یک بازی ساز می گوید تفاوت قدرت کنسول ها موضوع مهمی برای آن ها نیست

سازندگان بازی Space Hulk Deathwing به تازگی اعلام کرده اند که اختلاف سخت افزاری بین دو کنسول ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو در نهایت تفاوت زیادی را ایجاد نخواهد کرد.

روی کاغد، تفاوت های زیادی بین دو کنسول ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو وجود دارد. کنسول میان نسلی سونی، یک ارتقا نسبت به پلی استیشن 4 معمولی به حساب می آید اما ایکس باکس وان ایکس، تفاوت های فنی بسیار زیادی با ایکس باکس وان عادی خواهد داشت.

به گفته اعضای این استودیو، ایجاد تفاوت گرافیکی بین نسخه های ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو بازی ها، دغدغه اصلی سازندگان بازی ها نخواهد بود.

به نظر آن ها، توسعه دهندگان بازی ها در مرحله اول، سعی در پیاده سازی ایده های خود در بازی داشته و پس از آن تلاش می کنند تا از امکانات اضافه کنسول های میان نسلی سونی و مایکروسافت بهره ببرند.

همچنین به نظر می رسد که اجرای مناسب بازی روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عادی، دغدغه مهم تری از استفاده از توان کنسول های میان نسلی در بازی ها خواهد بود.

البته در نسل پیش نیز با وجود تفاوت های سخت افزاری زیاد بین دو کنسول ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3،  میزان آشنایی و راحتی کار سازندگان در استفاده از سخت افزار این کنسول ها، باعث شد تا شاهد بازی هایی با سطح فنی خوبی روی هر دو کنسول باشیم.

لازم به ذکر است که با توجه به موتور استفاده شده توسط بازی سازان، عملکرد فنی بازی ها روی کنسول های مختلف نیز متفاوت خواهد بود. باید منتظر ماند و دید که برتری کنسول مایکروسافت در بخش سخت افزار، تا چه حدی معادلات این نسل بازی های ویدیویی را تغییر خواهد داد؟

منبع:
gamingbolt

مطالب مرتبط

اولین نمایش رسمی از Assassin's Creed: Odyssey منتشر شد؛ این بار در سرزمین اسطوره ها

همان طور که یوبی سافت پیش از این وعده داده بود، بازی Assassin’s Creed: Odyssey سرانجام به صورت رسمی رونمایی شد. مطابق انتظار بازی در یونان باستان جریان خواهد داشت و می توان دو شخصیت متفاوت را برای پیشبرد داستان انتخاب کرد. ظاهراً نبردهای دریایی بازهم نقش مهمی را در گیم پلی ایفا خواهند کرد و... ادامه مطلب

چگونه در پلی استیشن 4 از درایو خارجی به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده کنیم؟

مدت زیادی می شود که کاربران کنسول پلی استیشن 4 (PlayStation 4) خواستار امکان استفاده از یک فضای ذخیره سازی خارجی برای بازی ها، اپلیکیشن ها و چیزهایی از این دست هستند. پس از سال ها سرانجام سونی طی آپدیت 4.50 این قابلیت را نیز به کنسول محبوب خود اضافه کرده است. اینجا هستیم تا... ادامه مطلب

در باب نبرد های مجازی؛ بازی های ویدیویی و تداعی دنیای سرد و بی رحم جنگ

فروردین 1394، چند ماه قبل از آنکه بازی «This War of Mine» رسماً منتشر شود، توسعه دهندگان استودیو 11 Bit مشغول بررسی پتانسیل های موجود برای جمع بندی داستان شهروندانی بودند که برای بقا در شهری جنگ زده تلاش می کردند. «ووشچ ستلاک» یکی از نویسنده ها پیشنهاد داد یکی از کشورهای همسایه در جنگ دخالت... ادامه مطلب

گیمرها در رویداد Summer Games Done Quick، مبلغ 1.2 میلیون دلار برای خیریه جمع آوری کردند

اگر به یاد داشته باشید، از رویداد سالانه ی Summer Games Done Quick و شیوه خاص آن ها برای جمع آوری سرمایه به هدف کمک رسانی به خیریه ها گفتیم. طی این رویداد، گیمرها دور هم جمع می شوند و با تمرین قبلی، بازی ها را در کمترین زمان ممکن به اتمام می رسانند. مبلغ کلی... ادامه مطلب

سیستم مورد نیاز برای اجرای نسخه پی سی Middle Earth: Shadow of War مشخص شد

در حالی که زمان زیادی از معرفی رسمی دنباله بازی Middle Earth: Shadow of Mordor نمی گذرد، کمپانی برادران وارنر مشخصات مورد نیاز نسخه پی سی بازی Middle Earth: Shadow of War را به صورت رسمی اعلام کرده است؛ حتی با این وجود که این نسخه دنباله قرار نیست تا مرداد ماه برای سه پلتفرم... ادامه مطلب

متال گیر سالید 5 و فیفا 16، پر فروش ترین بازی های دیجیتالی ماه سپتامبر بودند

بنابر گزارش های منتشر شده، بازی فیفا 16 پرسودترین بازی دیجیتالی عرضه شده برای کنسول ها بوده و با فاصله ی کمی، بسته ی الحاقی Destiny: The Taken King را پشت سر گذاشته است. در همین حال، فروش نسخه ی اصلی بازی دستینی هم به دلیل عرضه ی بسته ی الحاقی تا حد چشمگیری افزایش... ادامه مطلب

نظرات ۶

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x