ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سرنشینان آپولو ۱۱ چه اقلامی را روی ماه جا گذاشته اند؟

48 سال از فرود تاریخی آپولو ۱۱ روی ماه می گذرد و از آن زمان تا کنون بشر هنوز نتوانسته این موفقیت را تکرار کند. اگر عکس ها و تصاویر منتشر شده از فرود فضانوردان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

48 سال از فرود تاریخی آپولو ۱۱ روی ماه می گذرد و از آن زمان تا کنون بشر هنوز نتوانسته این موفقیت را تکرار کند.

اگر عکس ها و تصاویر منتشر شده از فرود فضانوردان آمریکایی روی ماه را دیده باشید احتمالا هیچ  پسماندی را در آنها مشاهده نکرده اید، اما ظاهرا فرود آپولو ۱۱ چندان هم بدون آلودگی نبوده و زباله های زیادی از آن روی ماه باقی مانده.

در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به برخی از زباله های برجای مانده از آپولو ۱۱ بعد از فرود آن روی ماه در تاریخ ۲۱ جولای ۱۹۶۹.

در این تصویر مرحله پایینی ماژول فرود ایگل را مشاهده می کنید که هنوز هم در منطقه Tranquility روی ماه باقیست. صفحه ای به بدنه این قطعه متصل است که روی آن نوشته شده: از اینجا مردانی از سیاره زمین قدم روی ماه گذاشتند. جولای ۱۹۶۹ میلادی. ما به دنبال صلح برای همه به ماه آمدیم. همانطور که در تصویر می بینید این شی تقریبا شبیه به یک کپسول آلومینیومی است که یک صفحه سیلیکونی شامل پیامی از رئیس جمهور آمریکا و ۷۳ نفر دیگر از سران این کشور را در خود دارد.
آرمسترانگ و آلدرین همچنین به یاد سه فضانوردی که در پرواز آزمایشی ژانویه همان سال ماژول فرماندهی شان دچار آتش سوزی شد و جان باختند، یک سردوشی مربوط به ماموریت آپولو ۱ را هم در ماه از خود جای گذاشتند. در مورد این حادثه باید بگوییم که وقوع آن ناسا را وادار کرد تا فضاپیماهای جدیدی از جمله آپولو ۱۱ را طراحی نماید که بخش های داخلی اش مقاومت بیشتری در برابر آتش داشت و خطرات کمتری را متوجه جان فضانوردان می نمود.
آرمسترانگ و آلدرین البته وسایل کم اهمیت دیگری نظیر ابزارآلات و زباله هم در ماه از خود جای گذاشتند. در واقع ناسا تلاش می کرد با استفاده از فرصت به وجود آمده تا آنجا که می توانست از سطح ماه نمونه گیری کند و این یعنی فضانوردان باید هرآنچه دیگر به آن نیازی نداشتند را روی ماه باقی می گذاشتند تا جا برای قرار دادن نمونه های دریافتی از سطح آن باز شود. از جمله این اقلام می توان به بازتاب دهنده لیزری اشاره کرد که فضانوردان برای اندازه گیری مسافت میان زمین تا ماه از آن استفاده نمودند.

اغلب مواردی که به آنها اشاره کردیم در بخش غربی محل فرود قرار دارند و البته باید به آنها دو سیستم نجات پرتابل، دو جفت پوشش کفش و دو بسته خالی غذا را هم اضافه نمود. چنانچه تمایل دارید لیست کامل تری از این اقلام را در اختیار داشته باشید توصیه می کنیم به فهرستی مراجعه نمایید که توسط پروژه میراث ماه در دانشگاه دولتی مکزیک تهیه شده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • tet ki
    tet ki | ۱۹ مهر ۱۳۹۶

    توی سال 2017 هنوز کسانی هستن میگن انسان به ماه سفر نکرده و دلایلشون از بیسواد بودنشونه!
    چون هیچ مطالعه ای در زمینه هوا فضا نداشته اند ادعاهایی بچگانه میکنن
    روسیه و چین و ژاپن با اون دانششون تایید کردن که ناسا به سطح ماه قدم گذاشته ولی عده ای هستن نمیخوان باور کنن! البته حق هم دارن درک یک سری مسائل از عهده مغز های توخالی خارجه
    ناسا توی دانش هوا و فضا بقدری پیشرفت کرده که کشورهای پیشرفته هم از رسیدن بهش عاجزن
    توی عصری که دنیا دارن به سکونت در مریخ و ماه و هایپرلوپ و آسانسور فضایی نزدیک میشن احمقانست هنوز حرفهایی از روی بیسوادی زد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی