ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: مدیر عامل فیسبوک درک محدودی از خطرات هوش مصنوعی دارد

نبرد بین ذهن های برتر حوزه تکنولوژی همیشه جذاب بوده و اکنون دو نفر از تأثیر گذار ترین شخصیت های کنونی این عرصه، یعنی «مارک زاکربرگ» و «ایلان ماسک» بحث جالبی را آغاز کرده اند. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

نبرد بین ذهن های برتر حوزه تکنولوژی همیشه جذاب بوده و اکنون دو نفر از تأثیر گذار ترین شخصیت های کنونی این عرصه، یعنی «مارک زاکربرگ» و «ایلان ماسک» بحث جالبی را آغاز کرده اند.

زاکربرگ روز دوشنبه در جریان گفتگوی زنده از طریق فیسبوک و در پاسخ به سؤال یکی از کاربران، آینده تاریک برای هوش مصنوعی را کاملاً رد کرد و افراد معتقد به چنین نظریه ای را «بی مسئولیت» خواند:

افراد منفی باف که تلاش می کنند تا بر طبل سناریوهای آخرالزمانی بکوبند را به هیچ وجه درک نمی کنم. به نظر من این نوع تفکر منفی، به نوعی غیر مسئولانه است.

مدیر عامل فیسبوک ادامه داد:

طی پنج الی ده سال آینده، هوش مصنوعی پیشرفت های چشمگیری را به زندگی ما می آورد؛ اگر علیه AI صحبت می کنید، در واقع با خودروهای ایمن تر، تشخیص بهتر بیماری ها و مواردی از این دست مخالف هستید.

ظاهراً این صحبت ها به ایلان ماسک گران آمده؛ همان طور که می دانید، ماسک یکی از مدافعین برجسته نظریه خطرات هوش مصنوعی به شمار می رود. مدیر عامل تسلا، اسپیس اکس و نورالینک (و چند شرکت دیگر) همواره در مورد پیشرفت بی حد و مرز AI هشدار داده و حتی هوش مصنوعی را «بزرگ ترین خطر پیش روی تمدن بشر» نامیده است.

پس از صحبت های زاکربرگ، ماسک مثل همیشه در توییتر به آنها پاسخ داد و اعلام کرد:

با مارک در این مورد صحبت کرده ام. درک او از موضوع بسیار محدود است.

او در ادامه توضیحات بیشتری را ارائه کرد و گفت در حال حاضر، سخت افزار و نرم افزار هوش مصنوعی با سرعت فوق العاده ای پیشرفت می کنند و در واقع شاهد رشد نمایی در این حوزه هستیم. به همین دلیل، در غیاب نظارت صحیح، هر روز با سرعت بیشتری به سمت خطرات بالقوه این فناوری پیش می رویم.

گفتنیست هم زاکربرگ و هم ماسک، انسان های آگاهی هستند و قطعاً به پشتوانه اطلاعات خود صحبت می کنند، اما شاید هردوی آنها از واقعیت دور شده اند. خطرات هوش مصنوعی صرفاً محدود به آینده علمی-تخیلی و شورش ربات ها علیه انسان نیست و همین حالا هم می توان مسائلی نظیر اشاعه تبعیض های نژادی و جنسیتی، افزایش نرخ بیکاری، افزایش نابرابری اجتماعی، جاسوسی و نظارت غیر قانونی بر مردم توسط دولت ها، و مواردی از این دست را به عنوان مشکلات واقعی ناشی از پیشرفت AI نام برد.

شاید بهتر باشد دیدگاه مثبت زاکربرگ را با نظرات منفی ماسک ترکیب کرده و راه حلی عملی را برای مشکلات واقعی بیابیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • کرومیوم
    کرومیوم | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    وقتی هوش مصنوعی در اختیار هکرها و سازمان های جاسوسی قرار بگیرد، که قطعا این اتفاق خواهد افتاد، مثل این است که هزاران کارمند جدید استخدام کنند!

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۴ مرداد ۱۳۹۶

      بعد هوش مصنوعی در اختیار کامپیوترهای کوانتمیهم قرار بگیره !! باید فقط بشینیم و نیگاه کنیم که دنیارو چطور تسخیر میکنه این هوش مصنوعی !! آینده انسان ها در گرو تربیت درست هوش مصنوعیه

  • کرومیوم
    کرومیوم | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    باید به عنوان حداقل کار ممکن، یک سری کدهای اخلاقی تعریف کرد که هر کسی در هر جایی از هر نرم افزار هوش مصنوعی استفاده می کند موظف باشد که این کدها را در کنارش بکار بگیرد تا سو استفاده غیراخلاقی کمتر شود.

    • کرومیوم
      کرومیوم | ۴ مرداد ۱۳۹۶

      من اصلا درک نمی کنم چرا بعضی منفی داده اند! خب اگر نظر دیگری دارید بنویسد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی