ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لی ژائه یونگ وارث سامسونگ
تکنولوژی

لی ژائه یونگ وارث سامسونگ الکترونیکس به ۵ سال زندان محکوم شد

لی ژائه یونگ (Lee Jae-yong) معاون ارشد ریاست کل سامسونگ و کسی که از او به عنوان وارث آینده امپراتوری این کمپانی یاد می شد، امروز و توسط دادگاه مرکزی در رابطه با اتهاماتی چون اختلاس، ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۹

لی ژائه یونگ (Lee Jae-yong) معاون ارشد ریاست کل سامسونگ و کسی که از او به عنوان وارث آینده امپراتوری این کمپانی یاد می شد، امروز و توسط دادگاه مرکزی در رابطه با اتهاماتی چون اختلاس، ارتشاء و کلاه برداری مجرم شناخته شد. این محکومیت مجازات پنج سال زندان را برای یونگ به دنبال خواهد داشت.

او متهم به پرداخت رشوه ای ۳۸ میلیون دلاری به دوست رئیس جمهور پیشین است

این مدیر ۴۹ ساله فرزند ارشد «لی کان هی» (Lee Kun-hee) رئیس نه چندان خوشنام هیئت مدیره سامسونگ الکترونیکس است. او اوایل سال جاری میلادی و به دنبال افشای برخی رسوایی های مالی در دولت و کمپانی های بزرگ بازداشت شد و حالا سه قاضی دادگاه مرکزی این کشور او را در خصوص اتهاماتش مجرم شناخته اند.

لی ژائه یونگ به همراه چهار مدیر رده بالای دیگر سامسونگ متهم به ارائه رشوه به رئیس جمهور پیشین کره جنوبی «پارک گئون هی» و دوست صمیمی او برای تاثیر گذاری در تصمیمات اقتصادی دولت شده بودند.

بر طبق رسوم، یونگ پس از مرگ پدر ۷۵ ساله خود کنترل یکی از بزرگترین کمپانی های تکنولوژیک دنیا را در دست می گرفت. اما افشای رشوه ۳۸ میلیون دلاری او به دوست نزدیک رئیس جمهور کار او را به دادگاه و حالا زندان کشانده است.

با همه این ها، این به معنی پایان کار وارث تاج و تخت سامسونگ نیست و او همچنان شانس آن را دارد که در سال های آینده سکان هدایت این کمپانی بزرگ را در دست بگیرد. پدر او لی کان هی نیز در سال های گذشته به جرم فرار مالیاتی و ارتشاء چند باری توسط دستگاه قضایی کره جنوبی محکوم شده بود، اما بعدتر مورد عفو قرار گرفت.

عفو اعضای رده بالای خاندان های مالک کمپانی های بزرگ در کره جنوبی (موسوم به chaebol) رویه ای نسبتاً معمول است. این لطف علاوه بر مدیران سامسونگ تا به حال شامل حال مقامات رده بالای هیوندا، SK و Hanwha نیز شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • sahand shabanloei
    sahand shabanloei | ۳ شهریور ۱۳۹۶

    قانون به این میگن!

  • ناصر
    ناصر | ۳ شهریور ۱۳۹۶

    کل کشور کره همش اشغالی بیش نیست

  • Bahram Asna
    Bahram Asna | ۳ شهریور ۱۳۹۶

    بالا تا پایین این کمپانی دزدن خدایی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی