ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چه انتظاراتی از کنفرانس خبری ۲۱ شهریور اپل داشته باشیم؟

حتی اگر از کاربران آیفون نباشید یا برنامه ای برای خرید نسخه جدید این موبایل نداشته باشید احتمالا باز هم علاقمند هستید که در مورد کنفرانس خبری روز 21 شهریور این شرکت بیشتر بدانید. این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

حتی اگر از کاربران آیفون نباشید یا برنامه ای برای خرید نسخه جدید این موبایل نداشته باشید احتمالا باز هم علاقمند هستید که در مورد کنفرانس خبری روز 21 شهریور این شرکت بیشتر بدانید. این رویداد قرار است که در سالن آمفی تئاتر استیو جابز واقع در اپل پارک (مقر تازه اپل) برگزار شود.

بخش مهم این کنفرانس خبری اما به معرفی آیفون های جدید و از جمله نسخه ای اختصاص یافته که طبق شایعات سخت افزار پیشرفته ای دارد و یک طراحی کاملا نوین برای آن درنظر گرفته شده که در ادامه مبنای تولید مدل های بعدی این موبایل قرار می گیرد.

اگر اینها برای ترغیب شدن تان کفایت نمی کنند باید بگوییم که احتمالا ساعت هوشمند جدید و نسخه تازه ای از اپل تی وی هم معرفی می شوند و اطلاعات دست اولی در مورد اسپیکر هوشمند این شرکت موسوم به هوم پاد در جریان رویداد ارائه می شوند. دیجیاتو پوشش خبری ویژه ای را برای این مراسم در نظر گرفته اما تا آن موقع نگاهی خواهیم داشت به انتظارات از مراسم رونمایی آیفون های جدید.

آیفون  8، آیفون 7 اس

تصاویر جدید از اپل پارک

انتظار می رود که شرکت کالیفرنیایی در جریان این رویداد نسل بعدی از آیفون شامل مدل ۷ اس و ۷ اس پلاس را معرفی نماید. از آنجایی که طبق سنوات گذشته امسال باید منتظر رونمایی از نسخه های مدل اس آیفون باشیم، احتمال نمی رود که این دو دستگاه به لحاظ طراحی تفاوت چندانی با نسل قبلی خود داشته باشند و در مقابل پیش بینی می شود که با بهبود عملکرد پردازنده، دوربین و دیگر امکانات داخلی آنها روبرو باشیم.

البته بگوییم که شایعات در مورد عرضه نسخه ویژه ای از این موبایل به مناسب سالگرد ده سالگی تولد آیفون نیز به گوش می رسند که گویا قرار است با نام آیفون 8 یا اکس عرضه گردد.

امکانات احتمالی در نظر گرفته شده برای این محصول نیز دربرگیرنده مواردی چون قابلیت تشخیص چهره به عنوان جایگزینی بری تاچ آی دی، دوربین اصلی با لنز دوگانه و البته پیکره بندی عمودی و طراحی تقریبا تمام صحفه با نمایشگر اولد که همگی در بدنه ای متشکل از شیشه و فلز گرد هم می آیند.

در اینجا باید اشاره کنیم گمانه زنی های متعددی در رابطه با نام گذاری این نسخه از آیفون مطرح شده و برخی معتقدند که شرکت کالیفرنیایی نام آیفون 8 را برای آن در نظر گرفته و برخی دیگر از آیفون اکس، آیفون ادیشن، آیفون پرو و حتی آیفون ۱۰ صحبت به میان آورده اند. جالب آنکه طبق برخی شنیده ها حتی نسخه های ۷ اس و ۷ اس پلاس نیز به ترتیب آیفون 8 و 8 پلاس نام خواهند داشت.

البته همانطور که می دانید اپل طبق سیاست های خود به شایعات واکنشی نشان نمی دهد و در نتیجه بهتر است هرآنچه در این مطلب می خوانید را شایعه قلمداد نمایید.

طرح مفهومی از آیفون 8

اپل واچ مجهز به LTE

سال گذشته دو مدل مختلف از اپل واچ به نام های سری ۲ و سری یک معرفی شدند و درست مانند آن مدل ها، سری ۳ از این پوشیدنی هوشمند که اخیرا اخبار و شایعات زیادی در رابطه با آن مطرح شده قرار است که به آخرین نسخه از سیستم عامل خود یعنی WatchOS 4 مجهز شود که اپل پیشتر در ماه ژوئن اطلاعاتی را در رابطه با آن ارائه کرد.

سخت افزار تازه شرکت کالیفرنیایی همچنین آنطور که برخی شایعات نشان می دهند از شبکه LTE پشتیبانی می کند؛ این یعنی کاربران دستگاه دیگر نیازی به همراه داشتن آیفون خود برای برقراری تماس های صوتی نخواهند داشت و اپل واچ نیز همزمان از قابلیت تازه ای بهره مند خواهد شد (البته اگر مشکل مصرف باتری بالای این دستگاه برطرف شده باشد). باید اشاره کنیم شایعاتی هم در رابطه با تغییر در طراحی این دستگاه مطرح شده که مشخص نیست تا چه اندازه صحت دارند.

آپدیت برای هوم پاد و سیری

چند ماه پیش اپل در جریان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود از یک اسپیکر هوشمند ۳۴۹ دلاری به نام هوم پاد رونمایی کرد که در واقع از سیری بهره می گیرد و قرار است که به زودی به بازار جهانی عرضه گردد. لازم به یادآوری است که در آن زمان اپل اطلاعات زیادی را در رابطه با هوم پاد ارائه نکرد و به همین خاطر پیش بینی شده که در جریان مراسم پیش رو به جزئیات بیشتری در رابطه با این گجت دست پیدا کنیم.

مهم تر از همه امید می رود اطلاعات فاش شده از کدهای مربوط به این اسپیکر که به وجود نمایشگر، نسخه کامل iOS و بسیاری دیگر در آن اشاره داشتند درست از آب در بیایند.

علاوه بر این گفته می شود جزئیات تازه ای از دستیار سیری در اختیارمان قرار بگیرد و البته قابلیت های تازه این دستیار مجازی در زمینه خانه هوشمند و ارتباطش با هوم پاد.

اپل تی وی با قابلیت پخش ویدیوهای 4K

چند ماه پیش تیم کوک خبر داد که اپل تی وی از سرویس ویژه آمازون موسوم به به پرایم پشتیبانی خواهد کرد و در آن زمان وعده داد که به زودی خبرهای دیگری را در رابطه با این گجت در اختیارمان قرار می دهد.

با در نظر داشتن اینکه دو سالی از آخرین به روز رسانی برای باکس استریم تلویزیونی این شرکت می گذرد و تغییرات زیادی نیز در رسانه های دیجیتال و غیره ایجاد شده حالا شاید بهترین فرصت باشد که اپل خبرهای تازه ای را در این باره در اختیارمان قرار دهد.

گفتنی است طبق برخی گزارشات این کمپانی هم اکنون مشغول ساخت نسخه جدیدی از اپل تی وی است که احتمالا به پردازنده ای جدید با قابلیت استریم ویدیوهای 4K و البته برخی توانمندی های HDR مجهز می شود. این شایعه زمانی قوت گرفت که خبر مذاکره کمپانی مورد بحث با برخی استودیوهای فیلم سازی به منظور دریافت حقوق استریم محتوای 4K بر سر زبانها افتاد.

آپدیت های نرم افزاری: iOS 11، MacOS High Sierra و واقعیت افزوده

اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتما در جریان هستید که اپل چندی پیش در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود نسخه جدیدی از سیستم عامل موبایلی اش به نام iOS 11 را معرفی کرد و از آن زمان تاکنون آن را به صورت بتا در اختیار کاربران قرار داد.

با در نظر داشتن معرفی قریب الوقوع آیفون های جدید پیش بینی می شود که نسخه نهایی از این به روز رسانی به زودی در اختیار کاربران دستگاه قرار داده شود و در نتیجه امید می رود در جریان این کنفرانس جزئیات بیشتری از آن در اختیارمان قرار گیرد.

تا به امروز مطلع شدیم که سیری و کنترل سنتر از جمله بخش هایی هستند که در بخش اینترفیس دستخوش تغییر خواهند شد. اپلیکیشن دوربین نیز طبق برخی شایعات به ابزارهای تازه ای مجهز می گردد و لاک اسکرین و مرکز اعلان ها نیز قرار است که با یکدیگر تلفیق شوند.

iOS 11 همچنین در برگیرنده بهبودهای قابل توجه برای آیپدهای جدید است و ضمن برخورداری از یک داک جدید و آپشن هایی برای استفاده منعطف تر از قابلیت اسپلیت اسکرین یا نمایش همزمان دو صفحه در کنار هم، مجموعه ابزارهای اپل برای واقعیت افزوده تحت عنوان ARKit را هم در خود دارد.

این جعبه ابزار  جدید با قرار دادن آبجکت ها روی جهان واقعی به آیفون ها و آیپدهای امکان می دهد که با آبجکت های مجازی تعامل داشته باشند.

اما تمامی بخش های این کنفرانس هم به حوزه موبایل مربوط نمی شوند. آخرین نسخه از سیستم عامل دسکتاپی شرکت کالیفرنیایی موسوم به MacOS High Sierra نیز که تاکنون در حالت بتا داشته از دیگر سورپرایزهای این مراسم خواهد بود.

طبق پیش بینی ها نسخه نهایی از این سیستم عامل در ماه سپتامبر منتشر می شود و در نتیجه انتظار می رود که در رویداد پیش رو جزئیات بیشتری از آن در اختیار کاربران قرار داده شود.

البته باید بگوییم که تغییرات این نسخه نسبت به ورژن قبلی اندک هستند اما از جمله مهم ترین ها میتوان به امکان خاموش کردن پخش خودکار ویدیوها، قابلیت ساخت گیف از روی اپلیکیشن فوتوز و امکان توقف تبلیغات دنبال کننده کاربران اشاره کرد.

چه انتظاراتی نداشته باشیم

با در نظر داشتن آنچه گفته شد می توان با اطمینان گفت که چه محصولاتی در رویداد پیش رو غایب خواهند بود. طبق شواهد و مستندات در این کنفرانس خبری از آیپدهای جدید نیست چراکه نسخه های به روز شده از این محصول به تازگی وارد بازار شده اند. آیمک نیز اوایل امسال بود که دستخوش دگرگونی شد و آیمک پرو با قیمت نجومی ۴۹۹۹ دلار نیز به تازگی معرفی شده و هنوز وارد بازار نشده است.

البته در نظر داشته باشید تا روز کنفرانس هیچیک از مواردی که به آنها اشاره کردیم قطعیت ندارند و در نتیجه هر انتظاری را میتوان از این مراسم داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • as.s
    as.s | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

    @thepjt
    راه حلش سادس
    گوشیو جیلبریک میکنم و از اپ استور استفاده میکنم چون مثل یه فیلتر شکن شروع به کار میکنه و اپ استور رو باز میکنه
    یا اینکه از اپلیکیشن سیبچه استفاده میکنم??
    شمایی هم که ضدشی چرا میای مقالشو میخونی؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی