ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نگاهی به تصاویر منتخب از کنفرانس جهانی ربات در چین

همه ساله پکن، پایتخت چین، میزبان کنفرانس جهانی ربات است و شرکت های مختلف فعال در این عرصه را به خود می خواند تا به معرفی و عرضه جدیدترین دستاوردهای رباتیک و مهندسی شان بپردازند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

همه ساله پکن، پایتخت چین، میزبان کنفرانس جهانی ربات است و شرکت های مختلف فعال در این عرصه را به خود می خواند تا به معرفی و عرضه جدیدترین دستاوردهای رباتیک و مهندسی شان بپردازند.

این نمایشگاه در واقع امکانی را برای شرکت ها و دانشجویان فراهم می کند تا در راستای انسانی تر شدن ربات ها محصولات و نرم افزارهای خود را ارائه نمایند و بازوهای  رباتیک را میتوان از جمله بارزترین نمونه ها دراین رابطه دانست. در واقع این گردهمایی را می توان پنجره ای به سمت آینده هوش مصنوعی قلمداد نمود.

یکی از روش های نمادین و البته سورئال برای استفاده از هوش مصنوعی کاربرد آن در ربات های انسان نماست. این تصویر یکی از همین ربات ها را در حین گریم شدن نشان می دهد.
تولید کنندگان پهپاد از جمله شرکت های حاضر در این رویداد بودند و نمونه هایی را به نمایش گذاشتند که می توانند با کلاه های انسانی ارتباط برقرار کنند و فرامین لازم برای حرکت خود را از سیگنال های مغزی بگیرند.
پهپادهای ویژه فیلم برداری از زیر آب نمونه دیگری از نوآوری های به نمایش در آمده در نمایشگاه ربات چین بودند.
ربات های دستیار شخصی را می توان ستاره درخشان این رویداد دانست. در این تصویر Padbot T2 را می بینید که نسخه به روز شده ای از ربات پد بات (طراحی شده برای شرکت در کنفرانس ها و نشست ها) محسوب می شود و طراحی آن کاربرپسندتر از نسخه اولیه است.
بسیاری از ربات های به نمایش در آمده در این رویداد قابلیت یادگیری خودکار داشتند؛ یعنی بدون آنکه از قبل توسط طراحان خود برنامه ریزی شده باشند به دستورالعمل های مختلف واکنش نشان می دادند.
این ربات ها همچنین همراهان خوبی هم برای روزهای بارانی برگزاری رویداد بودند.
در یکی از بخش های نمایشگاه رباتهای ساخته شده توسط شرکتی به نام Senpower حرکات موزون هماهنگی را برای حاضران اجرا کردند.
در این تصویر تعداد زیادی از ربات ها را می بنید که به پریز برق متصل شده اند تا شارژ گردند. حتی ماشین ها هم خسته می شوند!
در اینجا گروهی از رباتهای Pepper محصول شرکت سافت بنک را می بینید که متواضعانه منتظر دریافت دستور از سوی خانمی هستند که هدایت شان می کند.
سگ های رباتیک هم در این نمایشگاه خودی نشان دادند.
بازدیدکنندگان این رویداد مجبور بودند که با پای پیاده از غرفه های مختلف آن دیدن کنند با این همه چندین ماشین کوچک خودکار هم در سطح نمایشگاه به حرکت در آمده بودند و همزمان رقابتی هم میان ربات های طراحی شده توسط تیم های دانش آموزی برگزار شد.
علم پزشکی از جمله بخش هایی است که به شدت از بازوهای رباتیک سود می برد. Kinfinity Glove دستکشی است که توسط مرکز هواو فضای آلمان طراحی شده و همانطور که در تصویر می بینید یک دست رباتیک همه کاره است.
بازدیدکنندگان از این رویداد همچنین شانس آن را داشتند که به تماشای عملکرد ربات های بستنی ساز بنشینند. این در واقع یکی از شغل هایی است که نیاز به مهارت چندانی ندارد و به خاطر پیشرفت علم رباتیک و هوش مصنوعی به شدت در معرض خطر قرار دارد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی