ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تویوتا و عرضه‌ خودروی کمپر Proace با قیمت یک آپارتمان لوکس

هرچند که بازار ون های کمپر به صورت خاص در اختیار فولکس واگن است اما پس از معرفی اولین خودروی ون تویوتا یعنی ام ۱۰ در سال ۱۹۷۹ در ژاپن این شرکت خودروسازی نیز به ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

هرچند که بازار ون های کمپر به صورت خاص در اختیار فولکس واگن است اما پس از معرفی اولین خودروی ون تویوتا یعنی ام ۱۰ در سال ۱۹۷۹ در ژاپن این شرکت خودروسازی نیز به جمع سازندگان خودروهای کمپر پیوست و با وجود موفقیت فولکس واگن در این زمینه همچنان به مسیر خود ادامه می دهد.

یکی از خودروهای ون سایز متوسطی که این کمپانی ژاپنی در طول این بازه زمانی ۳۸ ساله معرفی کرده است ون ProAce است. این خودرو دوستدار خانواده که مخصوص مسافرت ها و کمپینگ های جاده ای طراحی شده تنها مینی ون اروپایی است که می توان از آن بسته به چیدمان داخلی برای اسکان دادن ۵ تا ۷ مسافر استفاده کرد.

بنابر این با توجه به ویژگی های منحصر به فرد ProAce به نظر می رسد که تویوتا به دنبال تولید یک نسخه جدید از این خودرو است که مناسب مسافرت های طولانی مدت و بلند مسیر باشد.


این نسخه جدید که به نام کمپر ProAce Verso شناخته می شود با ایجاد تغیر و تحولاتی در نسخه اصلی ProAce ساخته شده است از جمله این تغییرات می توان به اضافه شدن جعبه مخصوص کمپینگ و تبدیل شدن قسمت پشتی ProAce به یک اتاق خواب مناسب جهت اسکان دو انسان بزرگسال اشاره کرد.


گفته می شود که از این کاروان مسافرتی نمونه های محدودی به طور منحصر به فرد فقط در آلمان تولید خواهد شد که همگی آن ها از یک تریم خاص برخوردار اند.

این تریم شامل یک تختخواب تاشو، اجاق گاز، دو عدد لگن دستشویی و یک اتاقک جانبی است. این پکیج را می توان در تمامی نسخه های Compact و L1 یا L2 خودروی ProAce سفارش داد.
بسته به اینکه کدام مدل از این خودرو را انتخاب کنید پنج و یا هفت نفره تختخواب های افراد در جایگاهی متفاوتی قرار میگیرد. در واقع برای درک بهتر این موضوع لازم است که توضیح داده شود که تخت دونفره این خودرو در جایگاه صندلی های ردیف دوم و درست مقابل صندلی های ردیف سوم ProAce قرار می گیرد.

این تخت دونفره تمامی قسمت های پشتی خودرو را می پوشاند و عملا دسترسی به بخش های زیرین با دشواری همراه می شود.


در این صورت دسترسی به مابقی اجزاء خودرو از طریق درب عقب اتومبیل امکان پذیر می باشد. همچنین یک مجموعه انتخابی مخصوص کمپینگ که به نام میدی باکس (Midibox) شناخته می شود با قیمت ۲۷۹۰ یورو (۳۲۸۰ دلار) و یک میز و دو عدد صندلی با قیمت ۹۹ یورو (۱۱۵ دلار) برای این ون مسافرتی در دسترس است.

پکیج مسافرتی میدی باکس که به نام QUQUQ نیز شناخته می شود در حقیقت یک ماژول کمپینگ جمع و جور و ایده آل است که شامل آشپزخانه، تخت و یک اتاقک جانبی بوده و به صورت فشرده در درون یک باکس قابل حمل جمع آوری شده و برای بسیاری از ون ها و مینی ون ها و همچنین برای افرادی که به کمپینگ علاقه دارند پیشنهاد فوق العاده ای است.


در مسافرت های سه نفر به بالا، می توان از سومین نسل از چادرهای مسافرتی Dachzelt ARB Simpson استفاده کرد که در این صورت فضای نسبتا بزرگ و کاملی در اختیار مسافران قرار می گیرد.

این چادر یک فضای ۲.۴ در ۱.۴ متری به منظور خواب به قسمت پشتی خودرو اضافه می کند و بسته به مهارت افراد می تواند در ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باز یا بسته شود.

این چادر اضافی که ماکزیمم قیمت نمونه اصلی آن ۱۶۰۰ یورو است برای حمل به یک باربند سقفی با قیمت ۳۹۸ یورو (۴۶۵ دلار) احتیاج دارد.


برای این کمپر منحصر به فرد سایبان نیز موجود است که در دو مدل با قیمت ۲۹۹ یورو (۲۵۰ دلار) و ۳۰۹ یورو (360 دلار) در دسترس اند. این لوازم محافظتی می توانند با نصب در دو طرف این مینی ون آن را در مقابل خورشید محافظت کرده و مسافران خودرو را از گرمای آزاردهنده بسیاری از کمپینگ ها نجات دهند.

در کل تویوتا قیمت Proace Verso Camper را بدون در نظر گرفتن هرگونه آپشن جانبی ۳۵۳۰۰ یورو (۴۱۴۷۵ دلار) اعلام کرده است. اگر تمامی اسباب و لوازم جانبی ذکر شده به این خودروی خانه به دوش اضافه شوند هزینه آن در کل ۴۰۷۹۵ یورو (۴۷۸۷۰ دلار) خواهد بود.

در واقع با توجه به چنین رقمی می توان حدس زد که برچسب قیمتی این کمپر تویوتا در صورت ورود به ایران فراتر از 300 میلیون تومان خواهد بود که با قیمت یک آپارتمان نسبتا لوکس و بزرگ در بسیاری شهرهای کشورمان برابری می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Dante Sparda
    Dante Sparda | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

    من هفته پیش بلوارفردوس خونه 85 متری 16 سال ساخت بدون اسانسور خریدم 324 تومن.

    البته با 300 تومن در خیلی جاها میشه لوکس ترین آپارتمانو خرید:
    شهر جدید پردیس
    شهر جدید پرند
    شهر جدید هشت گرد
    شهریار
    کهریزک
    همه هم تهران حساب میشن

    • ashkan
      ashkan | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

      هشتگرد کجاش تهرانه. جزو استان البرزه

  • Dante Sparda
    Dante Sparda | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

    کیا سراتو حدود 15 هزار دلاره, ایران میدن 140 میلیون
    پورشه حدود 85 هزار دلاره, ایران میدن 1 میلیارد.
    فورد ماستنگ مدل2017 حدود 23 هزار دلاره, ایران میدن 700 میلیون
    مطمئن باشین این ون 50 هزار دلاری میشه حدود 600 میلیون

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

    اپارتمان لوکس 300 تومن؟
    کجا هست این اپارتمان ها؟
    حتما سر کوچه محمود اینا

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

    ببخشید میشه دقیقا بگید کجا اپارتمان لوکس توی شهر های بزرگ 300میلیون هست؟

    • ashkan
      ashkan | ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

      ننوشته شهر های بزرگ نوشته بسیاری از شهر ها. یعنی شما نمیتونید با 300 میلیون یه اپارتمان نسبتا لوکس توی شهر های متوسط بخرید؟

مطالب پیشنهادی