ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاکسکان کارخانه ای 10 میلیارد دلاری در آمریکا می سازد

شرکت فاکسکان، بزرگترین تولیدکننده وسایل الکترونیکی دنیا امروز از ساخت کارخانه ای برای تولید پنل های ال سی دی در ویسکانسین آمریکا خبر داد. این خبر امروز در جریان رویدادی با حضور تری گو مدیر ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

شرکت فاکسکان، بزرگترین تولیدکننده وسایل الکترونیکی دنیا امروز از ساخت کارخانه ای برای تولید پنل های ال سی دی در ویسکانسین آمریکا خبر داد. این خبر امروز در جریان رویدادی با حضور تری گو مدیر فاکسکان و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برگزار شد. دونالد ترامپ از زمان تحویل گرفتن مسند ریاست جمهوری تا به امروز بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی را به سرمایه گذاری در خاک آمریکا ترغیب کرده است.

فاکسکان قرار است مبلغ ۱۰ میلیارد دلار را طی سه سال آینده روی این کارخانه سرمایه گذاری کند که حداقل ۳ هزار شغل در آمریکا به وجود خواهد آورد. کابینه ترامپ می گوید سرمایه گذاری فاکسکان و ساخت کارخانه های جدید در ایلینوی، ایندیانا و میشیگان در نهایت می تواند منجر به ایجاد ۱۳ هزار شغل شود.

این پنل ها که در کارخانه ویسکانسین تولید می شوند، قرار است فقط برای تلویزیون های شرکت شارپ مورد استفاده قرار گیرد. هون های، کمپانی مالک فاکسکان، درصدی از سهام شارپ را سال گذشته با قیمت ۳.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. با توجه به اینکه آمریکا بزرگ ترین بازار شارپ محسوب می شود، منطقی است که شارپ و فاکسکان بخواهند از هزینه های تولید کاسته و محصولات را ارزان تر تولید کنند.

این خبر درست یک روز پس از مصاحبه ترامپ با وال استریت ژورنال منتشر می شود که او گفت مدیر عامل اپل به او قول داده تا «سه کارخانه بزرگ، کارخانه های زیبا» در آمریکا بسازد. در حرکتی عجیب اما اپل در مورد مکالمه میان مدیرعامل خود و رئیس جمهوری آمریکا صحبتی نکرد و پاسخی به پرسش خبرنگاران نداد. با این حال کوک چند ماه پیش در گفتگو با CNBC اعلام کرده بود که اپل قصد سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری برای تولیدات بومی دارد.

فاکسکان سالانه ۱.۳ میلیون نفر در سراسر دنیا را به استخدام خود در می آورد و نقشی کلیدی در ساخت آیفون های اپل و محصولات برندهای بزرگ دنیا ایفا می کند. با این حال مقر اصلی شرکت در تایوان بوده و عمده فعالیت هایش در چین صورت می گیرد. در سال ۲۰۱۳ اولین بار فاکسکان به سرمایه گذاری در آمریکا علاقه نشان داد که ثمری نداشت. یک سال بعد نیز آقای گو اعلام کرد که می خواهد برای کاهش هزینه تولید تلویزیون ها، در آمریکا سرمایه گذاری کند. گو در بیانیه ای گفت این یکی از چندین کارخانه است که قصد دارند در آمریکا بسازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی