ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت از گوگل به خاطر تبعیض جنسیتی؛ معترضان ۶۰ خانم هستند

بعد از اخراج جنجالی یکی از مهندسان گوگل که نسبت به سیاست های این شرکت برای تنوع بخشیدن بر جنسیت کارکنانش اعتراض داشت حالا خبر رسیده ۶۰ تن از کارکنان سابق و فعلی کمپانی مذکور ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

بعد از اخراج جنجالی یکی از مهندسان گوگل که نسبت به سیاست های این شرکت برای تنوع بخشیدن بر جنسیت کارکنانش اعتراض داشت حالا خبر رسیده ۶۰ تن از کارکنان سابق و فعلی کمپانی مذکور قصد دارند گوگل را به خاطر تبعیض قائل شدن در پرداخت حقوق و همچنین جنسیت گرایی به دادگاه بکشانند.

James Finberg که احتمالا وکالت این خانم ها را بر عهده خواهد داشت در این باره گفت: آنها مدعی هستند که با وجود داشتن شرایط و جایگاه شغلی برابر با مردان حقوق کمتری را از گوگل دریافت می کنند. او در ادامه اظهار داشته برخی دیگر از این خانم ها اعتراض دارند که به خاطر «نوعی فرهنگ خصمانه علیه زنان» نمی توانند در این شرکت ارتقاء شغلی داشته باشند.

همانطور که در جریان هستید هفته پیش بود که یکی از مهندسان این شرکت با انتشار سندی ده برگی از سیاست های آن برای تنوع بخشیدن به جنسیت کارکنان انتقاد کرد و در ادامه نیز به خاطر آنچه گوگل «پافشاری بر کلیشه های جنسیتی» خواند اخراج گردید.

در اینجا لازم است اضافه کنیم هم اکنون وزارت کار آمریکا پرونده ای علیه گوگل را به خاطر «پرداخت نظام مند حقوق پایین به زنان» در دست بررسی دارد و اگر این ۶۰ خانم هم شکایت تازه ای را در این باره مطرح نمایند اوضاع برای آن بسیار پیچیده خواهد شد.

از آن طرف گوگل نیز مرتبا هرگونه تبعیض در پرداخت حقوق را رد کرده با این همه، وکیل این خانم ها مدعی شده شواهد روشنی را دال بر این موضوع از موکلینش دریاف نموده.

او در این باره گفت:

آنها نگران هستند در پست ها و سمت هایی منصوب شوند که با وجود داشتن تحصیلات و تجربه برابر با مردان، دستمزدهای پایین تری دارند.

او ادامه داد:

برخی از این خانم ها با وجود آنکه از نظر قابلیت با همکاران مرد خود برابری می کنند حقوق، پاداش و سهام کمتری را نسبت به آنها دریافت کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • alireza doustdar
    alireza doustdar | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

    مساله ای که خیلی بزرگ شده بدون اینکه کسی متوجه دلیلش بشه. اینکه مرد ها بیشتر حقوق دریافت میکنن یا زن ها کاملا منسوخ شده هست، هر فردی جدا از جنسیتی که داره بسته به میزان تلاشش و کاری که انجام میده حقوق دریافت میکنه. همون طور که در حال حاضر خانم هایی هستند که چندین برابر همکاران مرد شون حقوق دریافت میکنن، مرد هایی هم هستند که حقوق بیشتری دریافت میکنند، نه تنها نسبت به خانم ها، نسبت به بقیه همکاران مردشون. این تحرکات بی پایه و اساس چند فمینیست نما هست که نه به مزایا و حقوقی که دارن توجهی میکنند و نه به میزان کار و تلاشی که انجام میدن.

    چندین و چند مقاله معتبر نوشته شده در رابطه با بحث میزان حقوق آقایون و خانم ها و اینکه چرا به طور میانگین مرد ها دستمزد بالاتری دارند، هر کس علاقه مند بود بره قبل از پیام و نظر گذاشتن مطالعه کنه. اینکه 60 نفر به دلیل کوته بینی شروع به اعتراض کردند نه از ارزش های خانم هایی که مشغول به کار هستند کم میکنه و نه به مرد ها چیزی اضافه.

  • Mahdi Behkar
    Mahdi Behkar | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

    فکر کنم گوگل به جای اون مرد یکی از اینا رو اخراج میکرد تا زنا رو آروم کنه ، استرس ناشی از رانندگی زنا و فشار کارشون باعث شده زنا تو این زمینه مغزشون اشتباهی کار کنه ?

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

    به چه چیز هایی اهمیت می دن اگه اینجا بود اهمیت نمی دادیم آقا کار می کنه یا خانم

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

    همشون باید اخراج و در اسرع وقت با کارمندان مرد جایگزین بشن ???

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۶

    کم کم دارم فکر میکنم اخراج damore یه بازی رسانه ای از طرف خود گوگل بوده.
    در واقع چون میدونسته چنین شکایتی ازش میشه ولی در حال حاضر هیچ موج رسانه ای علیهش وجود نداره ترجیح داده با قربانی کردن دیمور یه موج درست کنه که در ظاهر به ضررشه اما در باطن یه جور گارد در مقابل شکایت این خانم هاست.
    تو دنیای عجیبی زندگی میکنیم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی