ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حفره امنیتی در چیپ های وای فای Broadcom و آسیب پذیری یک میلیارد موبایل

Nitay Artenstein از شرکت Exodus Intelligence یکی از حاضران در کنفرانس امنیتی Black Hat بود که جمعه گذشته در لاس وگاس برگزار گردید. وی در جریان این رویداد اعلام داشت چیپ های وای فای تولید شده توسط ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

Nitay Artenstein از شرکت Exodus Intelligence یکی از حاضران در کنفرانس امنیتی Black Hat بود که جمعه گذشته در لاس وگاس برگزار گردید.

وی در جریان این رویداد اعلام داشت چیپ های وای فای تولید شده توسط شرکت Broadcom می توانند دست کم یک میلیارد موبایل موجود در بازار (چه اندرویدی و چه مبتنی بر iOS) را به شکلی نامطلوب تحت تاثیر خود قرار دهند.

Artenstein برای اثبات گفته خود یک کد حمله را برای موبایل هایی ارسال نمود که در نزدیکی اش بودند. آن کد خواهان برقراری ارتباط با گجت های هدف می شد. زمانی که دستگاه های بهره مند از چیپ وای فای مدل BCM43xx شرکت مذکور دریافتش می کردند، فرموری (Firmware) که کار کنترل چیپ را بر عهده دارد تحت تاثیر حمله دستخوش تغییراتی می شود.

در ادامه چیپ بسته های مخربی را برای دیگر دستگاه های مجاور خود ارسال نموده و نوعی اثر دومینو شکل را ایجاد می کند. روی هم رفته آنطور که این کارشناس امنیتی گفته حدودا یک میلیارد موبایل در برابر چنین حمله ای آسیب پذیر بودند که البته با آپدیت امنیتی که گوگل اوایل این ماه برای موبایل های اندرویدی ارسال کرد و به دنبال آن پچ اپل مشکل رفع شد.

Artenstein که نام Broadpwn را روی این کرم گذاشته در این باره می گوید:

حمله روی آیفون ۵ اپل و نسخه های بعدی این موبایل موفق بود. علاوه بر این نکسوس ۵، نکسوس ۶ و نکسوس 6P و گلکسی اس ۳ به بعد نیز در برابر حمله آسیب پذیر بودند.

البته اضافه کنیم حالا که این شکاف امنیتی توسط اپل و گوگل بسته شده، دیگر جایی برای نگرانی از این بابت وجود ندارد، هرچند که به ازای هر یک ضعف امنیتی که پچ می شود، بلافاصله شکاف امنیتی دیگری پیدا می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی