ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با حکم قاضی آمریکایی، اپل به خاطر شکایت کاربران iOS 6 به دادگاه می رود

چند ماه قبل تعدادی از کاربران موبایل های اپل، از این کمپانی به خاطر اجبار به دریافت iOS 7 و از کار انداختن عمدی پلتفرم ارتباطی «فیس تایم» (FaceTime) در iOS 6 شکایت کردند. اپل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

چند ماه قبل تعدادی از کاربران موبایل های اپل، از این کمپانی به خاطر اجبار به دریافت iOS 7 و از کار انداختن عمدی پلتفرم ارتباطی «فیس تایم» (FaceTime) در iOS 6 شکایت کردند.

اپل در این مدت تلاش کرد تا مانع از تشکیل پرونده و ارجاع آن به دادگاه شود، اما ظاهراً موفقیتی به دست نیاورده است، چون یکی از قضات ایالتی آمریکا پرونده را تأیید کرده و به مالکین آیفون 4 و 4S اعلام نموده که می توانند شکایت خود از اپل را در دادگاه پیگیری نمایند.

تمام این ماجرا از زمانی آغاز شد که اپل تصمیم گرفت هزینه استفاده از سرورهای ثالث برای مدیریت تماس های فیس تایم را کاهش دهد، عملیاتی که ماهانه میلیون ها دلار برای این شرکت هزینه داشت. اهالی کوپرتینو در iOS 7 سیستم ارتباطی فیس تایم را به گونه ای تغییر دادند که نیازی به سرورهای ثالث ندارد.

با این حال، برخی از کاربران آیفون 4 یا 4S می گویند اپل با دستکاری مجوز امنیتی اپلیکیشن فیس تایم، اجرای آن را روی iOS 6 ناممکن ساخته تا در واقع، کاربران را به اجبار به سمت iOS 7 هدایت کند.

اپل می گوید از آنجا که فیس تایم یک اپلیکیشن رایگان است، از کار افتادن آن ضرر و زیانی به کاربران وارد نساخته، اما قاضی پرونده معتقد است فیس تایم یکی از قابلیت های آیفون به شمار می رود و مبلغی که برای خرید دستگاه موبایل پرداخت شده، قابلیت های آن را هم در بر می گیرد.

از طرف دیگر، قاضی پرونده می گوید «از دسترس خارج کردن فیس تایم به صورت عمدی توسط اپل» نقض حقوق کاربران است و اهالی کوپرتینو باید نسبت به جبران خسارت اقدام ورزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

    ای کفار بی دین! چگونه با این کارها در قیامت جواب مردم رو میدهید؟!

  • saman azizi
    saman azizi | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

    من یه قوانین بسیار خوبشون کار ندارم
    ولی iOS 6 زیادی قدیمی نیس.
    ملت ایران دیگه همشون زیر 5s آیفون ندارن
    اونا که شرکت بغلدستشونه هنوز از آیفونای قدیمی استفاده میکنند??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی