ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جک J4 در آستانه ورود به بازار؛ قیمت و مشخصات محصول جدید کرمان موتور

خودروسازی جک JAC یکی از خودروسازان قدیمی چین است که در سال 1964 میلادی تاسیس شد و در سال 2010 توانست خود را به جمع ده خودروساز برتر چین برساند و 2.5 درصد سهم بازار ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

خودروسازی جک JAC یکی از خودروسازان قدیمی چین است که در سال 1964 میلادی تاسیس شد و در سال 2010 توانست خود را به جمع ده خودروساز برتر چین برساند و 2.5 درصد سهم بازار چین را در آن سال بدست آورد. جک موتورز در حال حاضر بیش از نیم میلیون دستگاه خودرو در سال تولید می کند.اما در زمان تحریم ها این خودروساز چینی بود که یکی از بهترین همکاری های خود را با شرکت کرمان موتور آغاز کرد و عرضه جک J5 اتوماتیک در آن زمان به عنوان ارزان ترین خودروی اتوماتیک بازار ایران، توانست فروش خوبی را برای این شرکت رقم بزند.

اما این روزها که کرمان موتور همکاری گسترده ای را با هیوندای کره جنوبی آغاز کرده، کماکان برنامه هایی با شرکت جک دارد و بعد از عرضه جک S3 به عنوان یک کراس اوور جمع و جور، قصد دارد جک J4 را نیز به عنوان یک سدان کوچک به بازار عرضه کند.

جک J4 در سال 2012 با نام Heyue که زیر مجموعه برند Refine است؛ در نمایشگاه گوانگژو به نمایش درآمد. جک از دو نام برای J4 استفاده کرد که یکی از آنها مخصوص چینی ‌ها و دیگری مخصوص دیگر بازارهای جهان بود.

نکته جالب توجه این است که پلتفرم جک J4 شباهت فراوانی با مدل S3 یا Heyue S30 دارد؛ زیرا برخی از ابعاد آنها مانند فاصله بین دو محور کاملا مشابه یکدیگر بوده و اینجاست که در می ‌یابیم که چرا بعد از عرضه S3 در ایران باید منتظر عرضه J4 باشیم!
طراحی

جک J4 توسط Daniele Gaglione در مرکز طراحی کمپانی جک در ایتالیا طراحی شده است.به طور کلی خودروی J4 از نظر طراحی تمام مشخصات یک سدان کوچک و البته ارزان قیمت چینی را دارد؛ اما تایرهای کوچک و نمای نه چندان جالب روبرویی آن شاید نظر شما را جلب نکند و باید گفت که J4 از نظر طراحی بسیار ساده بوده و مانند مدل J5 یک مدل مبتنی بر طراحی ظاهری زیبا نیست.

پیشرانه و مشخصات فنی جک J4
جک J4 در تمام نسخه ‌ها به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز شده است. پیشرانه مذکور توان تولید قدرتی معادل 112 اسب بخار داشته و گشتاور آن 146 نیوتن ‌متر است.

این پیشرانه برای انتقال قدرت از یک گیربکس پنج سرعته دستی و یا اتوماتیک استفاده می ‌کند و حداکثر سرعت جک J4 را به 180 کیلومتر در ساعت می ‌رساند.ظرفیت باک سوخت این خودرو 45 لیتر بوده و دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است.میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در نسخه دستی و اتوماتیک به ترتیب 5.9 و 6.2 لیتر است. در مجموعه با توجه به وزن خالص 1110 کیلوگرمی جک J4 باید قبول کرد که پیشرانه این خودرو قدرت چندانی ندارد؛ اما مصرف سوخت مناسبی داشته و نظر شما را به عنوان یک سدان کوچک در صورت قیمت ‌گذاری مناسب جلب خواهد کرد.

ایمنی
جک J4 دارای 5 ستاره ایمنی از CNCAP چین است. ساختار بدنه J4 بنابر ادعای کمپانی JAC تمام استانداردهای اروپا را دارا است. در ساخت بدنه جک J4 از فولادهایی با مقاومت بالا استفاده شده و این خودروی کوچک در نسخه فول خود مجهز به 6 کیسه هوا است.همچنین جک J4 مجهز به سیستم ‌های TPMS، ABS ،EBD و … می باشد. این خودرو در نسخه فول به کمربند ایمنی Pretensioners مجهز شده و فرمان آن در تمام نسخه ‌ها قابلیت جذب ضربه را دارد. نکته جالب توجه اینجاست که تمام سیستم ‌های ایمنی جک J4 تحت لیسانس کمپانی بوش آلمان است.

امکانات و تجهیزات رفاهی جک J4

جک J4 در نسخه پایه امکانات زیادی ندارد؛ اما نسخه فول این خودرو از امکاناتی نظیره: سانروف، کروزکنترل، 6 بلندگو، آینه‌های برقی، چراغ ‌های جلوی اتوماتیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و… بهره مند است.جک J4 در یک رده پایین تر از جک J5قرار می گیرد و رقباى او خودروهایی چون بسترن B30 و برلیانس H330 هستند. همچنین به زودی دانگ فنگ S30 نیز از سوی ایران خودرو وارد این گروه می شود.

قیمت جک J4 هنوز مشخص نیست اما با توجه به شرایط بازار و قیمت فعلی جک J5 می توان محدوده قیمت جک J4 را بین 50 الی 60 میلیون تومان حدس زد.

هر آنچه باشد تمامی خودروهای سدان این رنج قیمتی به پیشرانه های 1.5 یا 1.6 لیتری مجهز شده اند و توان تولیدی نسبتاً مشابهی دارند و حال سطح امکانات، کیفیت، شرایط پرداخت و گستردگی خدمات پس از فروش تعیین کننده برنده نهایی این رقابت خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Goyban bl
    Goyban bl | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

    جک J4 در نسخه پایه امکانات زیادی ندارد؛ اما نسخه فول این خودرو از امکاناتی نظیره:
    شما دیگه هـکسره را رعایت کنید!

  • Goyban bl
    Goyban bl | ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

    جک J4 در نسخه پایه امکانات زیادی ندارد؛ اما نسخه فول این خودرو از امکاناتی نظیره:
    بابا شما دیگه ه کسره را رعایت کنید!

  • sd
    sd | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

    سمندم ماشینه بدی نیست تو ایران ک اینقدر تو سرش میزنین

  • asasoal
    asasoal | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

    بچه ها خبر دارید جمشید آرین میخواد رکورد جهانی خودروهای الکتریکی رو بشکنه و بیاد ایران برای سرو سامان دادن وضعیت خودرو در ایران، البته اگر مردم ازش حمایت کنند و جلوی مافیای واردات و مونتاژ خودرو سینه سپر کنند.
    همه چیزدر روبات??
    @Arian_Fans_Bot
    کانال رسمی جمشیدآرین
    @JamshidArianir
    اینستاگرام?
    JamshidArianAssl
    سایت?
    jamshidarian.ir
    ابرگروه:
    Yon.ir/arianfans

    • darksider
      darksider | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

      ایشون اول بیاد جواب دروغای قبلیشو بده رکورد شکنی پیش کش
      حمایت از یه دروغگو مثل اینه که خودمون دروغ بگیم کمی چشمامونو باز کنیم نوچه یه ادم دروغگوی پست نشیم

    • mahyar_torabi
      mahyar_torabi | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

      یعنی خودتو ..ایدی با این آرین آرین کردند زیر همه پست ها

      • Hassan
        Hassan | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

        فقط یه سرچ کوچولو درباره جمشید آرین پور توی گوگل بزنید مصاحبه هاشو ببینید و خودرو هایی که ساخته و رکورد هایی که با ماشین هاش ثبت کرده اون ماشین هایی که مربوط به 7 سال پیش هستن . بعد با اینا مقایسه کنید میبینید این ماشین ها دربرابر همین نمونه های اولیه که این مخترع کشورمون ساخته هیچی نیستن . جالب اینجاست که سه رییس جمهور این کشور سوار ماشین هاش شدن و عکس یادگاری گرفتن اما مافیای خودرو سازی جلوشو گرفتن و… یکم سرچ کنید دربارش . و کارکرد شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برا همین وقتا است واسه اگاهی و بیدار کردن چند نفر مثل خودت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی