ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی کوئید EXTREME؛ کانسپتی برای نمایش جذابیت های هاچ بک ریز نقش رنو

رنو هدف از تولید مدل ارزان قیمت کوئید را بدست آوردن بازارهای ضعیف کشورهایی مثل هندوستان، برزیل و یا ایران بیان می کند. به تازگی این برند فرانسوی نسخه کانسپتی از این خودرو را با ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

رنو هدف از تولید مدل ارزان قیمت کوئید را بدست آوردن بازارهای ضعیف کشورهایی مثل هندوستان، برزیل و یا ایران بیان می کند. به تازگی این برند فرانسوی نسخه کانسپتی از این خودرو را با یک طراحی کاملا متفاوت و متمایل به خودروهای اسپرت در نمایشگاه بین المللی خودرو اندونزی در معرض دید علاقه‌مندان قراره داده است.

در طراحی این وسیله نقلیه اسپرت قالب کلی بدنه به شکلی پرخاشگرایانه و تهاجمی در نظر گرفته شده که به همراه چرخ های بزرگ خودرو به این مدل نمایی عملگرا و خشن می بخشد.

شاید اغراق آمیز به نظر آید ولی طراحی تهاجمی افراط گونه ابتدایی ترین تصوری است که با دیدن تصاویر این خودرو در ذهن مخاطب شکل می گیرد بنابراین به نظر می رسد که نام Extreme می تواند بسیار برازنده این خودرو باشد.


رنو تلاش کرده است که در این کانسپت جدیدِ کوئید نسبت به نمونه قبلی تغییراتی ایجاد کند. این نسخه از یک تریم قابل توجه قرمز رنگ برخوردار است که به همراه سپر تماما جدید خودرو، نمای تهاجمی تری به بخش جلویی این کوئید اسپورت بخشیده است.

سیستم روشنایی این کراس اور نقلی نیز از قافله تغییرات عقب نمانده و اطراف چراغ های جلوی آن با چراغ های LED تزئین شده است. یک نوار کمربند مانند عریض از جنس فیبر کرین بر روی قسمت مرکزی کاپوت کار شده که با هماهنگی ای که از نظر رنگی با سایر قسمت های این خودرو دارد جذابیت آن را دوچندان کرده است.

در نمای جانبی این کویید جدید نیز دنباله تغییرات ادامه پیدا کرده و گلگیر های جانبی عریض تر شده است. رکاب های اسپرت و رینگ های اسپرت و آلیاژی OZ نیز از جمله دیگر تغییرات این نیم شاسی ارزان که می توان به آن اشاره کرد.

بد نیست بدانید که شرکت OZ در طراحی و تولید رینگ های اسپرت آلیاژی زبان زد بوده و رینگ های این شرکت عموما به مقاومت زیاد، وزن کم و طراحی منحصر به فرد شناخته می شوند.
عقب خودرو نیز از همین سبک طراحی تهاجمی پیروی می کند. در پشت خودرو در طرفین سپر شاهد دو عدد خروجی هوا تزئینی هستیم همچنین در قسمت زیرین سپر پشتی نیز یک عدد دیفیوز عظیم الجثه نصب شده است.

اسپویلر (بال) بزرگی نیز بر روی سقف خودرو قرار گرفته که به تزریق خشونت بیشتر در چهره خودرو کمک شایانی می کند.
هرچند که بیرون این سوپر کویید از یک طراحی پرخاشگرایانه برخوردار بوده و چندین کیت اسپورتِ تهاجمی بر روی بدنه آن نصب شده اما درون کابین چنین تغییراتی دیده نمی شود و بسیار نزدیک به مدل تولید انبوه به نظر می رسد.


همانطور که می توان حدس زد این خودرو اسپورت درست شبیه نسخه قبلی خود از یک موتور SCE با حجم ۱۰۰۰ سی سی و قدرت ۶۸ اسب بخاری و یک جعبه دنده دستی پنج سرعته برخوردار می باشد.
اما خبر ناراحت کننده این است که با وجود تمام این تغییرات مثبت، کوئید اکستریم فقط یک کانسپت نمایشی بوده و هرگز به مرحله عرضه عمومی نمی رسد.

خریداران رنو می توانند به جای این کانسپت، نسخه های دیگری از کوئید مثل کوئید اوتسایدر (Outsider) که مخصوص برزیل طراحی شده است را خریداری کنند.

در این نسخه برزیلی برای ایجاد تفاوت ظاهری و افزایش جذابیت خودرو شاهد استفاده از روکش پلاستیکی، چرخ های بزرگتر، ریل های سقفی و جزئیاتی از این دست هستیم.

Kwid Racer

گفته می شود که این مدل مخصوص برزیل در سال ۲۰۱۸ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
کوئید اکستریم اولین نسخه اسپرتِ تغییر یافته کوئید نیست و رنو پیش از این نیز یک نمونه اسپرت از این خودرو را تولید کرده است. این خودرو اسپورت که به نام کوئید ریسر (Racer) شناخته می شود، در سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودرو هند در معرض دید عموم قرار گرفت.
در کابین این نسخه تغییر یافته به دلیل ایجاد فضای کافی برای قرار گرفتن قفس فلزی محافظ سرنشینان، صندلی های عقب از خودرو خارج شده و این اتومبیل مسابقه ای به صورت یک خودرو دو نفره در آمده و به جای صندلی های عقب نیز یک عدد رول بار (roll cage) و کمربند های مهارکننده چهار نقطه ای قرار گرفته است.

Kwid Racer

در قسمت بیرونی شاهد تغییراتی بوده ایم، بدنه این نسخه با زمینه ای به رنگ آبی متالیک و تکه های قرمز رنگ و سقف مشکی فیبرکربنی تزئین شده و ترمزهای قوی این خودرو نیز چرخ های ۱۸ اینچی آن را کنترل می کند.

Kwid Racer

به هرحال آنچه واضح است اینکه دیر یا زود پای رنو کوئید به خیابان های ایران باز خواهد شد و احتمالا شاهد تیونینگ این هاچ بک نسبتا ارزان قیمت بر اساس طرح های فوق خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ashkan
    ashkan | ۲۲ مرداد ۱۳۹۶

    چراغ های عقبش خیلی شبیه تیباست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی