ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در جلسه رأی اعتماد به آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات دولت دوازدهم چه گذشت؟

همان طور که می دانید، محمد جواد آذری جهرمی از سوی رئیس جمهور کشورمان به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شده و چندی پیش با برنامه های او برای این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

همان طور که می دانید، محمد جواد آذری جهرمی از سوی رئیس جمهور کشورمان به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شده و چندی پیش با برنامه های او برای این وزارتخانه آشنا شدید.

از دیروز، سلسله جلسات بررسی وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی آغاز شده و آقای آذری جهرمی هم به دفاع از برنامه های خود پرداخت. او در آغاز، به پیشرفت های کشور در عرصه ارتباطات اشاره کرد و گفت اگر لحظه ای شبکه مختل شود، نه به چهار سال گذشته، بلکه به هزاران سال قبل باز می گردیم.

آذری جهرمی می گوید موفقیت های سال های اخیر، کار تیمی بوده و همه بخش های وزارت ارتباطات در آن نقش داشته اند. او معتقد است اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات که 12 سال روی زمین مانده بود، یکی از افتخارات این وزارت در دوره گذشته به شمار می رود.

رویکرد فرصت محور در مورد شبکه های اجتماعی ادامه می یابد

وزیر پیشنهادی ارتباطات بخش زیادی از صحبت هایش را به موفقیت های وزارت ارتباطات در دولت یازدهم اختصاص داد، اما بالاخره به تشریح برنامه های خود نیز پرداخت و گفت در حوزه شبکه های اجتماعی، همچنان رویکرد فرصت محور و همکاری با دیگر نهادها را برای رفع تهدیدات کنونی ادامه خواهد داد.

آذری جهرمی می گوید با کمک مجلس و بر اساس برنامه ششم، مشکلات پیش روی جوانان را رفع می کند و با ایجاد سالانه 100 هزار شغل در این حوزه، شرایط را برای حضور دانش آموختگان ایرانی در عرصه فناوری و اطلاعات کشور فراهم خواهد ساخت.

او با اشاره به توسعه اقتصاد دیجیتال به عنوان یکی از برنامه های مهم، افزود که معضل هزینه بالای اینترنت در روستاها را هم رفع می کند. آذری جهرمی همچنین وعده داد که از ظرفیت های بانوان در زمینه صنعت ارتباطات کشور استفاده خواهد نمود.

نماینده مخالف: تحصیلات آذری جهرمی ارتباط با پست وزارت ارتباطات ندارد

در جریان این جلسه، نمایندگان موافق و مخالف هم نظرات خودشان را بیان کردند.  محمد علی پورمختار (نماینده کبودرآهنگ) که در حاشیه جلسه مشاجره لفظی شدیدی با محمود واعظی و آذری جهرمی داشت، یکی از مخالفان اصلی کاندیدای وزارت ارتباطات دولت دوازدهم به شمار می رفت. او معتقد بود آقای جهرمی قدرت تصمیم گیری مستقل ندارد و از این می ترسد که وزارت ارتباطات، به وزارت اطلاعات دوم بدل گردد.

نادر قاضی پور و حمیده زرآبادی، دو نماینده مخالف آذری جهرمی هم می گویند تحصیلات وزیر پیشنهادی ارتباطات با این پست کلیدی هیچ ارتباطی ندارد و جوانگرایی بدون تخصص، معادل با سوختن فرصت هاست.

قاضی پور، نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات

از جمله ایراداتی که به برنامه آذری جهرمی وارد آمده، وضعیت مبهم ترانزیت دیتا، کاهش نقش حاکمیتی وزارت ارتباطات در ترافیک داده، شکست طرح فیلترینگ هوشمند و بی اعتقادی به تولید ملی است.

نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات، تخریب های مطرح شده را ناشی از ترس عده ای برای قطع شدن منافعشان می دانند. حسین افضلی، آذری جهرمی را مدیری جوان، جسور و فداکار خوانده که می تواند فضای سایبری کشور را به سمت تولید اشتغال سوق دهد.

محمد رضا رضایی هم برخورداری از نیروی جوانی و تسلط به امور فنی را از ویژگی های اصلی آذری جهرمی در مجموعه وزارت ارتباطات می داند.

گفتنیست جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از دیروز در مجلس شورای اسلامی آغاز شده و احتمالاً اوایل هفته آینده به پایان خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • یکم
    یکم | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

    ممکنه از ایشان بپرسید که چرا برای "همیشه"، همه وب سایت های بازدید شده کاربران و همه شماره هایی که تماس گرفته اند یا پیامک داده اند، ثبت و نگهداری می‌شوند!؟

  • یکم
    یکم | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

    هرکسی که معرفی می شود باید برنامه های جامعی برای صیانت از "حریم خصوصی" مردم در فضای مجازی داشته باشد و اجرا کند.

  • Saber Ghadery
    Saber Ghadery | ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

    واعظی یا جهرمی همه فقط به ضرر ملت و کاربران اینترنت کار میکنند و کیسه دولت رو پر میکنند البته این کیسه هم سوراخ داره وگر نه پر نمیکردند .

  • Night Fury
    Night Fury | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

    نمیدونم چرا حس میکنم یه عده پول گرفتن که این یارو رو تو اینترنت تبلیغ کنن

  • javid.po
    javid.po | ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

    پافشاری تیم وزارت ارتباطات و جهرمی برای جلوگیری از فیلترینگ تلگرام یا مثلا اینستاگرام همچنین افزایش باند کشور خوب قابل تقدیره اما متاسفانه ایشون ظاهرا اینقدر سابقه امنیتی دارند و فاجعه اینترنت نامحدود محدود که اصلا درک درستی ازش نداشتند و فقط شد آینه دغ ما پس نتیجه میگیرم نبودشون بهتر از بودنشونه البته به نظر در بخش فنی وزارت بمونند خوبه اما نه در جایگاه تصمیم گیری امنیتی و تعرفه ای? ? ? ? ? ? ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی