که از جنس آلومینیوم ساخته شده و به کنسول میانی متصل هستند، مربوط می شود.

گفتنی است فورد سیاست خاصی را در رابطه با فروش ابر خودروی جی تی اتخاذ کرده و با حساسیت بالا مشتریان آن را انتخاب می کند. از این خودرو در مجموع 1000 دستگاه و به قیمت تقریبی 450 هزار تولید خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • mehdi.saw
    mehdi.saw | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    به حول قوه ما تونستیم نمونه داخلی این محصول رو با یک سوم قیمت و بازدهی تقریبا دو برابر تولید کنیم و از این طریق جلو سیصدهزار میلیارد دلار ارز روی رو بگیریم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی