ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی تازه سونی منتشر شد؛ افزایش ۱۸۰ درصدی درآمد عملیاتی نسبت به سال قبل

چندی قبل سونی جدیدترین گزارش مالی خود برای سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن را منتشر کرد و آنطور که از جزئیات آن بر می آید شرکت ژاپنی ظاهرا از موقعیت بحرانی خود خارج شده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

چندی قبل سونی جدیدترین گزارش مالی خود برای سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن را منتشر کرد و آنطور که از جزئیات آن بر می آید شرکت ژاپنی ظاهرا از موقعیت بحرانی خود خارج شده است.

طبق این گزارش سود عملیاتی سونی در یک سال گذشته رشدی ۱۸۰.۵ درصدی را تجربه کرده است و درآمد خالص آن با رشد ۲۸۱.۴ درصدی اش به رقم ۵۶۴ میلیون دلاری رسیده است.

درآمدهای سونی نیز رشد ۱۵.۲ درصدی را تجربه کرده و به رقم ۱۶.۷ میلیارد دلار برای سه ماهه آخر رسیده است.

طبق اعلام این کمپانی واحد نیمه رسانا و تصویربرداری آن توانسته در این برهه عملکرد ضعیف واحد گیمینگ و شبکه آن را جبران نماید. محض اطلاع تان باید بگوییم که در حال حاضر سونی راهکارهای تصویربرداری خود را در اختیار شرکت های مطرح تولید کننده موبایل از جمله اپل می گذارد.

اما همانطور که گفته شد واحد گیمینگ و شبکه این شرکت عملکرد درخشانی که از آن انتظار می رفت را نشان نداده و طبق گزارش سونی تا امروز ۶۳.۳ میلیون دستگاه پلی استیشن ۴ را به فروش رسانده است که البته این رقم بیشتر از ۶۰.۴ میلیون دستگاه رزرو شده در ماه ژوئن است.

با وجود آنکه فروش این واحد تقریبا ۵ درصد افزایش را نشان می دهد سونی گزارش داده که درآمد عملیاتی آن از ۳۹۶ میلیون دلار به ۱۵۹ میلیون دلار تنزل یافته. گفتنی است شرکت مورد بحث پیش بینی کرده که میزان فروش پلی استیشن ۴ تا پایان سال مالی ۲۰۱۷ به رقم ۷۸ میلیون دستگاه برسد.

واحد ارتباطات موبایل سونی هم که اسمارت فون های سری اکسپریا را تولید می کند همچنان به روند نزولی خود ادامه داده هرچند که عملکرد آن به بدی فصل قبل نبوده و تنها ۲.۵ درصد افت داشته.

درآمد عملیاتی این واحد اما بالا گزارش شده و این نشان میدهد که تلاش های سونی برای ایجاد تغییرات ساختاری در بخش موبایل در حال اثربخشی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • shs77
    shs77 | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

    سود خالص بخش موبایل از 400 میلیون ین به 3.6 میلیارد ین رسیده یعنی 9 برابر شده!! آیا بنظر شما رشد نزولی داشته؟!
    فروش گوشی هاش هم در این فصل نسبت به پارسال 500 هزار تا افزایش داشته!فقط درآمد مقدار اندکی کاهش داشته اما بجاش سود 9 برابر شده!

  • loganlegend
    loganlegend | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

    بیا برو بچه جان جدول ضرب تمرین کن شروع مدارس نزدیکه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی